احمق های درجه یک جهان

موضوع: 
سید حسین سیدی
سردمداران نادان آمریکا،
چند روز قبل، یعنی در روز 19 دی در دیدار رهبر انقلاب با مردم قم، رهبری نظام با اشاره به تحلیل های غلط سردمداران آمریکا در باره ایران، آنها را احمق های درجه یک نامید.

احمق های درجه یک جهان

چند روز قبل، یعنی در روز 19 دی در دیدار رهبر انقلاب با مردم قم، رهبری نظام با اشاره به تحلیل های غلط سردمداران آمریکا در باره ایران، آنها را احمق های درجه یک نامید. این سخنان رهبری برگرفته از سخن حضرت امام سجاد (علیه السلام) است که می فرماید: «اَلحَمدُلِله الَّذی جَعَلَ اَعدائَنا مِنَ الحُمَقاءِ وَ الجُهَلاءِ؛ خداوند دشمنان ما (اهل بیت علیهم السلام) را از احمق‌ ها و جاهلان آفریده است.»[1] حالا باید دید با آنکه دشمنان اسلام (آمریکا و رژیم صهیونیستی و...) نقشه های دقیق و حساب شده می کشند، چرا آنها نادان و جاهل هستند؟

خداوند در چند جایی قرآن، شیطان را دشمن خطرناک انسان ها دانسته است[2] اما با این وجود، نیرنگ او را ضعیف می داند: «إِنَّ كَيْدَ الشَّيْطانِ كانَ ضَعيفا؛ بى‏ ترديد مكر و فريب شيطان همواره (در برابر تدبير الهى) ضعيف است.»[3] چنانکه در ترجمه آیه نیز به آن اشاره شده، نقشه شیطان در برابر تدبیر الهی ضعیف است؛ و این نکته می رساند که اگر اهل ایمان، فرامین خدای بزرگ را به جای آورند و تدابیر پروردگار را گردن نهند، نقشه های خطرناک شیاطین جنی و به تبع آن شیاطین انسی، نقش بر آب خواهد شد. ایران اسلامی به شرطی که در مقابل نقشه های آمریکا و دیگر همقطارانش، برنامه داشته باشد و تدبیر به خرج دهد، بدون شک نقشه آمریکا و دیگر دشمنان نقش بر آب شد؛ همان گونه که در این 40 سال با همه توطئه های  فزاینده آمریکا و استکبار جهانی، در مقابل آنها پیروز بوده است؛ و این است سخن خدای بزرگ: «اى كسانى كه ايمان آورده‏ ايد، اگر خدا را (پيامبر و دين و كتاب او را) يارى نماييد خدا هم شما را (در رسيدن به اهدافتان) يارى کرده و قدم‏ هاى شما را استوار مى‏ دارد.»[4]

اگر ایران اسلامی طبق این آیه فوق، همچنان طبق تدابیر خدای بزرگ(توکل بر خدا) در مقابل دشمنان بایستد، قطعا پیروز خواهد بود. زیرا که دشمنان ایران و اسلام، علیرغم عده و عده، در میدان عمل، حرف زیادی برای گفتن نخواهند داشت. «لَا يُقَاتِلُونَكُمْ جَمِيعًا إِلَّا فىِ قُرًى محُّصَّنَةٍ أَوْ مِن وَرَاءِ جُدُرِ بَأْسُهُم بَيْنَهُمْ شَدِيدٌ تحَسَبُهُمْ جَمِيعًا وَ قُلُوبُهُمْ شَتىَ‏ ذَالِكَ بِأَنَّهُمْ قَوْمٌ لَّا يَعْقِلُونَ؛ آنها همه (از يهود و منافقان) با شما جز در شهرها و روستاهاى داراى حصار يا از پشت ديوارها (ى قلعه يا خانه) نمى‏ جنگند، زور و قوتشان در ميان خودشان شديد است (ولى در برابر شما مؤمنان ضعيف‏ اند) آنها را متحد پندارى در حالى كه دل ‏هايشان پراكنده است.»[5] بی عقل بودن دشمنان اسلام، همان نادان بودن و احمق بودن آنان است.

نکته قابل تامل: ضعیف بودن نقشه های دشمنان، بسته به عملکرد ایران دارد. هر گاه که ایران اسلامی با توکل بر خدا و تلاش و کوشش خود در مقابل دشمنان خود ایستاده است(جبهه مقاومت) موفقیت در آن زمینه چشمگیر بوده؛ اما زمانی که نگاهش به دست بیگانگان بوده و دل در گرو مداکره داشته، حواشی نامطلوبی را برای خود رقم زده است...

احمق های درجه یک

پی نوشت:
1ــ صحیفه سجادیه خطبه ۸
2ـــ بقره/168 و208 وانعام/142
3ــ نساء/76
4ــ محمد/7
5ــ حشر/14

Share