پیشرفت های علمی ، راهی برای پیشرفت ایران اسلامی

سید حسین سیدی
پیشرفت های علمی
بحمدالله ایران عزیزمان بعد از انقلاب شکوهمند خود، راه پیشرفت و ترقی را در جهات مختلف به سرعت پیموده است. یکی از این پیشرفت ها، پیشرفت های علمی است.

پیشرفت های علمی ، راهی برای پیشرفت ایران اسلامی

بحمدالله ایران عزیزمان بعد از انقلاب شکوهمند خود، راه پیشرفت و ترقی را در جهات مختلف به سرعت پیموده است. یکی از این  پیشرفت ها، پیشرفت های علمی است.

پیشرفت های علمی ایران در حالی بوده است که دشمنان به هیچ وجه دوست نداشتند که ایران در این زمینه رشد کند و از وابستگی رهایی یابد. بدین منظور، ایران را در زمینه دارویی و انتقال تکنولوژی (که نیاز به تحقیقات علمی گسترده ای داشت) تحریم کردند. اما با این وجود ایران اسلامی به یاری خداوند و عنایت اهل بیت (علیهم السلام) و با همت دانش پژوهان و جوانان مومنش، در زمینه های مختلف علمی رشد نمود(مثل سلول های بنیادی، درمان نا باروری و ...).

قطعا پیشرفت های علمی ایران، این حدیث گهربار پیامبر عظیم الشان اسلام را به خاطر می آورد که فرمود: «لو كان العلم معلقا بالثريا لتناوله قوم من أبناء فارس؛ اگر علم به‏ ثريا آويخته‏ باشد گروهى از فرزندان فارس بدان مى ‏رسند.»[1]

نکته مهم: بدون شک یکی از مهم ترین پیشرفت های علمی ایران در سال های پس از انقلاب، پیشرفت در زمینه تحقیقات هسته ای است که در زمینه کشاورزی و پزشکی و غیره می تواند کمک شایانی به کشور کند. اگر چه این روزها برای صنعت هسته ای ایران، روزهای خوبی نیست، اما شکی نیست که دستیابی ایران به صنعت هسته ای، تحسین دوستان و چه بسا ملت های مستقل را در پی داشت و این حدیث مولی الموحدین علی(علیه السلام) را فراروی ما قرار داد: «مَنْ رَقَى دَرَجَاتِ الْهِمَمِ عَظَّمَتْهُ الْأُمَم؛ هر که بر نردبان همت ها بالا رود ، ملت ها او را بزرگ دارند.»[2] و دقیقا دشمنان به خاطر بزرگ نشدن ایران در چشم ملت های دیگر، نقشه های فریبنده کشیدند و متاسفانه با عدم درایت برخی مسولان ما، به نتیجه دلخواه خود رسیدند.

به امید تداوم پیشرفت های همه جانبه ایران در همه زمینه ها از جمله پیشرفت های علمی

پیشرفت های علمی ، راهی برای پیشرفت ایران اسلامی

پی نوشت:
1ـــ نهج الفصاحة (مجموعه كلمات قصار حضرت رسول صلى الله عليه و آله) ؛ ؛ ص649.
2ــ تصنیف غررالحکم و دررالکلم ص 448 ، ح 10270.

Share