عظمت فرهنگ ایرانی اسلامی در سنگ قبر ارزشی

سید حسین سیدی
قبر نوشته ای متفاوت و ارزشمند
بر روی قبر یک دکتر که در سال 92 به رحمت ایزدی پیوسته است، عبارتی قابل تامل نوشته شده است .

عظمت فرهنگ ایرانی اسلامی در سنگ قبر ارزشی :

بدون شک فرهنگ غنی اسلامی و ایرانی، فرهنگی است که هیچ فرهنگی به پای آن نمی رسد. اما برای کسانی که نا آگاهند و یا دل در گرو فرهنگ زر و زورغرب دارند، این سخنان فایده چندانی ندارد. شاید کسانی که به علت شغلی وغیره در آمریکا و اروپا ساکن بوده اند و صداقت خود را از دست نداده اند، بهتر بتوانند در این زمینه ما را کمک کنند. مثلا بر روی قبر یک دکتر که در سال 92 به رحمت ایزدی پیوسته است، عبارتی قابل تامل نوشته شده است که خبرگزاری تسنیم، خبر آن را در این روزها منعکس کرده است. آن مرحوم (قطعا) وصیت کرده است که اینگونه بنویسند: «هر چه بیشتر در آمریکا ماندم (50 سال)، بیشتر به عظمت فرهنگ ایرانی اسلامی ایران پی بردم. هدیه استقلال و آزادی که امام خمینی (رحمه الله) برای ایران به ارمغان آورده‌ اند آنقدر عظیم است که باید تا حد جان نثاری از آن حفاظت کرد چون فقط در سایه این هدیه است که ایران می‌ تواند فرهنگ خود را حفظ کرده و به بالاترین قله پیشرفت برسد.»[1]

هر چند کسانی هم هستند که با اروپا و آمریکا رفت و آمد می کنند و در عین حال ادعای ایران دوستی را نیز دارند (بازیگران و...)، ولی به نکته های نابی که این مرحوم اشاره کرده است، کمتر اشاره کرده و یا اعتقادی دارند:

نکته اول درباره عظمت فرهنگ ایرانی اسلامی :

استقلال و آزادی ایران اسلامی؛ اگر چه در غرب، سخن از آزادی فراوان است اما چون این آزادی با معیارهای انسانی همراه نیست، باعث بحران هایی مثل بی بند و باری اخلاقی، قتل، نژادپرستی و...شده است. مخصوصاً در جامعه آمریکا که نژادپرستی در آن بسیار رواج دارد و اخبار آن را از رسانه ها می شنویم؛ و تقریباً روزی نیست قتلی رخ ندهد (آن هم به خاطر آزادی شرکت های اسلحه سازی).

نکته دوم درباره عظمت فرهنگ ایرانی اسلامی :

جان نثاری در حفظ ارزش های نهضت امام خمینی (رحمت الله علیه)؛ حکومت جمهوری اسلامی ایران تاکنون با تلاش و مجاهدت به پیش رفته است و از این بعد نیز به مجاهدت نیازمند است؛ و اگر مجاهدت و استقامت باشد، إن شاءالله آینده بهتری در پیش رو است. این نکته (پایداری و استقامت) در آیات قرآن مورد توجه قرار گرفته و اثرات آن نیز بیان شده است: «و اينكه (به من وحى شده است) اگر بر راه (حق) پايدارى ورزند آنان را از آبى (برکات مادی و معنوی) فراوان سيراب مى ‏كنيم»[2] هر کجا ایران اسلامی به مفاد این آیه بیشتر عمل کرده است، الحمدالله اثرات بهتری را درک کرده است. اثراتی که مرحوم دکتر، برای رسیدن به آن و حفظ آن، جان نثاری را به مخاطبان خود وصیت می کند.

إن شاءالله که با عبرت گرفتن از سخنان این مرحوم دکتر، قدر کشور عزیزمان را بیشتر بدانیم و در راه اعتلای آن، قدم های بلندتری برداریم.

عظمت فرهنگ ایرانی اسلامی

پی نوشت:
1ــ کلیک کنید
2ــ جن/16

Share