سند 2030 ، سندی ضد فرهنگ

موضوع: 
سید حسین سیدی
سند2030
روز معلم، علاوه بر تقدیر و تشکر از معلمان و اساتید، روزیست برای ارزشیابی مقوله فرهنگ. مقوله ای که همواره چشم طمع دشمنان به آن است و هر زمان با یک نقشه ای به دنبال تضعیف آن هستند. در این سال ها، دشمن با حیله گری توانست سند فرهنگی 2030 را به ما پیشنهاد کند

سند 2030 ، سندی ضد فرهنگ

روز معلم، علاوه بر تقدیر و تشکر از معلمان و اساتید، روزیست برای ارزشیابی مقوله فرهنگ. مقوله ای که همواره چشم طمع دشمنان به آن است و هر زمان با یک نقشه ای به دنبال تضعیف آن هستند. در این سال ها، دشمنان با حیله گری توانستند سند فرهنگی 2030 را به ما پیشنهاد کنند و متاسفانه حامیانی نیز برای اجرای آن پیدا کردند.

واقعیت این است که دشمنان اسلام می خواهند که از طریق فرهنگی (آموزش و پرورش) بر ذهن و مغز قشر بزرگی از جامعه (اهالی دانش) تاثیر بگذارند. این رویه برخلاف آیه قرآن است که می فرماید: «لَنْ يَجْعَلَ‏ اللَّهُ لِلْكافِرينَ عَلَى الْمُؤْمِنينَ سَبيلاً؛ خداوند هرگز كافران را بر مؤمنان تسلطى نداده است.»[1] واضح است که این عدم تسلط، باید با همت افراد کشور اسلامی ــ بخصوص مسئولان جامعه ــ صورت گیرد. اما متاسفانه ظاهراً در سند 2030 ، برخی غفلت ها از طرف مسئولان ــ به بهانه گرفتن حق تحفظ ــ شده است.

رهبر معظم انقلاب از سالیان قبل نسبت به سند 2030 هشدار می دادند: «برخی می گویند ما در این خصوص تحفظ داده ایم و گفته ایم فلان بخش آن را قبول نداریم، در حالی که حتی اگر هیچ مورد واضحِ خلاف اسلام در آن وجود نداشت، باز هم نظام آموزشی نباید در بیرون از کشور نوشته شود، حال آنکه موارد خلاف اسلام نیز در آن سند وجود دارد و برداشت افرادی که خیال می کنند ما در این موضوع گزارش های درستی نگرفته ایم، برداشت درستی نیست.»[2]

اگر کشور ما خدای ناخواسته در زمینه سندهایی مثل سند 2030 ، با مسامحه برخورد کند و به عبارت دیگر از حق تحفظ دروغین استفاده کند، علاوه بر این که راه نفوذ بیگانگان را هموار می کند، در زمینه رشد و توسعه نیز به نتایج مطلوب نخواهد رسید. زیرا که رشد و توسعه ما باید بر اساس فرهنگ آموزشی خودی پیش برود. فرهنگی که بار اصلی آن بر عهده معلمان و اساتید است.

سند 2030 ، سندی ضد فرهنگ

پی نوشت:
1ــ نساء/141
2ــ کلیک کنید

پدیدآورنده: 
Share