روایت حبیب 3 درباره سردار سلیمانی با روایت سردار اسدی

دریافت ویدئو
مصاحبه مستند روایت حبیب درباره سردار شهید سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی به روایت سردار محمد‌جعفر اسدی، از همرزمان دفاع مقدس شهید سلیمانی و فرماندهان محور مقاومت

روایت حبیب 3 درباره سردار سلیمانی با روایت سردار اسدی

مصاحبه مستند روایت حبیب درباره سردار شهید سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی به روایت سردار محمد‌جعفر اسدی، از همرزمان دفاع مقدس شهید سلیمانی و فرماندهان محور مقاومت سوم مهرماه 1399 از شبکه سه سیما

مدت زمان: چهل و پنج دقیقه

قسمت سوم برنامه تلویزیونی روایت حبیب

به مناسبت گرامیداشت هفته ی دفاع مقدس، پخش ویژه برنامه ی تلویزیونی «روایت حبیب» درباره زندگی و زمانه حاج قاسم سلیمانی در دوران دفاع مقدس از شبکه سه سیما

این برنامه، با حضور و روایتگری سردار محمد‌جعفر اسدی، از همرزمان دفاع مقدس شهید سلیمانی و فرماندهان محور مقاومت

- خاطره اولین دیدار سردار اسدی با شهید سلیمانی : انگار با حاج قاسم سالیان سال رفیق بودم...

اولین روزهای آشنایی بنده در سال 61 بود برای عملیات فتح المبین، بعضی مواقع آدم با یک کسی برخورد می کند برای اولین بار تو گوئی سالیان سال است با این آدم عیاق است، دوست است رفیق است. ما یک همچنین اتفاقی برایمان افتاد.

- آنچه قاسم داشت، دشمنان نداشتند :

محضر استاد حضرت آیت الله جوادی آملی بودیم فرمودند که دشمنان شما آهن دارند شما هم آهن دارید. اما شما آه دارید آنها آه ندارند. حضرت امام رحمه الله فرمودند: ما آنچه داریم از محرم و صفر است. آنچه داریم از عاشوراست. آن چیزی که قاسم داشت این بود. آن چیزی که دشمنان ما نداشتند همین بود.

- آنچه قاسم را قاسم کرد :

قاسم یک تکلیف مدار بود. یک عاشق ولایت فقیه بود. یک عاشق اهل بیت بود. این معونه ای بود که قاسم را قاسم کرد. نه آموزشهای نظامی نه سلاحهای پیشرفته، نه امکانات وسیع.

- قاسم واقعا یک استثنا بود :

یکی از خصوصیات برجسته قاسم این بود میگفت تا خودم دستم را به سیم خاردار عراقیها نزنم، تا خودم پای میدان سیم خاردار عراقیها نروم، تا خودم کمین دشمن را شناسائی نکنم؛ یک نفر از لشکر را نمیبرم در این عملیات، قاسم هم میگفت و هم عمل میکرد. قاسم واقعاً یک استثناء بود. ببینید در ارتشهای دنیا این رسم است که خط مقدم مال سرباز است. اکتفا به اینکه در بیسیم گفتم شما این کار را بکن، قاسم اصلا به این اکتفا نمیکرد.

- مردم آمریکا حتما عاشق قاسم میشوند :

من شک ندارم اگر مردم آمریکا 90 درصد بالای 90 درصد قاسم را بشناسند عاشق قاسم می شوند. مردم آمریکا، مردمی که در کشور آمریکا یک حالا به قول قاسم قمارباز درغگوی عیاش دارد برایشان حکومت می کند، همین مردم اگر قاسم را بشناسند حتماً عاشق قاسم میشوند.

- اگر مرام و مسیر حاج قاسم نبود

- سینه قاسم برای ایران سپر بود

- اگر تیری میخواهید بزنید، به من بزنید

- به مزاح گفتم پشت میز نشین شدی (وقتی حاج قاسم برنامه ۳۰ ساله نیروی قدس را نوشت)

Share