حرز پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله

پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله
ابودجانه گوید؛ هنگام خواب آن نوشته را بر زیر سر خود نهادم، ناگاه به خاطر صدای ناله و گریه و زاری از خواب بیدار شدم. شنیدم که شخصی می گفت: ای ابودجانه امان امان. این نوشته را از خود دور کن که هلاک شدیم...

حرز پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله

حرز پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله از سری حرزهای چهارده معصوم علیهم السلام است که خدمت شما عزیزان تقدیم می شود....

حرز پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله

در روایت است که ابی دجانه به حضرت رسول الله (صلی الله علیه وآله) شکایت کرد که شب ها چیزی به نظرم می آید به غایت هولناک و برای او صدایی است زنبور عسل. گاهی مانند برق می درخشد و گاهی تیره می شود و گاه دراز و گاه کوتاه می گردد. شبی مضطرب برخاستم، دستم بر او خورد، او را در شب مانند خارپشت یافتم، مشاهده کردم که از او آتش بر من بارید.

حضرت فرمودند: ای ابودجانه او عامر خانه تو است. بعد ازآن، حضرت علی (علیه السلام) را طلبید و این حرز را بر او املا کرد و آن حضرت نوشت. ابودجانه آن نوشته را گرفته و به خانه رفت.

ابودجانه گوید؛ هنگام خواب آن نوشته را بر زیر سر خود نهادم، ناگاه بخاطر صدای ناله و گریه و زاری از خواب بیدار شدم. شنیدم که شخصی می گفت:

ای ابودجانه امان امان. این نوشته را از خود دور کن که هلاک شدیم و عهد می کنیم که دیگر به خانه تو نیاییم و در مکانی که این دعا و نوشته را در آنجا گذارند، نرویم.

ابودجانه گوید: بعد از آن جریان دیگر آن حالت بر من واقع نشد. و دعا این است:

«بسم الله الرحمن الرحیم. هذا کتابٌ من محمدٍ رسول ِربِّ العالمین الی من طُرُق الدار من العمّار و الزَّرار الاَطارِ فاََیطَرَقُ بخیرٍ اَمَا بَعدَ فاِنَّ لنا و لکُم فی الحیوهِ سَعَهٌ فَاِن یکُن عاشقا موُلِعا اَو مُقتَحِماً فَهذا کِتابُ الله ینطِقٌ عَلَینا و عَلَیکم بالحَقِّ اِنّا کُنّا نستنسِخُ ما کنتم تعلمونً و رُسُلَنا یکتبونَ ما تَمکرونَ اُترُکُوا صاحبَ کتابی هذا و انطَلِقُوا الی عبَدَه الاَوثانِ و الی مَن یزعم أنَّ مع الله الهاً آخَرَ لا اله الا هو کلُّ شیءٍ هالِکٌ الّا وجههُ لهُ الحُکمُ و الیهِ ترجعونَ حم لا ینصُرونَ حمعسق تَفَرّقتُ اَعداءَ الله و بَلَّغتُ حُجه الله و لا حول و لا قوه الا بالله العلی العظیم فَسَیکفیکَهُمُ الله و هو سمیعُ العلیم.»[1]

پی نوشت:
1. 
منهاج العارفین و معراج العابدین، ص 249.

Share