سوره قریش و سوره کوثر - استاد شحات محمد انور - تلاوت تصویری

دریافت ویدئو
موضوع: 
سوره قریش و سوره کوثر با صدای مرحوم استاد محمد شحات انور از قاریان بزرگ مصری که بصورت تصویری و مدت 5:12 ملاحظه می فرمائید.

سوره قریش و سوره کوثر :

سوره قریش و سوره کوثر با صدای مرحوم استاد محمد شحات انور از قاریان بزرگ مصری که بصورت تصویری و مدت 5:12 ملاحظه می فرمائید. لازم به ذکر است که [در مورد سوره قریش و سوره کوثر ]؛ مفسران معتقدند سوره فیل و قریش، هر دو یک سوره هستند، به دلیل اینکه مطالب آنها بسیار به هم پیوند دارد. به همین سبب برای خواندن یک سوره کامل در هر رکعت از نماز، اگر کسی سوره قریش را انتخاب کند باید هر دو را با هم بخواند. [ علی بابایی، برگزیده تفسیر نمونه، ۱۳۸۲ش،ج۵، ص۵۹۹.] و ابو بصیر از امام صادق(علیه السلام) نقل کرده است: کسی که سوره کوثر را در نمازهای روزانه می خواند، در روز قیامت از حوض کوثر خواهد نوشید و همنشین رسول خدا در زیر درخت طوبی خواهد بود. [شیخ صدوق، ثواب الأعمال، ۱۴۰۶ق، ص۱۲۶و۱۲۷]

سوره قریش و سوره کوثر

سوره قریش :

بِسْمِ اللَّـهِ الرَّ‌حْمَـٰنِ الرَّ‌حِيمِ
لِإِيلَافِ قُرَيْشٍ ﴿١﴾ إِيلَافِهِمْ رِحْلَةَ الشِّتَاءِ وَالصَّيْفِ ﴿٢﴾ فَلْيَعْبُدُوا رَبَّ هَـٰذَا الْبَيْتِ ﴿٣﴾ الَّذِي أَطْعَمَهُم مِّن جُوعٍ وَآمَنَهُم مِّنْ خَوْفٍ ﴿٤﴾

ترجمه سوره قریش :

براى الفت دادن قريش، (۱) الفتشان هنگام كوچ زمستان و تابستان، [خدا پيلداران را نابود كرد.] (۲) پس بايد خداوندِ اين خانه را بپرستند؛ (۳) همان [خدايى ] كه در گرسنگى غذايشان داد، و از بيم [دشمن ] آسوده خاطرشان كرد. (۴)

  • سوره قریش یا ایلاف صد و ششمین سوره و از سوره های مکی قرآن که در جزء سی ام جای گرفته است. این سوره را از آن جهت که درباره همبستگی قریش سخن می گوید، قریش یا ایلاف نامیده اند. این سوره نعمت های خدا به قریش و وظایف آنان را در برابر این نعمت های الهی بیان می کند. از پیامبر(صلی الله علیه وآله) نقل شده است هر كس سوره قریش را قرائت کند، خداوند به تعداد طواف كنندگان و معتكفان در مسجد الحرام به ازای هر یک، ده حسنه به او می دهد.

سوره قریش و سوره کوثر

سوره کوثر:

بِسْمِ اللَّـهِ الرَّ‌حْمَـٰنِ الرَّ‌حِيمِ
إِنَّا أَعْطَيْنَاكَ الْكَوْثَرَ ﴿١﴾ فَصَلِّ لِرَبِّكَ وَانْحَرْ ﴿٢﴾ إِنَّ شَانِئَكَ هُوَ الْأَبْتَرُ ﴿٣﴾

ترجمه سوره کوثر:

ما تو را [چشمه ] كوثر داديم، (۱) پس براى پروردگارت نماز گزار و قربانى كن. (۲) دشمنت خود بى تبار خواهد بود.

سوره قریش و سوره کوثر

شحات محمد انور:

در ۱۵ سالگی قرآن را در کل روستاهای شمال مصر با دستمزد کمی می خواند و در این دوران بود که به شهرت خوبی دست یافته بود و از جاهای مختلف برای قرائت از او دعوت می کردند.
پس از شهرتش در سال ۱۹۷۵ همکاری خود را با رادیو مصر آغاز کرد و در طول عمر خود برای ترویج قرائت قرآن به بسیاری از کشورهای جهان سفر کرد.

او در ۱۲ ژانویه ۲۰۰۷ در سن ۵۸ سالگی درگذشت.

چند تلاوت ماندگار از ایشان:
تلاوت سوره تکاثر- استاد شحات محمد انور
 تلاوت سوره شمس ، کوثر- استاد شحات محمد انور
تلاوت سوره حمد - استاد محمد شحات انور

Share