سوره قدر - استاد منشاوی - تلاوت تصویری

دریافت ویدئو
دانلود فایلاندازه
فایل سوره قدر - استاد منشاوی - تلاوت تصویری4.4 مگابایت
موضوع: 
سوره قدر با صدای مرحوم استاد محمد صدیق منشاوی از قاریان بزرگ قرآن در مصر - تلاوت تصویری

سوره قدر + (متن و ترجمه):

سوره قدر را به این مناسبت «‌قدر‌» می نامند که در آیه اول آن خداوند سبحان فرموده است: «انا انزلناه فی لیلة القدر»: ما قرآن را در شب قدر نازل کرده ایم. نام دیگر آن «‌انا انزلنا‌» است، برای این که سرآغاز سوره با این عبارت است. هم اکنون می توانید تلاوت تصویری این سوره را با صدای مرحوم استاد محمد صدیق منشاوی از قاریان بزرگ قرآن در مصر به مدت 3:58 ملاحظه فرمایید.

سوره قدر

سوره قدر :

إِنَّا أَنزَلْنَاهُ فِى لَيْلَةِ الْقَدْرِ‌ ﴿١﴾ وَمَا أَدْرَ‌اكَ مَا لَيْلَةُ الْقَدْرِ‌ ﴿٢﴾ لَيْلَةُ الْقَدْرِ‌ خَيْرٌ‌ مِّنْ أَلْفِ شَهْرٍ‌ ﴿٣﴾ تَنَزَّلُ الْمَلَائِكَةُ وَالرُّ‌وحُ فِيهَا بِإِذْنِ رَ‌بِّهِم مِّن كُلِّ أَمْرٍ‌ ﴿٤﴾ سَلَامٌ هِىَ حَتَّىٰ مَطْلَعِ الْفَجْرِ‌ ﴿٥﴾

ترجمه سوره قدر :

ما [قرآن را] در شب قدر نازل كرديم. (۱) و از شب قدر، چه آگاهت كرد. (۲) شب قدر از هزار ماه ارجمندتر است. (۳) در آن [شب‌] فرشتگان، با روح، به فرمان پروردگارشان، براى هر كارى [كه مقرّر شده است‌] فرود آيند؛ (۴) [آن شب‌] تا دمِ صبح، صلح و سلام است. (۵)

سوره قدر

مفاهیم سوره قدر :

سوره قدر، بیان می‌کند که قرآن در شب قدر نازل شده است و در سوره بقره (آیه ۱۸۲) ماه رمضان را ماه نزول قرآن تعیین می‌کند و سوره دخان (آیه ۱) نیز بیان می‌کند که قرآن در یک شب مبارک نازل شده است. بنابراین، قرآن در شب قدر (یکی از شب‌های فرد دهه آخر ماه رمضان) نازل شده است. همچنین سوره قدر از عظمت، فضیلت و برکات شب قدر که سرنوشت‌ساز است و شب نزول فرشتگان رحمت و رقم زدن سرنوشت انسان‌ها است، سخن می‌گوید.[۱]

سوره قدر

منشاوی:

استاد محمد صدیق منشاوی در سال ۱۲۹۹ه.ش. یعنی حدود ۷۳ سال پیش ، در شهر منشاه مصر در خانواده ای بسیار مذهبی پا به عرصه ی وجود گذارد.
مرحوم استاد منشاوی از همان ابتدا به حفظ کامل قرآن پرداخته و از ۹ سالگی به بعد در ماه مبارک رمضان شبهای قرائت قرآن برگزار می نمود . این امر تا سنین جوانی استاد ادامه داشت . این در حالی بود که پس از چندی با ورودش به رادیوی عربی مصر و پخش تلاوتهایش ، به شهرت او افزوده شد تا آنکه به عنوان یکی از اساتید و قاریان مشهور مصر معرفی شد . او قاری بزرگی است که در میان متأخران بی نظیر و در میان متقدّمین کم نظیر بوده است . او از مفاخر بزرگ جهان اسلام و مبتکر الحان گوناگون قرآنی به شمار می آید .
منشاوی در سن ۴۹ سالگی در سال ۱۳۴۸ ه.ش. در شهر قاهره جان به جان آفرین تسلیم کرد.
چند تلاوت ماندگار از ایشان:
کلیپ / تلاوت سوره انبیاء - استاد محمد صدیق منشاوی
کلیپ / تلاوت سوره آل عمران 26 الی 27 - استاد محمد صدیق منشاوی

Share