حقیقت گناه و توبه [جلسه 1] - استاد پناهیان

دریافت ویدئو
دانلود فایلاندازه
فایل گناه چیست؟ توبه چگونه است؟34.53 مگابایت
موضوع: 
سخنرانی استاد پناهیان [۹۸.۲.۱۶] در مسجد امام صادق علیه السلام شب اول رمضان 1398

حقیقت گناه و توبه [ جلسه اول ] - حجت الاسلام و المسلمین علیرضا پناهیان

این ویدئو کلیپ حاوی سخنان دلنشین و ارزشمند حجت الاسلام و المسلمین علیرضا پناهیان با موضوع " حقیقت گناه و توبه " به مدت سی دقیقه تقدیم شما عزیزان می شود. در این کلیپ استاد پناهیان به شرح این موضوعات که گناه چیست و توبه چگونه است؟ می پردازند. این سخنرانی در شب اول رمضان 1398 [ ۹۸.۲.۱۶ ] در مسجد امام صادق علیه السلام ایراد شده است.

حقیقت گناه و توبه

حقیقت گناه و توبه 

"گناه" که در لغت عرب به "عصیان" و "اثم"  اطلاق مى‏ شود، به معناى " مخالفت با امر و نهى مولا، سرپیچى و خطا و لغزش " مى‏ باشد؛ یعنى انجام کارى که در نظر مولا و خالق، ناپسند و نکوهیده مى‏ باشد. چون داراى مفسده است، مورد نهى قرار گرفته و یا انجام ندادن و ترک کارى که به جهت مصلحت واجب شده است. بنابراین، گناه مخالفت با بندگى و عبودیت خداوند قادر متعال است.

در روایات اهل بیت علیهم السلام از تعلقات مادى به عنوان دام و وسیله‏ ى صید و از گناهان به عنوان حبایل یا مصاید ابلیس یاد شده است؛ یعنى گناهان دام ‏هایى هستند که شیطان به وسیله‏ ى آن ها، انسان‏ ها را شکار مى‏ کند و بندها و طناب ‏هایى است که با آن ها، انسان ‏ها را به بند مى‏ کشد و البته طناب‏ ها هم رنگارنگ و ضخیم است و شیطان هر کسى را با نوع خاصى مى فریبد، عده‏ اى را با ثروت و عده‏ اى را با مقام و منصب و عده ای دیگر را با غریزه ی جنسى و امثال آن...

حقیقت گناه و توبه

جهت دانلود و تماشای فیلم و سریال های بیشتر در موضوعات مختلف و متنوع (از قبیل فیلم سینمایی - سریال تلویزیونی - انیمیشن و کارتون - سخنرانی - تلاوت قرآن و...) می توانید با کلیک روی بنر فوق به سایت فیلم و انیمیشن ضیاءالصالحین مراجعه نمایید.

Share