سرطان مثانه - درس طب استاد ضیایی

درس علم الابدان - 89/03/09
سرطان مثانه
سرطان مثانه از نظر شیوع، چهارمین نوع سرطان شایع در مردان و نهمین سرطان شایع در زنان می باشد. این سرطان در هر سنی می تواند ایجاد شود ولی در افراد بالای پنجاه سال شیوع بیشتری دارد.

موضوع: سرطان مثانه

چهارمین نوع سرطان شایع در مردان و نهمین سرطان شایع در زنان؛ سرطان مثانه است. در این پست درسی که استاد ضیایی در 89/03/09 تحت عنوان دروس علم الابدان یا طب سنتی در این راستا تدریس نموده اند به همراه فایل صوتی آن درج می شود.

سرطان مثانه - درس طب استاد ضیایی

مثانه کیسه ای است که ادرار در آن جمع می شود و وقتی دو سوم آن پر شود آلارم (هشدار) می دهد و سپس هنگام تخلیه، اسفنکترهای اول و دوم باز می شود و فرد قادر به تخلیه می گردد.

سرطان مثانه از نظر شیوع، چهارمین نوع سرطان شایع در مردان و نهمین سرطان شایع در زنان می باشد. این سرطان در هر سنی می تواند ایجاد شود ولی در افراد بالای 50 سال شیوع بیشتری دارد.

در میان خوراکی ها، مصرف زیاد احشاء داخلی حیوانات مانند قلب، قلوه، جگر سیاه، سیرابی، هزارلا، کله پاچه و مانند آن و همچنین استفاده زیاد زنجبیل موجب ریزش سلولی مثانه و سرطان آن شود.

سرطان مثانه اگر در مراحل اولیه تشخیص داده شود بطور کامل بهبود می یابد ولی اگر دیر تشخیص داده شود این سرطان موجب مرگ انسان می شود.

سرطان مثانه در افراد سیگاری 3 برابر شایعتر از افراد غیرسیگاری است. اگر کسی 15 نخ سیگار بکشد یک جهش ژنتیکی در کروموزوم های او اتفاق می افتد. همانگونه که اگر پدر و مادر هر دو سیگاری باشند، کودکان آنها نیز تا 80% بیشتر از سایر کودکان مبتلا به سرطان ریه می شوند.

کسانیکه در کارخانجات یا معادن کار می کنند که با مواد شیمیایی و گرد و غبار و ذرات معلق در هوا زیاد سر و کار دارند ضریب ابتلاء به سرطان ریه و مثانه در آنها زیاد است. مانند کسانیکه در صنایع رنگ سازی یا رنگ کاری ماشین و مانند آن هستند.

کسانیکه خون در ادرار می بینند این می تواند علامت سرطان مثانه باشد هرچند یکی دو بار دیدن خون در ادرار می تواند علامت سنگ مثانه و یا عفونت دستگاه تناسلی باشد و یا گاه مربوط به یرقان پیشرفته و یا خشک شدن کبدی است. بنابراین آندروسکوپی و یا لاپاراسکوپی برای تشخیص به موقع سرطان مثانه لازم است.

در مراحل اولیه سرطان مثانه، دردی وجود ندارد اما با پیشرفت سرطان مثانه و گستردگی آن درد ایجاد شده و شدید می شود. اگر سرطان مثانه درمان نشود به جاهای دیگر بدن مانند ریه ها، کبد و استخوان نیز انتشار می یابد. در پزشکی جدید برای درمان سرطان مثانه از رادیوگرافی و شیمی درمانی همراه با جراحی استفاده می کنند.

یکی از سرطان های کشنده و درهم شکننده سرطان استخوان می باشد که حالت بدخیم آن ظرف یک هفته موجب مرگ فرد می شود.

گاهی بعضی سرطان ها مربوط به تومورهای خوش خیم یا بدخیم در مغز سر انسان است که با خوردن هر روز یک قاشق پودر گل استخودوس و هر شب یک قاشق چایخوری پودر افطیمون درمان می شود. با جراحی موضعی نیز می توان تومور را خارج کرد و به جای آن سیمان پزشکی تزریق کرد تا عمل جراحی برای بار دوم تکرار نشود.

اگر با تراشه نانو و تراشه مصنوعی سلولی بتوان سلول های مغز را کنترل کرد کارکرد و عملکرد را می توان فهمید. هر صد هزار سلول مغزی با 10000 سلول های دیگر بدن در ارتباط هستند. سلولها مغز و اعصاب از همه سلول های بدن بیشتر است.

انسان باید مغز خود را گرم نگه دارد و الا هم در یادگیری دچار مشکل می شود و هم در برداشت اطلاعات. بر این اساس باید صبحانه یک لیوان شیر گاو کم چرب یا یک قاشق مرباخوری عسل مصرف کرد که مغز را گرم می کند. همچنین زدن عطر با شارب که حافظه را قوی می کند. استشمام عطر گل محمدی و عسل رقیق شده در صبحانه مغز را گرم می کند و حس اعتماد به نفس را در انسان تثبیت و زیاد می کند. عطر باید خوشبو و طبیعی و بدون اسانس شیمیایی باشد مانند عطر یاس، گل محمدی، رز آتشین و گل مریم مغز را گرم می کند و حاضر الذهنی می آورد.

حتی کسی که ورم بدن دارد و همچنین اضافه وزن دارد می تواند با عسل صبحگانی رقیق شده و سپند شامگاهی درمان نمود. این کار هم سیستم امنیتی بدن را تقویت می کند و هم برداشت اطلاعات از حافظه موقت انسان بالاتر می رود، کم خونی انسان خوب می شود و سرگیجه ناشی از کم خونی نیز در فرد بهبود می یابد. پروستات را خوب می کند و شجاعت می آورد و ترس بی مورد را در فرد از بین می برد.

شرط فهم قرآن یکی تخلیه است یعنی خالی نمودن ذهن از فرضیات و نظریات گوناگون این و آن و یا خود. و دومی تحلیه است یعنی زیور و آراسته نمودن ذهن به علم و یقین و تجربیات صحیح.

در روایات شیعه است که مردم آخر الزمان به تفاسیر به رأی بیشتر تمایل می یابند (زیرا طالب دنیا هستند.) این به سبب تک بعدی نگریستن به آیات است که موجب می شود فهم قرآن در انسان از بین برود. همچنین فرد اگر مبتلا به غرور علمی شود و به آنچه می داند مغرور گردد فهم قرآن در او کم می شود. گاه انسان با آنکه حق را متوجه شده است آن را انکار می کند و گاه در جهل مرکب است و خودش خبر ندارد که نمی داند. اینها همه مانع فهم قرآن می شود و همچنین است تعصب بیجا داشتن که موجب می شود ذهن انسان دُگم شود و از حق تبعیت ننماید.

سرطان مثانه - درس طب استاد ضیایی

منبع: مدرسه فقاهت
درس طب استاد ضیایی - 89/03/09
دانلود فایل صوتی درس سـرطان مثــانه

Share