راهکارهای کاهش رفلاکس معده

تعداد کلمات 444 / زمان تقریبی مطالعه : 3 دقیقه
رفلاکس معده
پزشکان می گویند اگر به رفلاکس معده مبتلا هستید باید از خوردن برخی غذاها پرهیز کنید.

راهکارهای کاهش رفلاکس معده

در این نوشتار سعـی داریـم راهکارهای کاهش رفلاکس معده را بررسی کنیم، با ضیاءالصـالحیـن همــراه باشید تا در این مورد بیشتــر بدانید...

راهکارهای کاهش رفلاکس معده

رفلاکس معده چیست و چه وقت اتفاق می‌ افتد؟

این بیماری در اصل «بیماری رفلاکس معده به مری» نام دارد. در واقع رفلاکس معده به مری به معده و عضله‌ ی تنگ‌ کننده‌ ی مری مربوط می‌ شود. رفلاکس یعنی بازگشت. بنابراین، رفلاکس معده یعنی وقتی محتویات معده از عضله‌ ی تنگ‌ کننده‌ ی مری به سمت بالا باز می‌ گردند.

در گوارش طبیعی، عضله ی تنگ‌ کننده‌ ی پایینی مری (LES) باز می‌ شود. این عضله کمک می‌ کند غذا از مری وارد معده شود. و بعد این عضله بسته می‌ شود. در این صورت غذا و اسید معده نمی‌ توانند دوباره به مری بازگردند.

رفلاکس معده وقتی اتفاق می‌ افتد که LES ضعیف می‌ شود یا در مواقع نامناسب باز می‌ شود. در این موارد محتویات معده می‌ توانند به مری بازگردند.

شدت رفلاکس معده به‌ شدت مشکل LES بستگی دارد. نوع و مقدار موادی که از معده بالا آمده‌ اند و تأثیر خنثی‌ کننده‌ ی بزاق هم روی این بیماری تأثیر دارند.

راهکارهای کاهش رفلاکس معده

بایدها و نبایدهای غذائی برای کاهش علائم رفلاکس معده

پزشکان می گویند اگر به رفلاکس معده مبتلا هستید باید از خوردن برخی غذاها پرهیز کنید. به گزارش خبرنگار طب ضیاءالصـالحیـن به نقل از اخبارک نت، بسیاری از مردم به دلیل یک رژیم غذایی ناسالم، که حاوی بسیاری از غذاهای اسیدی است از مشکل GERD یا رفلاکس معده رنج می برند. برخی از مواد غذایی وجود دارد که توصیه می شود برای کاهش علائم، آنها را مصرف کنید.

پزشکان برای حل این معضل به خورد شیر توصیه می کنند؛ زیرا شیر به مرطوب سازی معده و کاهش علائم GERD کمک می کند. شیر نیز، حاوی مقدار زیادی باکتری مفید است که مقاومت لاکتوز را کاهش می دهد و به آرامش معده کمک می کند.

از جمله غذاهایی که مصرف آن ها برای کاهش علائم GERD نیز توصیه می شود، طالبی، موز، هندوانه، برنج کته، جو دوسر و سیب زمینی است.

پزشکان توصیه می کنند که در صورت بروز GERD از خوردن ماست پرهیز کنید، زیرا باعث تشدید علائمی مانند سوزش و التهاب می شود. همچنین از خوردن پیاز، سیر، نعناع، قهوه و شکلات خودداری کنید؛ زیرا آن ها غذاهای مضر برای بیماران GERD هستند.

راهکارهای کاهش رفلاکس معده

>جهت کسب اطلاعات بیشتـر از غذاهای طب سنتـی با طب ضیـاءالصالحیــن همراه باشید<

مطالب مرتبط و پیشنهادی : ۴ ماده غذایی که سلامت روان را تضمین می کند

Share