درمان سریع آلرژی فصلی در طب سنتی

درمان موثر حساسیت فصلی با طب سنتی
افرادی که دارای طبیعت خشک هستند بیشتر دچار حساسیت فصلی می شوند و بقیه افراد به مراتب کمتر مبتلا به حساسیت می شوند.

درمان سریع آلرژی فصلی در طب سنتی

حساسیت فصلی یا آلرژی فصلی یا تب یونجه [hay fever] یکی از حساسیت های شایع است که معمولاً در فصل های بهار، تابستان و پاییز، هنگامی که گیاهان گرده افشانی میکنند، بیشتر مشاهده می شود. این نوع حساسیت از استنشاق گردهٔ گیاهان و یا ورود آنها به چشم حاصل می شود. درختانی مانند بلوط، نارون و افرا در بهار و گیاهانی چون علف دوروا و لوئیچه چمنی در فصل تابستان گرده افشانی میکنند. در ادامه با درمان سریع آلرژی فصلی در طب سنتی با ما همراه باشید.

درمان سریع آلرژی فصلی در طب سنتی

نظر دکتر میرغضنفری متخصص طب سنتی در مورد روش درمان سریع آلرژی فصلی در طب سنتی

طبق مکتب طب سنتی انسان ها از نظر خصوصیت روحی و جسمی در چهار گروه با مزاج سرد و گرم، سرد و تر، گرم و خشک و گرم و تر تقسیم بندی میشود. وی خاطرنشان کرد: افرادی که دارای طبیعت خشک هستند بیشتر دچار حساسیت فصلی می شوند و بقیه ی افراد به مراتب کمتر مبتلا به حساسیت میشوند. بررسی الگوی تغذیه و الگوی زندگی نوع لباس، نوع خوراک و آشامیدنی، میزان خواب و بیداری و استرس فرد در درمان آلرژی فصلی بسیار مهم است.

دکتر سید مهدی میرغضنفری ادامه داد : برای تشخیص و درمان حساسیت فصلی باید گروهی که بیمار جزء آن است تعیین شود و توسط پزشک متخصص طب سنتی از نزدیک معاینه شود.  درمان از طریق طب سنتی به اصلاح الگوی تغذیه و الگوی زندگی، تنظیم زندگی روزمره، محل زندگی شخصی، نوع لباس، نوع خوراک و آشامیدنی، نوع ورزش، میزان خواب و بیداری و استرس فرد بستگی دارد.

میرغضنفری اظهار داشت : روشهای دیگر درمان با طب سنتی معالجه با داروهای گیاهی، معدنی و یا حیوانی و اعمال دستی مانند خون گیری، ماساژ، حجامت و بادکش است.

وی در ادامه افزود: برای جلوگیری از حساسیت فصلی باید از خوردن ادویه جات، غذاهایی با طبیعت گرم و هوای آلوده بپرهیزیم و از سبزیجات، سبوس گندم، نان سبوس دار، انواع آش، مصرف کاهو و خاکشیر استفاده کنیم.

وی در پایان تاکید کرد : پوشیدن لباس نخی و نرم، حجامت در بهار، قرارگرفتن در محیط با دمای متعادل از ابتلا به آلرژی فصلی جلوگیری میکند و یکی از روشهای درمان سریع آلرژی فصلی در طب سنتی محسوب میشود.

پدیدآورنده: 
Share