همجنس گرایی و همجنس بازی - همجنس گرایی از دیدگاه قرآن

نویسنده: مهدی آقابابائی
همجنس گرایی و همجنس بازی
در قرآن مجید سه نوع عذاب برای قوم لوط بیان فرموده: صیحه باریدن سنگ عذاب بر آنها، زیر و رو شدن شهرهای آنها، بعد می فرماید: عذابی که بر قوم لوط نازل شد از ظلم کنندگان دور نیست.

همجنس گرایی از دیدگاه قرآن

در قرآن مـجید در سوره های اعراف، هود، حجر، انـبـیاء، نـمل و عنکبوت اشاراتی به وضع قوم لوط و گناه شنیع آنها شده است، منتها در هر مورد تـعبیرش بـا مورد دیگر متفاوت است، در حقیقت هر کدام از این تعبیرات به یکی از ابعاد شوم این عمل ننگین اشاره می کند:
در سوره اعراف می خـوانـیـم کـه لوط بـه آنـهـا مـی گـویـد: إِنَّكُمْ لَتَأْتُونَ الرِّجَالَ شَهْوَةً مِنْ دُونِ النِّسَاءِ ۚ بَلْ أَنْتُمْ قَوْمٌ مُسْرِفُونَ.(اعراف - 81).[آیا شما از روی شهوت به سراغ مردان می‌روید، نه زنان؟! شما گروه اسرافکار (و منحرفی) هستید!]
در سـوره انـبـیـاء می خوانیم : وَلُوطًا آتَيْنَاهُ حُكْمًا وَعِلْمًا وَنَجَّيْنَاهُ مِنَ الْقَرْيَةِ الَّتِي كَانَتْ تَعْمَلُ الْخَبَائِثَ ۗ إِنَّهُمْ كَانُوا قَوْمَ سَوْءٍ فَاسِقِينَ: ما لوط را از قریه ای که خبائث انجام می داد رهائی بخشیدیم، آنها قوم بد و فاسقی بودند (انبیاء - 74)
و در سوره شعراء آیه 166 می خـوانیـم کـه لوط بـه آنـهـا مـی گـویـد: بَلْ أَنْتُمْ قَوْمٌ عَادُونَ: شما جمعیت تجاوزگری هستید.
و در سـوره نـمـل آمـده اسـت : بَلْ أَنْتُمْ قَوْمٌ تَجْهَلُونَ: شـمـا قـومـی جاهل و نادانید (نمل - 55).
و در سـوره عـنـکـبـوت آیـه 29 از زبـان لوط چـنـیـن آمـده اسـت که به آنها می گوید: أَئِنَّكُمْ لَتَأْتُونَ الرِّجَالَ وَتَقْطَعُونَ السَّبِيلَ: شـما به سراغ مردان می روید و راه فطرت و نسل انسان را قطع می کنید.
بـه ایـن تـرتـیـب ایـن عـمـل زشـت تـحـت عـنـوان اسـراف، خـبـیـث، فـسـق، تـجـاوز، جهل، قطع سبیل مطرح شده است.
اسراف از این نظر که آنها نظام آفرینش را در این امر فراموش کرده و از حد تجاوز نمودند و تعدی نیز به همین خاطر بر آن اطلاق شده است.
خـبـیـث به معنی کار یا چیز آلوده ای است که طبع سالم آدمی از آن تنفر دارد، و چه عملی از این عمل تنفر آمیزتر است.
فـسق به معنی خروج از اطاعت پروردگار و برهنگی از شخصیت انسانی است که از لوازم حتمی این کار است.
جهل به خاطر بی خبری از عواقب شومی اسـت کـه ایـن عمل برای فرد و جامعه دارد.
و بالاخره قطع سبیل نتیجه شوم این عمل را که در صورت گسترش منتهی به قطع نسل انسانی می گردد، چرا که تدریجا علاقه به جنس موافق جانشین علاقه طبیعی به جنس مخالف می شود می باشد.
عذابهای قوم لوط بر ظالمین:
در قرآن مجید سه نوع عذاب برای قوم لوط بیان فرموده: صیحه باریدن سنگ عذاب بر آنها، زیر و رو شدن شهرهای آنها، بعد می فرماید: عذابی که بر قوم لوط نازل شد از ظلم کنندگان دور نیست.[وَمَا هِيَ مِنَ الظَّالِمِينَ بِبَعِيدٍ](هود/ 83) و این تهدید سختی است به کسانی که عمل آنها را مرتکب می شوند.

ادامه دارد...
----------------------
مطالب تکمیلی:
همجنس گرایی و همجنس بازی - ارضای میل جنسی
همجنس گرایی و همجنس بازی - آثار هم جنس خواهی
همجنس گرایی و همجنس بازی - امراض و بیماری های همجنس بازان
همجنس گرایی و همجنس بازی - فلسفه همجنس گرایی
همجنس گرایی و همجنس بازی - همجنس بازی از دیدگاه روایات
همجنس گرایی و همجنس بازی - همجنس گرایی از دیدگاه جامعه شناسی
همجنس گرایی و همجنس بازی - راههای پیشگیری از همجنس گرایی
 

Share