کتاب صوتی حاج قاسم (جستاری در خاطرات حاج قاسم سلیمانی)

موضوع: 
این کتاب، خاطرات و نکته هایی از زبان حاج قاسم سلیمانی از دوران دفاع مقدس است که سند آنها نزد گردآورنده بوده است.

کتاب صوتی حاج قاسم (جستاری در خاطرات حاج قاسم سلیمانی)

کتاب صوتی حاج قاسم جستاری در خاطرات حاج قاسم سلیمانی به قلم علی اکبری مزدآبادی و روایت علی همت مومیوند حاوی خاطرات و نکته هایی از زبان حاج قاسم سلیمانی از دوران دفاع مقدس است.

این کتاب، خاطرات و نکته هایی از زبان حاج قاسم سلیمانی از دوران دفاع مقدس است که سند آنها نزد گردآورنده بوده است.

کتاب صوتی حاج قاسم (جستاری در خاطرات حاج قاسم سلیمانی)

خدایا، به آن تپش قلب ها قسمَت می دهیم! خدایا، به آن ردّ پاها قسمت می دهیم! خدایا، به آن نمازهایی که در کنار این نهرها خوانده شد! خدایا، به آن جوان های عاشقی که توی این سنگرها و کنار این نهرها شهید شدند! خدایا، به آن جنازه هایی که از «اروند» برنگشتند! خدایا، به اضطراب قلب ما و به اشتیاق قلب آنها قسمت می دهیم! خدایا، آخرت ما را ختم به شهادت کن! خدایا، به این آبی که بچه ها در آن حرکت کردند، قسمت می دهیم! جز شهادت برای ما نخواه....

حاج قاسم سلیمانی یکی از این دلاوران است که پابه پای دوستان و هم رزمان خود در بیشتر اتفاقات مهم جنگ حضور داشت و پس از پایان جنگ، چندین سال در قامت یک سرباز به مقابله با اشرار مرزهای شرقی کشور پرداخت. همین تجربه باعث شد که او از سال ۷۶ بعنوان فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی انتخاب شود و عملکردی از خود به جای بگذارد که امروز بعد از ۱۸ سال، تبدیل به یک قهرمان ملی شود؛ قهرمانی که کتاب های کمی درباره او نوشته شده و شخصیتش هنوز در میان دوست دارانش بعنوان یک چهره جذاب ولی مرموز، باقی مانده است؛ چهره ای که علی اکبری مزدآبادی در کتاب «حاج قاسم» به سراغ معرفی آن رفته است.

در قسمت ابتدایی این کتاب یک خودزندگی نامه از سردار سلیمانی وجود دارد که به بخشی از فعالیت های او در دوران ابتدایی جنگ اشاره می کند. اما در بخش های دیگر این کتاب بیشتر از سخنرانی ها و خاطرات سردار، مرتبط با سه عملیات بزرگ «والفجر ۸»، «کربلای ۴» و «کربلای ۵»، استفاده شده است تا از دل این سخنرانی ها، خاطراتی را از وی و دیگر هم رزمانش نقل کند و به این وسیله شخصیت او را به مخاطب این کتاب معرفی کند.

وجود بیش از ۸۰ عکس رنگی از مقاطع مختلف زندگی سردار سلیمانی یکی دیگر از ویژگی های جالب این کتاب است که تماشای آن برای هر مخاطبی جذاب است. عکس هایی از روزهای جوانی سردار و حضور او در جبهه های جنگ تا عکس هایی از حضور او در کنار مقام معظم رهبری و دیگر فرماندهان شاخص نظامی کشور که همگی با ذوق نویسنده اثر از میان انبوهی از عکس ها دست چین شده و در کنار هرکدام، خاطره ای از ایشان درج شده است.

کتاب «حاج قاسم» هفدهمین اثر از مجموعه کتاب های «یاران ناب» است که انتشارات «یا زهرا(سلام الله علیها)» روانه بازار نشر کرده است.

کتاب صوتی حاج قاسم (جستاری در خاطرات حاج قاسم سلیمانی)

مطالب مرتبط و پیشنهادی :
ویژه نامه سردار دلها ، شهید حاج قاسم سلیمانی
ویژه نامه الگوی ماندگار 4 / شهید حاج قاسم سلیمانی
بانک تصاویر سردار سلیمانی - ویژه نامه سیمای آسمانی
ویژه نامه سردار آسمانی مداحی شهادت حاج قاسم سلیمانی

بخش هایی از کتاب صوتی حاج قاسم

در روزهای اول ورود به جبهه، دشمن را قادر به انجام هرکاری می دانستم، اما در اولین حمله ای که انجام دادیم، موفق شدیم نیروهای دشمن را از کنار جاده سوسنگرد تا حمیدیه به عقب برانیم و تلفاتی نیز بر آنها وارد کنیم. این امر باعث شد تصور غلطی که از دشمن در ذهن داشتم، از بین برود...

* با تشکر از همراهی و هم دلی همکار عزیزمان، سیدعلی میرطالبی پور، دستیار تهیه.

از ویژگی های شاخص کتاب صوتی حاج قاسم ، ترجمه و ارائه یک مقاله خارجی منتشر شده در ارتباط با سردار سلیمانی است که یکی از پژوهشکده های سیاسی آمریکا منتشر کرده است. این مقاله نشان دهنده نگاه پُر از هراس و البته محترمانه غربی ها به شخصیت این سردار مبارز ایرانی است.

نویسنده: علی اکبری مزدآبادی
راوی: علی همت مومیوند
قالب: روایی
دسته بندی: رمان و داستان

Share