علائم و نشانه های کرونای دلتا

کرونای دلتا چه علائمی دارد؟
رئیس بخش عفونی بیمارستان امام رضا علیه السلام مشهد در خصوص علائم ابتلا به کرونای دلتا توضیحاتی را ارائه کرد.

علائم و نشانه های کرونای دلتا

به گزارش  خبرنگار طب ضیاءالصالحین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، رزیتا خداشاهی، رئیس بخش عفونی بیمارستان امام رضا علیه السلام مشهد در خصوص علائم و نشانه های کرونای دلتا بیان کرد: علامت های کرونای دلتا با کرونای قبلی فرق می کند. علائم کرونای دلتا با آبریزش بینی، تب و گلو درد آغاز می شود و شبیه سرماخوردگی است که در کمتر از ۴۸ ساعت علائم آن بروز می کند. 3 تا 4 روز این علائم وجود دارد و سپس به درگیری ریه می انجامد. درگیری ریه این نوع جهش یافته از ویروس تاکنون مانند ویروس انگلیسی بوده است.

دکتر رزیتا خداشاهی توصیه کرد: حتی افرادی که واکسن زده اند نیز در معرض خطر این ویروس قرار دارند و ممکن است آن را به دیگران منتقل کنند؛ بنابراین باید شیوه نامه های بهداشتی به طور کامل رعایت شود. توصیه می شود اگر کسی علائم کرونای دلتا را دارد، چهل و هشت تا هفتاد و دو ساعت در خانه بماند و از طریق تماس تلفنی با پزشکان در تماس باشد. در خانه ماندن هم باعث می شود که افراد ناقل بیماری به دیگران نباشند و هم استراحت موجب می شود افراد به کووید سبک تری مبتلا شوند.

دکتر خداشاهی در خصوص وضعیت بیمارستان های برای رسیدگی به بیماران کرونایی بیان کرد: در حال حاضر بستری بیماران کرونایی در یک جا و مکان متمرکز نیست و تمام بیمارستان های سطح شهر بیمار کووید پذیرش می کنند، اما تعداد بیماران سرپایی در یک هفته اخیر افرایش داشته و ظرفیت بستری ها در بیمارستان امام رضا علیه السلام نیز تقریبا تکمیل است.

علائم و نشانه های کرونای دلتا

بیشتر بخوانید : ویژه نامه کرونا ویروس و اتفاقات پیرامون آن

 

بروشور تدابیر پیشگیرانه و درمانی بیماری کرونا در طب سنتی

بروشور لایه باز تدابیر پیشگیرانه و درمانی بیماری کرونا

پدیدآورنده: 
Share