سریال کوچک جنگلی قسمت 12 دوازدهم (دانلود و پخش)/ بهروز افخمی

دریافت ویدئو
دانلود فایلاندازه
فایل سریال کوچک جنگلی قسمت 12327.4 مگابایت
گروه فیلم : تاریخی، حماسی، سیاسی | نویسنده و کارگردان: بهروز افخمی | پخش از شبکه تماشا | سال تولید: 1363 | تاریخ انتشار: 1366 | تعداد قسمت ها: 14 | مدت زمان هر قسمت: 45 دقیقه | کیفیت تصویر: 720p | میانگین حجم: 300 مگابایت

سریال کوچک جنگلی قسمت 12 دوازدهم (دانلود و پخش)/ بهروز افخمی

کوچک جنگلی یکی از سریالهای تلویزیون ایران در دهه ۶۰ است؛ که در ژانر تاریخی، حماسی و سیاسی به کارگردانی بهروز افخمی و با حضور جمع کثیری از هنرمندان ساخته شده است. در این سریال تلاش می شود زوایایی از قیام میرزا کوچک خان و مردم گیلان، با یک نگاه نسبتاً تحلیلی، به نمایش درآید.

برای دسترسی به سایر قسمتهای سریال کوچک جنگلی اینجا کلیک کنید

سریال کوچک جنگلی , سریال کوچک جنگلی قسمت 12 , سریال کوچک جنگلی قسمت دوازدهم

گروه فیلم : تاریخی، حماسی، سیاسی | نویسنده و کارگردان: بهروز افخمی | پخش از شبکه تماشا | سال تولید: 1363 | تاریخ انتشار: 1366 | تعداد قسمت ها: 14 | مدت زمان هر قسمت: 45 دقیقه | کیفیت تصویر: 720p | میانگین حجم: 300 مگابایت

خلاصه داستان سریال کوچک جنگلی :

میرزا کوچک خان که تازه از تبعید بازگشته به همراه دوستش میرزا حسین کسمایی در رشت گردش می کند که در شهر متوجه دستگیری رضا آژان توسط روس ها می شود. رضا آژان ملتمسانه از میرزا تقاضای کمک می کند. غیرت میرزا به جوش می آید و به او کمک می کند. در این ماجرا پای میرزا تیر می خورد. میرزا و رضا آژان فرار می کنند و به خانه دکتر حشمت می روند تا پای میرزا معالجه شود. این ماجرا میرزا و دوستانش را به فکر می اندازد که برای مبارزه با اشغالگران روس دست به قیام بزنند. میرزا به کمک برادرزاده اش دوستان قدیمش را که در ماجرای مشروطه همپای او بوده اند پیدا می کند؛ که شیخ علی شیشه بر، پهلوان شیر یداله و حسن خان آلیانی از جمله آن ها هستند. در کنار اینها میرزا توانست حمایت چند تن از تجار و کسبه سرشناس از جمله حاج احمد کسمایی را جلب کند. میرزا و یارانش به جنگل می روند. قیام شروع می شود و روز به روز توسعه پیدا می کند. جنگلی ها ابتدا دسته عبدالرزاق را که برای سرکوب آن ها آمدند شکست می دهند و بعد از آن قشون مفاخرالملک را نیز شکست می دهند. کار قیام بالا می گیرد و آن ها به رشت می روند. بعد از انقلاب بلشویکی روسیه اکثر قوای روس با آرامش به روسیه بازمی گردند و جنگلی ها در این کار با آن ها همکاری می کنند. اما آخرین دسته از قوای روس به فرماندهی ژنرال بیچراخوف که هنوز تزاری است با قشون انگلیسی ها به فرماندهی ژنرال دنسترویل متحد می شوند و آن ها از جنگلی ها می خواهند که ضمن اجازه عبور از گیلان تعدادی از پاسگاه ها را نیز در اختیار آن ها قرار بدهند(جهت تدارکات پشت جبهه) تا به جنگ بلشویک های قفقاز بروند. جنگلی ها قبول نمی کنند و به ناچار جنگ درمی گیرد. قشون روس با استفاده از توپهای دوربُرد جنگلی ها را که آرایش نظامی اشتباهی گرفته بودند شکست می دهند و به انزلی می روند. رشت نیز به دست انگلیسی ها می افتد. جنگلی ها رشت را پس می گیرند اما انگلیسی ها دوباره آن را تصرف می کنند؛ و بعد از یک سری درگیری به پیشنهاد کنسول فرانسه بین آن ها صلح برقرار می شود. در تهران وثوق الدوله به حکومت می رسد؛ و به میرزا پیشنهاد می کند که نیروهایش اسلحه را زمین بگذارند و خودش هم ضمن تأمین جانی، به عَتَبات برود. میرزا قبول نمی کند. اما حاج احمد کسمایی تسلیم می شود. وثوق الدوله، تیمورتاش را به همراهی 20هزار قزاق به گیلان می فرستد. قشون قزاق آماده جنگ با جنگلی ها می شود. اما میرزا تن به جنگ با هموطنانش نمی دهد؛ و به ناچار عقب نشینی می کند. جنگلی ها به دسته های کوچک تقسیم می شوند و از فومنات به طرف شرق گیلان راهپیمایی می کنند. در طول این راه طولانی و طاقت فرسا عده ای از پا درمی آیند، عده ای دیگر، میرزا را ترک می کنند، بعضی ها تسلیم، و بعضی دیگر دستگیر می شوند. میرزا و دسته او از سپیدرود می گذرد و به دسته دکتر حشمت ملحق می شود.

