مباحث ذکر یار استاد محمد شجاعی/ جلسه 18 - حرکت دل به سمت ابدیت

کسی که یاد خداوند است در تمام صحنه ها و انتخاب ها بر اساس اینکه آیا این انتخاب و ارتباط مرا از معشوقم جدا می کند یا نه، هدفش را می سنجد.

مباحث ذکر یار استاد محمد شجاعی/ جلسه 18 - حرکت دل به سمت ابدیت

جلسه هجدهم مباحث معرفتی ذکر یار از سری مباحث استاد محمد شجاعی با عنوان «حرکت دل به سمت ابدیت» تقدیم حضورتان می شود...

برای دسترسی به سایر جلسات «ذکر یار» اینجا کلیک کنید

کسی که یاد خداوند است در تمام صحنه ها و  انتخاب ها بر اساس اینکه  آیا این انتخاب و ارتباط مرا از معشوقم جدا می کند یا نه، هدفش را می سنجد.

حرکت دل به سمت ابدیت

اثر ذکر: ذکر شفای قلب هست یعنی اگر مریض بشود با ذکر خوب میشود، مریضی قلب چیست؟ قلب همان جنینی هست که در رحم دنیا باید حرکت کند به سمت تولد سالم، جنین اگر بخواهد به سمت تولد سالم بیاید باید دنیا یادش نرود. در رحم مادر جنین باید دنیا و ابزارسازی برای دنیا فراموشش نشود و باید خودش را به مجموعه قوانینی بسپارد که او را برای تولد سالم در دنیا آماده میکند، پس هدف تولد سالم هست وقتی هدف را دائم در نظر داشته باشد و با توجه به هدف حرکت کند هر حرکتی هر جذبی، دفعی، سازندگی با توجه به هدف صورت بگیرد این سالم متولد میشود اما اگر غیر از این باشد یا ناقص است نغوذ بالله یا بیمار است .

قلب در حرکت به سمت خدا باید چند حالت داشته باشد:

یکی اینکه عقب گرد نداشته باشد. توقف نداشته باشد و دیگر اینکه حرکتش باید سریع باشد و سبقت بگیرد.

وقتی که کسی یاد خداوند است در تمام صحنه ها انتخاب ها بر اساس اینکه آیا این انتخاب مرا از معشوقم جدا می کند یا نه، این ارتباط مرا از اور دور می کند یا نه، این رفتار این افکار کندی در حرکتم ایجاد می کند یا نه یعنی دست به هر چیزی می خواهد بزند با هدفش می سنجد.

برای آخرتت باید یک طوری باشی که انکار فردا می خواهی بمیری؛ یعنی اگر فردا سوت پایان را زدند تو سالم متولد شوی. پس باید خودت را اینطوری آماده کنی.

وفات یعنی همان انتقال و تولد، برود در ملکوت با سلامت در قیامت سالم بگذارند 50 هزار سال و 50 سوال قیامت را بتواند سالم بگذارند، باید یاد الله باشد. یاد الله باشد یعنی هی بگوید الله نه، یعنی باید در انتخاباتش الله را در نظر بگیرد در ارتباطاتش، میخواهد با پدر و مادر رفتار کند ببیند خدا چطوری راضی است در ارتباط با همسرمان، فرزندانمان با دوستمان و همسایه مان به خصوص با وجود مقدس امام زمان باید راضی کنیم. 

اگر کسی در حق امام زمان کوتاهی کند تنبلی کند و امامش را کمک نکند و رها کند او اگر عابدترین عابدان هم که باشد فایده ای نخواهد داشت انسان باید از استعداد، پول، اعتبار، وقت و هنرش برای امام زمان هزینه کند تا خدا از او راضی شود. اگر ما بخواهیم در تمام این 50 سؤال قیامت موفق باشیم باید یاد خدا باشیم، یاد خدا یعنی چی؟ یعنی من یک روزی باید به طور خصوصی در مقابل این الله بایستم و به این 50 تا سؤال جواب بدهم.

Share