جدایی دین از سیاست ؛ دامی پهن شده از دشمنان قرآن

موضوع: 
سید حسین سیدی
جدای دین از سیاست، ترفند دشمن
یکی از نقشه های خطرناک دشمنان اسلام و قرآن برای تضعیف مسلمین از ابتدا تا عصر حاضر، رواج پدیده ای به اسم جدایی دین از سیاست است...

جدایی دین از سیاست ؛ دامی پهن شده از دشمنان قرآن

یکی از نقشه های دشمنان برای تضعیف مسلمین از ابتدا تا عصر حاضر، رواج پدیده ای به اسم جدایی دین از سیاست است، که متاسفانه عده ای از نخبگان جامعه نیز در این دام دشمن افتاده اند. این شعار خطرناک برخلاف رویه قرآن کریم است.

از منظرقرآن کریم، باید یکی از دغدغه های افراد صاحب قدرت و حکومت، گسترش معنویت باشد: «الَّذینَ إِنْ مَکَّنَّاهُمْ‏ فِی الْأَرْضِ أَقامُوا الصَّلاةَ وَ آتَوُا الزَّکاةَ وَ أَمَرُوا بِالْمَعْرُوفِ وَ نَهَوْا عَنِ الْمُنْکَرِ وَ لِلَّهِ عاقِبَةُ الْأُمُور؛ (آنان که خدا را یارى مى ‏کنند) آنهایى هستند که اگر در روى زمین به آنان اقتدار و تمکین دهیم نماز به پا مى‏ دارند و زکات مى‏ دهند و امر به معروف و نهى از منکر مى‏ کنند و (از هیچ کس جز خدا نمى‏  ترسند چون مى ‏دانند که) عاقبت کارها به دست خداست.»[1] پیام این آیه برای مسلمین و برای جامعه ما، هماهنگی بین سیاست و دیانت است.

البته آنها که خدا را یاری می دهند(همه مسلمین)، در هر حالی باید فرامین الهی(نماز و امر به معروف و..) را انجام دهند؛ اما گسترش این فرامین الهی درسطح جامعه و دنیا(نفود اسلام در کشورهای غیرمسلمان)، در صورتی است که طبعا قدرت و نفوذ و حکومتی هم باشد. مخصوصا امر به معرف و نهی از منکر، که گاها باید قدرت و اراده ای باشد تا آن را اجرا کرد(مبارزه با اراذل و اوباش و نظایر آن).

همچنین آیات زیادی در مورد اطاعت از پیامبر به عنوان حاکم دینی و  سیاسی جامعه اسلامی وجود دارد. به عنوان نمونه: «وَ مَا ءَاتَئکُمُ الرَّسُولُ فَخُذُوهُ وَ مَا نهَئکُمْ عَنْهُ فَانتَهُوا؛ آنچه را رسول خدا براى شما آورده بگیرید (و اجرا کنید)، و از آنچه نهى کرده خوددارى نمایید.»[2]

نکته مهم: از آنجا که کشور ما تحت نظارت ولی فقیه اداره می شود، دشمن با طراحی موضوع جدایی دین از سیاست می خواهد که نقش ولی فقیه را که بحمدالله باعث سربلندی ایران شده، کمرنگ کند. که متاسفانه عده ای در داخل به این خواست دشمن کمک می کنند و تمام هجمه های خود را متوجه ولی فقیه ساخته اند.

جدایی دین از سیاست ؛ دامی پهن شده از دشمنان قرآن

پی نوشت:
1ـــــ حج/41
2ــ حشر/7

Share