موشن گرافیک تفسیر رضوان / جمع آوردن یاران امام زمان عجل الله فرجه

دریافت ویدئو
موشن گرافیک تفسیر رضوان (تفسیر آیات قرآن) به صورت موضوعی تقدیم شما عزیزان می گردد، عنوان این بخش: جمع آوردن یاران امام زمان عجل الله فرجه

موشن گرافیک تفسیر رضوان / جمع آوردن یاران امام زمان عجل الله فرجه

موشن گرافیک تفسیر رضوان (تفسیر آیات قرآن) به صورت موضوعی تقدیم شما عزیزان می گردد، عنوان این بخش: جمع آوردن یاران امام زمان عجل الله فرجه

برای دسترسی به سایر قسمتهای «موشن گرافیک تفسیر رضوان» اینجا کلیک کنید.

ꕤꕥꕤꕥꕤꕥꕥꕤꕥꕤꕥꕤꕥ

توجه داشته باشید که کیفیت 480 برای موبایل و کیفیت 1080 برای سیستم های با صفحه نمایش بزرگ می باشند.

۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞

فاسْتَبِقُواْ الخَیْرَ تِ أَیْنَ مَا تَکُونُوا یَأْتِ بِکُمُ اللَّهُ جَمِیعاً إِنَّ اللَّهَ عَلَى‏ کُلِّ شَى‏ءٍ قَدِیرٌ
یکی ها و اعمال خیر بر یکدیگر سبقت جویید! هرجا باشید، خداوند همه شما را حاضر می کند زیرا او بر هر کاری تواناست. (سوره بقره آیه 148)

باید دانست که یکی از مهمترین شرایط تحقق ظهور امام (عجل الله تعالی فرجه الشریف) وجود یارانی برای پیشبرد اهداف والای انقلاب مهدوی آن حضرت را یاری می رساند. نیروهایی مومن توانمند و موثر که بار اصلی قیام و نیز اداره امور در دولت امام (علیه السلام) به دوش خواهند کشید.
بر همین اساس یکی از موضوعات مهم و البته پررنگ در حوزه مباحث مهدوی بحث از کارکردها، ویژگی ها و حتی مشخصات اصحاب و یاران آن حضرت است. در این میان نحوه حضور و جمع یاوران امام عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف) هم ذیل همین مبحث تعریف شده و روایاتی متعددی به خود اختصاص داده است.

به عنوان نمونه در روایاتی( امام رضا(علیه السلام) درشرح آیه ۱۴۸سوره مبارکه بقره اینگونه می فرماید: «این آیه در مورد مهدی است، به خدا سوگند، زمانی که قائم ما قیام کند، خداوند شیعیان ما را از تمام سرزمین ها برای یاری اش جمع میکند.»(تفسیر عیاشی / ج1 ص64)
واین یعنی خدایی که قادر است ذرات پراکنده جسم انسانها را از نقاط مختلف دنیا به صحنه قیامت جمع آوری کند به آسانی میتواند یاران امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) را به گرد آن حضرت جمع آوری نماید.

حال این «جمع شدن اصحاب» از طریق اسباب عادی و ظاهری خواهد بود یا از طریق معجزه و اموری همانند طی الارض خود بحث دیگریست که در جای خود باید به دقت در آن به تحقیق پرداخت.

پدیدآورنده: 
Share