تلاوت سوره احزاب آیات 45 الی 48 - استاد محمود شحات انور

دریافت ویدئو
موضوع: 
سوره احزاب آیات 45 الی 48 با صدای استاد محمود شحات انور از قاریان بزرگ قرآن در مصر - تلاوت تصویری

تلاوت سوره احزاب آیات 45 الی 48 - استاد محمود شحات انور

تلاوت سوره احزاب آیات 45 الی 48 با صـدای دلنشیـن و مـاندگار استاد محمود شحات انور از قاریان بزرگ قرآن در مصر به مدت 3:00 به همراه متن و ترجمه آیات

تلاوت سوره احزاب

تلاوت سوره احزاب آیات 45 الی 48 :

يَا أَيُّهَا النَّبِيُّ إِنَّا أَرْ‌سَلْنَاكَ شَاهِدًا وَمُبَشِّرً‌ا وَنَذِيرً‌ا ﴿٤٥﴾ وَدَاعِيًا إِلَى اللَّـهِ بِإِذْنِهِ وَسِرَ‌اجًا مُّنِيرً‌ا ﴿٤٦﴾ وَبَشِّرِ‌ الْمُؤْمِنِينَ بِأَنَّ لَهُم مِّنَ اللَّـهِ فَضْلًا كَبِيرً‌ا ﴿٤٧﴾ وَلَا تُطِعِ الْكَافِرِ‌ينَ وَالْمُنَافِقِينَ وَدَعْ أَذَاهُمْ وَتَوَكَّلْ عَلَى اللَّـهِ ۚ وَكَفَىٰ بِاللَّـهِ وَكِيلًا ﴿٤٨﴾

ترجمه سوره احزاب آیات 45 الی 48 :

(۴۵) و دعوت‌كننده به سوى خدا به فرمان او، و چراغى تابناك. (۴۶) و مؤمنان را مژده دِه كه براى آنان از جانب خدا بخشايشى فراوان خواهد بود. (۴۷) و كافران و منافقان را فرمان مبر، و از آزارشان بگذر و بر خدا اعتماد كن و كارسازى [چون‌] خدا كفايت مى‌كند. (۴۸)

تلاوت سوره احزاب

محتوای سوره احزاب :

سوره احزاب در زمینه‌های متنوعی چون مسائل اعتقادی، احکام، داستان‌ها، عبرت‌ها و به ویژه درباره غزوه احزاب یا خندق سخن گفته است.[علامه طباطبایی، المیزان، ۱۴۱۷ق، ج۱۶، ص۲۷۳.] برخی از موضوعات مهم این سوره به نوشته تفسیر نمونه، به شرح زیر است:

  • اطاعت از خداوند و پیروی‌نکردن از کافران؛
  • قانون‌های دوره جاهلیت مانند ظِهار و پسرخواندگی؛
  • جنگ احزاب و پیروزی اعجازآمیز مسلمانان بر کفار؛
  • وظایف همسران پیامبر؛
  • داستان ازدواج زینب دختر جحش با پیامبر(صلی الله علیه واله)؛
  • حجاب؛
  • معاد.[مکارم شیرازی، تفسیر نمونه، ۱۳۷۴ش، ج۱۷، ص۱۸۴و۱۸۵.]

تلاوت سوره احزاب

محمود شحات انور :

تربیتها و آموزشهای پدر استادش او را به حدی رسانده كه اكنون می تواند پا جای پدر بگذارد و به عنوان خلف صالح او یاد و خاطره تلاوتهای زیبا و ماندگار پدر را در جای جای این كره خاكی زنده نگه دارد.او چنان زیبا و نیكو- همچون پدر بزرگوارش- تلاوت می كند كه اشك شوق ایرانیها را درمی آورد- این بیان را خود وی و اطرافیانش تصریح می كنند.شیخ محمود فرزند استاد شحات انور در سن 12سالگی حفظ قرآن كریم را به پایان برد و توانست در همان سال مقام اول مسابقات بین المللی «لیله القدر» مصر را از آن خود كند. توفیقات وی در این راه مرهون زحمات پدرش و نیز برادر بزرگش انور می باشد.

 

فیلم ها و کلیپ های بیشتر در سایت فیلم و انیمیشن ضیاءالصالحین 
فیلم های سینمایی ، سریال ، انیمیشن
سخنرانی ، تلاوت قرآن

Share