موشن گرافیک تفسیر رضوان / احترام به پدر

دریافت ویدئو
موشن گرافیک تفسیر رضوان (تفسیر آیات قرآن) به صورت موضوعی تقدیم شما عزیزان می گردد، عنوان این بخش:احترام به پدر

موشن گرافیک تفسیر رضوان / احترام به پدر

موشن گرافیک تفسیر رضوان (تفسیر آیات قرآن) به صورت موضوعی تقدیم شما عزیزان می گردد، عنوان این بخش:احترام به پدر

برای دسترسی به سایر قسمتهای «موشن گرافیک تفسیر رضوان» اینجا کلیک کنید.

ꕤꕥꕤꕥꕤꕥꕥꕤꕥꕤꕥꕤꕥ

توجه داشته باشید که کیفیت 480 برای موبایل و کیفیت 1080 برای سیستم های با صفحه نمایش بزرگ می باشند.

۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞

وَإِذْ قَالَ مُوسَىٰ لِقَوْمِهِ إِنَّ اللَّهَ يَأْمُرُكُمْ أَنْ تَذْبَحُوا بَقَرَةً ۖ قَالُوا أَتَتَّخِذُنَا هُزُوًا ۖ قَالَ أَعُوذُ بِاللَّهِ أَنْ أَكُونَ مِنَ الْجَاهِلِينَ؛ و (به یاد آرید) وقتی که موسی به قوم خود فرمود که به امر خدا گاوی را ذبح کنید، گفتند: ما را به تمسخر گرفته‌ای؟ موسی گفت: پناه می‌برم به خدا از آنکه (سخن به تمسخر گویم و) از مردم نادان باشم. (سوره بقره، آیه 67)

امام رضا علیه السلام درباره داستان آیه فوق فرمود : «جوانی از بنی اسرائیل، نسبت به پدرش بسیار نیکوکار بود. روزی متاعی فروخت. برای تحویل کالا به پدر مراجعه کرد تا کلید انبار را از او تحویل بگیرد. ولی او خوابیده بود و کلیدها هم زیر سرش قرار داشت. دوست نداشت تا بیدار کردن پدر اسباب سلب آرامش ایشان را فراهم کند. به همین خاطر از انجام معامله صرف نظر کردن.

پدرش که بیدار شد. در جریان اتفاقات پیش آمده قرار گرفت . پسرش را تحسین کرد و گفت : به جای معامله و سودی که از دست دادی این گاو را از من بگیر.

این گاو همان گاوی بود که بنی اسرائیل برای خریداریش پوستش را پر از طلا کنند اینجا بود که حضرت موسی علیه السلام فرمود نگاه کنید که نیکوکاری با صاحبش چه می کند» (تفسیر کنزالدقائق و بحر الغرائب / ج2 / ص43)

همانگونه که از روایت فوق بر می آید احترام و اکرام پدر مرجع بسیار از برکات زندگی ماست که اگر اهتمام به آن نداشته باشیم چه بسا از زندگی ما رخت بربندد.

چه زیبا فرمود امام سجاد علیه السلام: «حق پدر این است که بدانی او ریشه است و تو شاخه و اگر نبود نبودی پس هرگاه در وجود خود چیزی خوش آیند دیدی بدان این نعمت را از او داری پس به اندازه حقی که بر تو دارد از او سپاسگزاری کن» (تحف العقول، ترجمه جنتی / ص417)

پدیدآورنده: 
Share