سفارش های پیامبر اکرم (صلی الله علیه وآله) به ابوذر

دریافت ویدئو
موضوع: 
سفارش های پیامبر اکرم (صلی الله علیه وآله) به ابوذر غفاری، نعمت های خدواند مهربان از روی لطف و محبت است و مردم هیچ گاه نخواهند توانست شکر این همه نعمت را به جا آورند.

سفارش های پیامبر به ابوذر غفاری

در این کلیپ سخنـــــرانــــی مرحوم آیت الله علی مشکینی اعلی الله مقامه با موضوع سفارش های پیامبر به ابوذر غفاری به مدت ۳:۵۷ را ملاحظه خواهیـد کــرد.

مرتبط: پاورپوینت | پندهای پیامبر(صلی الله علیه وآله) به ابوذر غفاری

سفارش های پیامبر به ابوذر غفاری

سفارش های پیامبر به ابوذر غفاری ، نعمت های خدواند مهربان از روی لطف و محبت است و مردم هیچ گاه نخواهند توانست شکر این همه نعمت را به جا آورند. خداوند با بخشیدن این همه نعمت به مخلوقات حقوقی بر گردن مردم دارد که انسان ها این حقوق را نیز نمی توانند ادا کنند، چون در توان آنها نیست.
اما یکی از راه های شکر گزاری از خداوند، این است که ما در مقابل خدا خود را بدهکار بدانیم. همین که اعتراف کنیم که ناتوانیم، می تواند نوعی شکرگزاری باشد. توکل، محبت انبیاء علیهم السلام ، بندگی و شناخت خدا از دیگر راه های سپاسگزاری از خداوند است. رعایت حق الناس نیز از دیگر راه های شکر است چون حق الناس با حق خداوند جدا از هم نیستند. مسلمان واقعی کسی است که حق مردم را بر حق خود مقدم بداند.

حق الناس چند نوع است :

۱. حقوق طبیعی مثل امنیت و آزادی
۲. حقوق کشوری مثل رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی
۳.حقوق اقتصادی
۴. حقوق عُرفی و آبرویی

خدواند ورود سه گروه را به بهشت ممنوع کرده و بر این موضوع سوگند خورده است، کسانی که حق خدا ، حق مردم و حق امام و پیشوا را رعایت نکنند.
در آیات و روایات توصیه شده که حق خود را بر مردم ببخشید تا بخشیده شوید.

سفارش های پیامبر به ابوذر غفاری

فیلم ها و کلیپ های بیشتر در سایت فیلم وانیمیشن ضیاءالصالحین 

 

Share