حالات انسان بعد از مرگ - حجت الاسلام محمدی

دریافت ویدئو
دانلود فایلاندازه
فایل حالات انسان بعد از مرگ - حجت الاسلام محمدی36.5 مگابایت
در این کلیپ کوتاه 5 دقیقه ای با حالات انسان بعد از مرگ در کلام حجت الاسلام و المسلمین محمدی آشنا شوید.

حالات انسان بعد از مرگ - حجت الاسلام محمدی

در این کلیپ کوتاه 5 دقیقه ای با حالات انسان بعد از مرگ در کلام حجت الاسلام و المسلمین محمدی آشنا شوید.

حالات انسان بعد از مرگ

روح انسان ها پس از مرگ می توانند از مسائل دنیا آگاهی پیدا کنند و تا حدودی از احوال خانواده خود آگاه شوند.در کتاب کافی در سرفصلی با نام «أَنَّ الْمَیِّتَ یَزُورُ أَهْلَه‏» روایاتی در این موضوع وجود دارد که برای نمونه چند روایت را بیان می کنیم براساس روايات و همچنين با توجه به ارتباط نسبى که بدن برزخى با بدن مادى پنهان در زير خاک دارد ارواح انسانى در برزخ، براساس منزلت و فضايلى که در دنيا داشته‏ اند، امور دنيوى را درک کرده، حتى به خانواده خود سر مى ‏زنند و آنها را زيارت مى ‏کنند. اين امر مى‏تواند در هر زمانى و براى هر فردى باشد ولى روز جمعه کمترين و مشخص ‏ترين زمانى است که در روايات وجود دارد.

1- «اسحق بن عمار از امام کاظم علیه السلام پرسيد: آيا مؤمن خانواده خويش را زيارت مى ‏کند؟ فرمود: آرى. گفتم: چقدر؟ فرمود: بر حسب فضايلشان. پاره ‏اى از آنان هر روز و پاره ‏اى هر سه روز، خانواده خود را زيارت مى ‏کنند.
اسحق بن عمار مى ‏گويد: در اثناى کلام حضرت، دريافتم که مى‏فرمود: کم‏ترين آنان هر جمعه (خانواده خود را زيارت مى ‏کنند) پس گفتم: در چه ساعتى؟ فرمود: هنگام زوال خورشيد، يا مثل آن، پس خداوند فرشته اى را با او روانه مى‏ کند تا چيزهايى را به او نشان دهد که شاد شود و از وى چيزهايى را بپوشاند که او را غمگين سازد.»

2- همچنین از امام صادق علیه السلام نقل شده است روز جمعه که می شود یا روز عید، خداوند به نگهبان جهنم می فرماید به ارواح مؤمنان اعلام کند که خداوند به شما اجازه داده است تا به دیدار خانواده و دوستان خود در دنیا بروید.

3- در مورد چگونگی این دیدار راوی از امام کاظم علیه السلام پرسید که مرده در چه صورتى و شکلی نزد خانواده خود می آید؟
فرمود: در صورت پرنده لطیفى بر دیوارهاشان می نشیند و به آنها سرکشى می کند، اگر خوش باشند شاد می شود، و اگر بدشان ببیند و نیازمند، اندوهناک و غمگین می شود. همچنین از امام کاظم علیه السلام  نقل شده است به مرده به صورت گنجشک یا کوچک تر به دیدارشان می آید: «قَالَ فِی صُورَةِ الْعُصْفُورِ أَوْ أَصْغَرَ مِنْ ذَلِکَ»

Share