سوره روم آیات 25 تا 27 - استاد شحات محمد انور - تلاوت تصویری

دریافت ویدئو
موضوع: 
سوره روم آیات 25 تا 27 با صدای مرحوم استاد محمد شحات انور از قاریان بزرگ قرآن در مصر - تلاوت تصویری

سوره روم آیات 25 تا 27- استاد محمد شحات انور

سوره روم آیات 25 تا 27 با صدای دلنشین و ماندگار مرحوم استاد محمد شحات انور از قاریان بزرگ قرآن در مصر به مدت 2:49 به همراه متن و ترجمه آیات

سوره روم

سوره روم آیات 25 تا 27 :

وَمِنْ آیاتِهِ أَن تَقُومَ السَّمَاءُ وَالْأَرْ‌ضُ بِأَمْرِ‌هِ ۚ ثُمَّ إِذَا دَعَاکمْ دَعْوَةً مِّنَ الْأَرْ‌ضِ إِذَا أَنتُمْ تَخْرُ‌جُونَ ﴿۲۵﴾ وَلَهُ مَن فِی السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْ‌ضِ ۖ کلٌّ لَّهُ قَانِتُونَ ﴿۲۶﴾ وَهُوَ الَّذِی یبْدَأُ الْخَلْقَ ثُمَّ یعِیدُهُ وَهُوَ أَهْوَنُ عَلَیهِ ۚ وَلَهُ الْمَثَلُ الْأَعْلَیٰ فِی السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْ‌ضِ ۚ وَهُوَ الْعَزِیزُ الْحَکیمُ ﴿۲۷﴾

ترجمه سوره روم آیات 25 تا 27 :

 و از نشانه‌های او این است که آسمان و زمین به فرمانش برپایند؛ پس چون شما را با یک بار خواندن فرا خوانَد، بناگاه [از گورها] خارج می‌شوید. (۲۵) و هر که در آسمانها و زمین است از آنِ اوست؛ همه او را گردن نهاده‌اند. (۲۶) و اوست آن کس که آفرینش را آغاز می‌کند و باز آن را تجدید می‌نماید؛ و این [کار] بر او آسانتر است. و در آسمانها و زمین نمونه والا[ی هر صفت برتر] از آن اوست، و اوست شکست‌ناپذیر سنجیده‌کار. (۲۷)

سوره روم

محتوای سوره روم : 

نهی از رباخواری، دستگیری از مستمندان و خویشان و دادن مال به کسانی که حقی دارند از احکام این سوره است. شرح و تبیین بخشی از قوانین خلقت و سُنن الهی مانند مسأله زوجیت، مودت و رحمت فطری میان انسان ها، اختلاف شب و روز و زبان ها و رنگ ها، نزول باران و احیای زمین مرده به آب باران، قوام آسمان و زمین در فضا، و تأثیر اعمال انسان در ظهور فتنه و فساد به عنوان کیفر اعمال، و مسأله اختلاف، تفرقه و گره گرایی و زیان ها و آثار منفی آن در دین و جامعه و اشاره به اینکه هر گروهی به آنچه در دست دارد شادمان است، از موضوعات این سوره است.

سوره روم

شحات محمد انور:

در ۱۵ سالگی قرآن را در کل روستاهای شمال مصر با دستمزد کمی می خواند و در این دوران بود که به شهرت خوبی دست یافته بود و از جاهای مختلف برای قرائت از او دعوت می کردند.
پس از شهرتش در سال ۱۹۷۵میلادی همکاری خود را با رادیو مصر آغاز کرد و در طول عمر خود برای ترویج قرائت قرآن به بسیاری از کشورهای جهان سفر کرد.

سرانجام ایشان در ۱۲ ژانویه ۲۰۰۷ میلادی در سن ۵۸ سالگی دار فانی گذشت.

سوره روم

چند تلاوت ماندگار از ایشان:

تلاوت سوره تکاثر- استاد شحات محمد انور
 تلاوت سوره شمس ، کوثر- استاد شحات محمد انور
تلاوت سوره حمد - استاد محمد شحات انور

Share