خواص دعای شش قفل

دعا
در این مقاله متن دعای شش قفل به همراه توضیحاتی درباره فضائل خواندن آن آورده شده است.

خواص دعای شش قفل

در این مقاله متن دعای شش قفل به همراه توضیحاتی درباره فضائل خواندن دعا و خواص دعای شش قفل آورده شده است. که خدمت شما عزیزان تقدیم می گردد...

شما تا چه میزان در هنگام بروز پیشامدهای سخت زندگی خود از اذکار و دعاهای مختلف بهره می برید؟ اکثر افراد برای رسیدن به حاجات و خواسته های خود به توسل به ائمه (علیهم السلام) و خواندن دعاهای معروف و آیات قرآن روی می آورند. دعای شش قفل یا شش کلید از جمله دعاهای مجرب و مشهوری است که برای گرفتن حاجات و رفع مصائب، به خواندن آن تاکید بسیار زیادی شده است.

خواص دعای شش قفل

فضیلت و فواید خواندن دعای شش قفل برای رفع حاجات

در کتب اسلامی، احادیث و روایات بسیار زیادی درباره فواید دعای شش قفل آمده است. در این روایات اهمیت بسیار زیادی به خواندن این دعا داده شده است. گفته شده است که در هنگام بروز مشکلات خاص و مصیبت های سخت، برای باز شدن گره از مشکلات می توان از این دعا بهره برد. همچنین از پیامبر اکرم صلوات الله علیه روایت است که هر کس دعای شش قفل را در نزد خود نگه دارد و یا آن را بخواند خداوند متعال او را مشمول رحمت بی حساب خود قرار می دهد. همچنین او را از تمامی آفات دور کرده و دعایش همیشه مستجاب می شود و در دنیا با عزت و احترام زندگی می کند.

خواص دعای شش قفل

متن دعای شش قفل

دعای شش قفل یا شش کلید دارای شش بخش مجزا بوده که به ترتیب زیر هستند:

بسم الله الرحمن الرحیم

قفل اول

متن عربی: " بِسمِ اللهِ السَّمیعِ الٌبَصیرِ الَّذی لَیسَ کَمِثلِه شَیء بِرَحمتِکَ یا اَرحمَ الرّحمینِ وَ صلَی اللهُ علی مُحَمَّدٍ و ألهِ أجمَعینِ."

سپس گرفتاری خود را ذکر کنید.

قفل دوم

متن عربی: " بِسمِ اللهِ الٌخالقِ الُعَلیمِ الّذی لَیسَ کَمِثلِه شَیء وَ هُوَ الًفَتّاحُ الٌعَلیمٌ بِرَحمتِکَ یا اَرحَمُ الٌرّحِمینِ."

سپس حاجات خود را ذکر کنید.

قفل سوم

متن عربی: "بِسمِ اللهِ الٌسَمیعِ الُعَلیمِ الَّذی لَیسَ کَمِثلِه شَیء وَ هُوَ الٌغَنِیُّ الٌقَدیرٌ بِرَحمَتِکَ یا اَرحَمُ الٌرّحِمینِ."

قفل چهارم

متن عربی: "بِسمِ اللهِ الٌعَزیزِ الٌکَریمِ الَّذی لَیسَ کَمِثلِه شَیء وَ هُوَ الٌعَزیزِ الٌکَریمِ بِرَحمَتِکَ یا اَرحَمُ الٌرّحِمینِ."

قفل پنجم

متن عربی: "بِسمِ اللهِ الٌسَمیعِ الٌعَلیمِ الَّذی لَیسَ کَمِثلِه شَیء وَ هُوَ الٌعَلیمِ الًخَبیرِ بِرَحمَتِکَ یا اَرحَمُ الٌرّحِمینِ."

قفل ششم

متن عربی:" بِسمِ اللهِ الٌعَزیزِ الٌرَّحیمِ الَّذی لَیسَ کَمِثلِه شَیء وَ هُوَ الٌعَزیزِ الٌغَفورٌ فَاللهُ خَیرً حافظاً وَ هُوَ أرحَمُ الٌرّحِمینِ."

سپس حاجت و گرفتاری خود یا دیگری را ذکر کند و از خدا بخواهد تا إن شاءالله برطرف کند.

خواص دعای شش قفل

حرف آخر

توسل به خداوند متعال و درخواست یاری از جانب او به هنگام بروز مصائب و مشکلات راهی است که بزرگان دین و ائمه اطهار علیهم السلام تاکید فراوانی بر آن کرده اند. علاوه بر دعای شش قفل ادعیه و اذکار فراوانی وجود دارد که برخی از آنان مخصوص حاجت یا مشکلی خاص بوده و برخی دیگر مانند دعای سریع الاجابه برای همه مشکلات و حاجات کاربرد دارند.

پدیدآورنده: 
Share