میرزا با کمک افراد ساعد الدوله خبردار می شود که در شرق گیلان برای او تله گذاشته اند و باید به فومنات برگردد. اما دکتر حشمت مریض و خسته است و می خواهد تسلیم شود. میرزا ظاهراً رای دکتر را برمی گرداند اما دکتر بعد از رفتن دسته میرزا تسلیم میرپنج ایوب می شود. میرپنج ایوب پشت قرآن برای دکتر، امان نامه می دهد اما بعد از تسلیم شدن دکتر و یارانش، به آن عمل نمی گردد و دکتر حشمت در رشت اعدام می شود. میرزا هم بعد از شنیدن خبر تسلیم شدن دکتر حشمت یارانش را مرخص می کند و خودش به همراه هفت تن از جنگلی های وفادار، به سمت فومن حرکت می کند و البته مصمم است که همچنان به مبارزه اش ادامه دهد.

بازیگران سریال کوچک جنگلی :

علیرضا مجلل(میرزا کوچک)، مهدی هاشمی(دکتر حشمت)، اکبر معززی(میرزا اسماعیل جنگلی)، جهانگیر الماسی(میرزا حسین کسمایی)، جمشید گرگین(یوزف (اتریشی))، منوچهر حامدی(حشمت الدوله)، محمد مطیع(احسان الله خان)، اسماعیل محرابی(خالو قربان)، عباس امیری(حاج احمد کسمایی)، صدرالدین حجازی(میرزا شفیع)، اکبر سنگی(مفاخر الملک)، حسین خانی بیک(حسن خان آلیانی)، فتحعلی اویسی(مشهدی علی‌شاه)، عنایت شفیعی(شیخ علی شیشه بر)، داود رشیدی(مستوفی الممالک)، حسین محجوب(صمصام السلطنه)، منوچهر حامدی(حشمت الدوله)، بهروز بقایی(میجر فن پاشن)، صادق هاتفی(کاپیتان نوئل)، مسعود ولدبیگی(ژنرال بیچراخف)، صدرالدین حجازی(میرزا شفیع)، پرویز شاهین خو(مشهدی محمدرسول)، نعمت الله گرجی(کاظم غواص)، انوش نصر(محمدحسن آسن)، سیروس گرجستانی(خالو میرزاعلی)، رسول نجفیان(امیرخان)، عبدالحسین توشه(لوطی عبدالرزاق)، پروانه معصومی(جواهر)، فرخ لقا هوشمند(پیرزن پرستار)، روح انگیز مهتدی(خواهر میرزا)، حسین پناهی(درویش حیدر)، محمد ابهری(قنسول فرانسه)، هوشنگ توکلی(وثوق الدوله)، آرش تاج(کلنل استوکس)، مجید افشاریان(محمدحسن پاپروسی)، رضا گرشاسبی(پهلوان شیر یداله)، علی اصغر نجات(کاپیتان محمود خان)، هادی مقدم(رضا آژان)

Share