رژیم دارچین دار برای کاهش وزن و چربی سوزی فوق العاده

دارچین
استفاده از رژیم دارچین دار یکی از قوی ترین رژیم های چربی سوز محسوب می شود. با رژیم دارچین دار و کاهش وزن با دارچین و عسل آشنا شوید.

رژیم دارچین دار برای کاهش وزن و چربی سوزی فوق العاده

رژیم دارچین دار برای کاهش وزن و چربی سوزی فوق العاده :

رژیم دارچین دار برای کاهش وزن و چربی سوزی فوق العاده

استفاده از رژیم دارچین دار یکی از قوی ترین رژیم های چربی سوز محسوب می شود. با رژیم دارچین دار و کاهش وزن با دارچین و عسل آشنا شوید.

مواد طبیعی بسیاری برای کاهش وزن در دسترس قرار دارند. با این حال، به نظر می رسد که استفاده از رژیم دارچین دار شامل دمنوش دارچین و عسل یا چای با عسل و دارچین یکی از دلپذیرترین مواد طبیعی برای کاهش وزن باشد. طبق نتایج پژوهش های انجام شده توسط محققان، دارچین به عنوان یکی از برترین گزینه ها در میان چربی سوزها معرفی شده است و چنانچه آن را جزئی از رژیم غذایی خود قرار دهید، علاوه بر حفظ سلامت بدن، شاهد زیبایی اندام و کاهش وزن چشمگیری خواهید بود.

رژیم دارچین دار برای کاهش وزن و چربی سوزی فوق العاده

چرا دارچین و عسل برای لاغری؟

بسیاری از متخصصان تغذیه معتقدند نوشیدن ۲ بار در روز (صبح و شب) مخلوط عسل و دارچین در کاهش وزن بسیار مؤثر است. حقیقت علمی این موضوع به اعتقاد دانشمندان به وجود عسل برمیگردد. با توجه به این که بیشتر افراد چاق دچار عارضه مقاومت به انسولین هستند، این موضوع مانع سوخت و ساز درست گلوکز در بدنشان می شود. در این شرایط کاهش وزن بسیار سخت و دشوار می شود. برخی تحقیقات نشان داده، افرادی که به مدت ۳۰ روز از مخلوط عسل و دارچین استفاده کرده اند، موفق شده اند سطح مقاومت به انسولین بدن خود را کاهش دهند.

بنابراین استفاده از رژیم دارچین دار یکی از قوی ترین رژیم های چربی سوز و استفاده از دارچین یکی از موثرترین ادویه های کاهش دهنده وزن محسوب می شود. امروزه حتی می توانید قرص دارچین را به راحتی بیابید و برای لاغری و تنظیم متابولیسم قند و چربی استفاده کنید. 

رژیم دارچین دار برای کاهش وزن و چربی سوزی فوق العاده

مزایای استفاده از رژیم  دارچین دار برای کاهش وزن

نکته حائز اهمیت در رژیم های کاهش وزن این است که چنانچه این کاهش وزن با ثابت نگه داشتن میزان انسولین خون، فشار خون و البته سلامت دستگاه گوارش صورت گیرد، نتایج آن به مراتب ماندگارتر و مدیریت آن ساده تر خواهد بود، رژیم دارچین دار با داشتن این ویژگی (ثابت نگه داشتن و کاهش میزان انسولین)، موجب از دست دادن وزن اضافه بدن می شود.

استفاده از رژیم دارچین دار و گنجاندن دارچین در وعده های غذایی و در بین روز، موجب سوزاندن چربی های اضافه بخصوص چربی های دور شکم و پهلوها خواهد شد.

استفاده از دارچین، از اشتهای کاذب فرد جلوگیری نموده و جلوی پرخوری و ریزه خواری را در طول روز خواهد گرفت.

دارچین نه تنها چربی های شکمی را از بین می برد، بلکه موجب حذف سلولیت (از بین بردن چربی های موضعی زیر پوست) و تناسب اندام فرد نیز می شود.

رژیم دارچین دار برای کاهش وزن و چربی سوزی فوق العاده

روش های استفاده از رژیم دارچین دار

  • مصرف ۵۰۰ میلی گرم دارچین در وعده صبحانه
  • ۱۰۰۰ میلی گرم در وعده نهار
  • و ۵۰۰ میلی گرم در وعده شام

به چربی سوزی بدن کمک شایانی می کند.

استفاده از کمی دارچین در وعده صبحانه به همراه عسل، کمک زیادی به کاهش وزن نموده و با حفظ سلامت دستگاه گوارش، موجب سلامت بدن و از دست دادن وزن اضافه بدن می شود.

در طول روز، بر روی سیب یا سیب زمینی یا شکلات داغ کمی دارچین بپاشید و از طعم عالی و فواید چربی سوزی آن لذت ببرید.

یک قاشق غذاخوری دارچین را به یک لیوان آب جوش اضافه کرده و اجازه دهید تا کاملا دم بکشد. بعد از نیم ساعت، دو قاشق عسل را هم به این نوشیدنی فوق العاده افزوده و با لذت بنوشید. این ترکیب، به نحو بسیار موثری با چربی ها مقابله کرده و بدنی خوش فرم و زیبا را به شما هدیه خواهد داد.

بطور کلی استفاده افراد از رژیم دارچین دار باعث شده این افراد ۵۰% بیشتر از سایر افراد وزن کم کنند.

رژیم دارچین دار برای کاهش وزن و چربی سوزی فوق العاده

خواص و خطرات مصرف دارچین در یک نگاه

جالب است بدانید دارچین به کاهش فشار خون کمک می کند. همچنین بین مصرف دارچین و دیابت ارتباط موثری وجود درد به این معنا که بیماران دیابتی که یک گرم دارچین در روز مصرف نموده اند، قند خونشان ۳۰ درصد کاهش داشته است. با این حال هشدارهایی برای مصرف زیاد دارچین وجود دارد. مصرف بالای دارچین در بارداری حتی ممکن است به سقط جنین منجر شود. همچنین بدلیل وجود کومارین در دارچین به مقدار زیاد خطر آسیب کبدی وجود دارد. در صورتی که داروی خاصی مصرف می کنید نیز قبل از مصرف، حتما با پزشک درباره مصرف روزانه دارچین مشورت کنید.

رژیم دارچین دار برای کاهش وزن و چربی سوزی فوق العاده

سخن آخر

کاهش وزن کار ساده ای نیست و تنها با چند روز رژیم گرفتن، هرگز به وزن ایده آلتان نخواهید رسید. کاهش وزن و تناسب اندام این روزها مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته است، با این وجود داشتن یک رژیم غذایی نادرست و خودسرانه حتی اگر وزن شما را هم به میزان قابل توجهی کاهش دهد ممکن است عوارض زیادی برای بدن شما به همراه داشته باشد.

يكی از نكات مهمی كه بايد در رژيم های كاهش وزن رعايت شود استفاده از همه گروه های غذايی است؛ به اين معنی كه از تمام گروه ها بايد به مقدار مناسب و توصيه شده استفاده شود. یک رژيم غذايی متعادل بايد شامل همه گروه های غذايی يعنی نان و غلات، ميوه، سبزی، گوشت و حبوبات، شير و لبنيات و سهم كمی از روغن ها و چربی ها باشد. متخصصان تغذیه معتقدند، بايد از رژيم های لاغری كه سبب كاهش وزن سريع می شود، اجتناب كرد و بهتر است كاهش وزن به ميزان نيم تا يک كيلوگرم در هفته باشد.

پدیدآورنده: 
Share