مراسم عزاداری شب هشتم ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها در شهرستان پارس آباد + تصویر

هشتمین شب مراسم عزاداری در دهه دوم ایام فاطمیه (سلام الله علیها) به همت بنیاد فرهنگی تربیتی ضیاءالصالحین با همکاری هیئت امنای مسجد علی بن ابیطالب (علیه السلام) در محله ی کود شیمیایی شهرستان پارس آباد برگزار شد.

هشتمین شب مراسم عزاداری فاطمیه (سلام الله علیها) در شهرستان مرزی پارس آباد مغان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ضیاءالصالحین ، مراسم عزاداری شب هشتم ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها شامگاه پنجشنبه، 18 بهمن ماه با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید توسط آقای فراهم توسلی، سخنرانی حجت الاسلام احمدی و مداحی کربلایی قنبر دهقان در مسجد علی بن ابیطالب علیه السلام واقع در محله کود شیمیایی شهرستان پارس آباد برگزار گردید.

در این مراسم معنوی حجت الاسلام احمدی ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه زهراء سلام  الله علیها به بیان فضایل آن حضرت پرداختند و گفتند: همه ما امشب بخاطر شخصیتی عظیم در این محفل جمع شده ایم که ایشان در نزد خداوند متعال جایگاه والا و ویژه ای دارند.

 ایشان در ادامه به حدیثی از امام حسن عسگری علیه السلام اشاره کردند و گفتند: حضرت فاطمه زهراء سلام الله علیها حجت خداوند بر ائمه طاهرین علیهم السلام می باشند.

نماینده ولی فقیه در سپاه ناحیه شهرستان پارس آباد با توجه به مقارن بودن دهه مبارکه فجر با ایام فاطمیه به ذکر ابعاد شخصیت وجودی امام خمینی (ره) پرداختند و گفتند: ایشان شخصیتی بود که دنیا را به لرزه در آورد و انقلابی اسلامی و عظیم بوجود آوردند که تاثیرات آن را همگان مشاهده می کنیم.

حجت الاسلام احمدی در هشتمین شب مراسم عزاداری فاطمیه گفت: یکی از نام های حضرت صدیقه طاهره سلام الله علیها «مُحَدَّثه» می باشد که به این معنی است که حضرت با فرشته ی وحی (حضرت جبرئیل) در ارتباط بوده اند و برتری جایگاه حضرت فاطمه زهراء سلام الله علیها بقدریست که بعد از رحلت حضرت رسول اکرم صلی الله علیه و آله، حضرت جبرئیل علیه السلام به کرّات بر ایشان نازل شده است.

ایشان در ادامه با بیان چرایی نامگذاری حضرت فاطمه زهراء به نام «فاطمه» خاطر نشان کردند: خداوند متعال حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها و دوستداران ایشان را از آتش جهنم بریده است بخاطر همین نام مبارک ایشان فاطمه نهاده شده است.

پایان بخش هشتمین شب مراسم عزاداری فاطمیه سلام الله علیها با مداحی و مرثیه خوانی آقای کربلایی قنبر دهقان و صرف آش نذری همراه بود.
هشتمین شب مراسم عزاداری فاطمیههشتمین شب مراسم عزاداری فاطمیه

 

Share