چهل سال اقتدار و کانون مقاومت

موضوع: 
سید حسین سیدی
مقاومت
بحمدالله ایران اسلامی به برکت خون شهیدان و مجاهدت آنان، به کانون مقاومت در برابر شیطان بزرگ و رژیم منحوس صهیونیستی و دنباله های آنان در منطقه (و حتی جهان) تبدیل شده است.

چهل سال کانون مقاومت

بحمدالله جمهوری اسلامی به برکت خون شهیدان و مجاهدت آنان، در طول این چهل سال که پشت سر گذاشته است، به کانون مقاومت در برابر  شیطان بزرگ و رژیم منحوس صهیونیستی و دنباله های آنان در منطقه تبدیل شده است.

 شکی نیست که مقاوم شدن ایران اسلامی، در پرتو عمل به این آیه از قرآن بوده است: «وَ أَعِدُّوا لَهُمْ مَا اسْتَطَعْتُمْ مِنْ قُوَّة؛ و در برابر آنان(دشمنان) آنچه در قدرت و توان داريد از نيرو [و نفرات و ساز و برگ جنگى‏] آماده كنيد.»[1] پیام این آیه این است که هر لحظه برای مقابله با دشمنان آماده بوده و قدرت بازدارندگی خود را بالا ببرید. نتیجه این آمادگی نظامی باعث شده است که بحمدالله ایران هم دشمنان خود را ناکام بگذارد و هم موفق به حمایت ازجنبش های مقاوم (حزب الله لبنان، حماس و...) شود. همچنین حمایت نظامی ایران از کشورهایی نظیر سوریه و عراق، سبب برچیده شدن خلافت شوم داعش در آن کشورها شد و توطئه های آمریکا و رژیم صهیونیستی و دنباله های منطقه ای آنان نقش بر آب شد.

نکته قابل تامل: در سال های اخیر، دشمنان تلاش گسترده ای را برای کند کردن برنامه موشکی ایران به کار برده اند. آنها می دانند که یکی از ابزارهای قدرت جمهوری اسلامی ایران، قدرت نظامی است و بنابراین برای کند کردن آن به هر وسیله ای تمسک می جویند(نظیر قطعنامه های سازمان ملل ). اگر خدای ناکرده ایران در این زمینه کوتاه بیاید، نتیجه اش نکته ای است که قرآن بیان می کند: «وَدَّ الَّذينَ كَفَرُوا لَوْ تَغْفُلُونَ عَنْ أَسْلِحَتِكُمْ وَ أَمْتِعَتِكُمْ‏ فَيَميلُونَ عَلَيْكُمْ مَيْلَةً واحِدَة؛ كافران آرزو و انتظار دارند كه شما از اسلحه و اسباب خود غفلت كنيد تا ناگهان يكباره بر شما حمله ور شوند.»[2] البته با همت بلند مجاهدان این مرز و بوم، نقشه های فریبنده دشمنان در طول این 40 سال ناکام مانده است و آنها هر بار که با بهانه ای وارد آب های سرزمینی ایران شده اند، به طرز خفت باری دستگیر شده اند(دستگیری ملوانان آمریکایی توسط سپاه پاسداران در سال های اخیر و...)

چهل سال کانون مقاومت

پی نوشت:
1ـــــ انفال/60
2ــ نساء/102

Share