مراسم عزاداری هفتمین شب ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها در شهرستان پارس آباد

هفتمین شب عزاداری ایام فاطمیه به همت بنیاد فرهنگی تربیتی ضیاءالصالحین در شامگاه چهارشنبه درمحله ی آغدام پارس آباد برگزار گردید.

هفتمین شب مراسم عزاداری فاطمیه در مسجد جامع محله آغدام شهرستان پارس آباد برگزار گردید.

به گزارش خبرنگار ضیاءالصالحین، مراسم عزاداری شب هفتم ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها شامگاه چهارشنبه، 17 بهمن ماه با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید توسط آقای یوسف عبدی و سخنرانی حجت الاسلام امین پورمحمد و مداحی آقای قنبر دهقان در مسجد جامع محله ی آغدام شهرستان پارس آباد برگزار گردید.

در هفتمین شب مراسم عزاداری فاطمیه که با حضور انبوهی از جوانان و نوجوانان ولایمتدار همراه بود، حجت الاسلام پورمحمد ضمن تبریک ایام الله دهه فجر و تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه زهراء سلام  الله علیها به مطالبی در خصوص خطبه فدکیه اشاره کرده و گفت: نحوه حضور حضرت صدیقه طاهره سلام الله علیها در مسجد النبی، حتی شیوه آمدن به مسجد و روش اقامه خطبه، درس هایی موثر و با عظمت هستند.

 وی در ادامه اظهار کرد: از جمله عظمت های خطبه فدکیه آن است که حضرت در بیان خطبه به بیش از 20 آیه از قرآن استناد کرده اند.

حجت الاسلام پورمحمد در هفتمین شب مراسم عزاداری فاطمیه ، از محوری ترین آیات مورد اشاره حضرت فاطمه زهراء، آیه 102 سوره آل عمران رایادآور شده و گفت: خداوند در قرآن می فرماید: « يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ حَقَّ تُقَاتِهِ وَ لَا تَمُوتُنَّ إِلَّا وَ أَنْتُمْ مُسْلِمُونَ / ای اهل ایمان، از خدا بترسید چنانچه شایسته خدا ترس بودن است، و نمیرید جز به دین اسلام.»

این آیه دو پیام محکم دارد. اگر کسی به این دو پیام دقت کند و در زندگی اش پیاده نماید، بسیاری از مشکلاتش حل خواهد شد و در مسیر و جاده ی زندگی راحت تر حرکت خواهد کرد.

وی اولین پیام این آیه را تکیه و تاکید بر تقوا دانست و گفت: مردم! تقوا داشته باشید! «يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُواْ اتَّقُواْ اللّهَ» نهایت و آخر تقوا و بالاترین مرحلۀ تقوا را داشته باشید! «حَقَّ تُقاتِهِ». ما در قرآن«إِتَّقُوا الله» زیاد داریم، ولی «حَقَّ تُقاتِهِ» همه جا نداریم، تنها در همین آیه آمده است.

حجت الاسلام پورمحمد دومین پیام زهرای مرضیه سلام الله علیها را عاقبت به خیری بر شمرد و بیان کرد: ذیل آیۀ «اتَّقُواْ اللّهَ حَقَّ تُقَاتِهِ وَلاَ تَمُوتُنَّ إِلاَّ وَأَنتُم مُّسْلِمُونَ» این است که مردم! سعی کنید مسلمان بمیرید و عاقبت به خیر از دنیا بروید. چرا حضرت زهرا این آیه را خواند؟ برای اینکه می خواست بفرماید: ای کسانی که در این حادثه سکوت یا عمل خلاف انجام دادید! نه تقوا دارید و نه مسلمانید. علت استشهاد به این آیه این است که اگر کسی حریم تقوا را رعایت کند آزارش به خاندان رسول خدا نمی رسد.

هفتمین شب مراسم عزاداری فاطمیههفتمین شب مراسم عزاداری فاطمیه

Share