حدیث کسا - پاورپوینت صوتی حدیث کساء

موضوع: 
حدیث کِساء، حدیثی در فضیلت پیامبر، امام علی(علیه السلام)، فاطمه (سلام الله علیها)، امام حسن(علیه السلام) و امام حسین(علیه السلام) است.
پاورپوینت حدیث کساء

حدیث کسا - پاورپوینت صوتی حدیث کساء

در آخرین مطلب از ملحقات مفاتیح الجنان شیخ عباس قمی رضوان الله تعالی علیه حدیث کسا را می خوانیم که به سند صحیح از جابر بن عبدالله انصاری روایت شده است. در این پست پاورپوینتهای مختلفی از حدیث کساء خدمت شما عزیزان جهت  استفاده در مراسمات خود در مساجد و موسسات تقدیم می کنیم. لازم به ذکر است که این پاورپوینتها توسط موسسه تحقیقات و نشر معارف اهل البیت علیهم السلام تهیه و تنظیم شده اند.

حدیث کسا - پاورپوینت صوتی حدیث کساء

معنای لغوی کساء

کساء در زبان عربی به نوعی عبا می‌گویند که بر دوش انداخته می‌شود. همچنین به عنوان زیرانداز و رو انداز نیز به کار رفته است.[عسکری، حدیث‌الکساء فی‌ کتب مدرسه‌الخلفا و مدرسه‌ اهل‌البیت(ع)، ۱۳۹۱ش، ص۱] اما لفظ کِساء در این حدیث، به معنای پوششی مانند عبا است که روی لباس‌ها می‌پوشند.

حدیث کِساء، حدیثی در فضیلت پیامبر، امام علی(علیه السلام)، فاطمه (سلام الله علیها)، امام حسن(علیه السلام) و امام حسین(علیه السلام) است. واقعه حدیث کِساء در خانه ام سلمه، روی داد. پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله و سلم) هنگام نزول آیه تطهیر، خود و خاندان خویش را با پارچه ای پشمین (کِساء) پوشانید. امامان شیعه علیهم السلام به این حدیث برای اثبات فضیلت و برتری خود برای به دست گرفتن خلافت مسلمانان استناد کرده اند. متن حدیثی که در مفاتیح الجنان به نام حدیث کساء آمده، در بخش هایی متفاوت با حدیثی است که در منابع کهن شیعی و سنی نقل شده است.

 

پیوست اندازه
 پاورپوینت متنی "حدیث کساء" 1.77 مگابایت
 دانلود مجموعه تصاویر حدیث کساء 5.22 مگابایت
 پاورپوینت صوتی "حدیث کساء" با نوای استاد فرهمند 14.18 مگابایت
 پاورپوینت صوتی "حدیث کساء" با نوای حاج مهدی سماواتی 21.33 مگابایت
 پاورپوینت صوتی "حدیث کساء" با نوای حاج مهدی سلحشور 18.58 مگابایت
صوت / حدیث کساء - باسم کربلایی
نکاتی در مورد حدیث کساء
پژوهشی نو پیرامون حدیث کسای یمانی به روایت حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها)
مقدّمهٴ اوّل : شبهه ها دربارهٴ حدیث کساء
عکس نوشته / شیعه در حدیث کساء

 

Share

دیدگاه‌ها

سلام برخی کلمات در متن حدیث نیست یعنی پاور حدیث کسانا ناقص است!
.