ناخنهای محکم با این 3 ویتامین

تعداد کلمات 417 / تخمین زمان مطالعه 3 دقیقه
ناخنهای محکم با این 3 ویتامین
همانطور که «رنگ رخسار خبر می‌ دهد از سرّ درون»، ناخن‌ ها نیز می‌ توانند حرف‌ های زیادی در مورد وضعیت سلامت شما بگویند. تغییر در ظاهر، بافت یا شکل ناخن‌ ها نشان‌ دهنده کمبود مواد مغذی است.

ناخنهای محکم با این 3 ویتامین

در این نوشتار قصد داریم ویتامین هایی به شما معرفی کنیم که در محکم بودن ناخنها مفیدند. مطلب زیر را دنبال کنید تا ناخنهای محکم با این 3 ویتامین داشته باشید.

ناخنهای محکم با این 3 ویتامین

ویتامین ها، مواد معدنی و مواد مغذی به رشد، تشکیل و قوّت سلول های ناخن کمک می کنند. در این نوشتار 3 ویتامین و ماده مغذی به شما معرفی می کنیم که برای داشتن ناخن های سالم و زیبا می توانید از آن ها استفاده کنید.

ناخنهای محکم با این 3 ویتامین

1: آهن : از آنجا که اکسیژن برای سلامت ناخن ها مورد نیاز است، کمبود آهن یا کم خونی می تواند منجر به ایجاد شیار های عمودی در سطح ناخن شود یا ناخن های شما را مقعر یا قاشقی شکل کند. بدن شما آهن موجود در غذا های حیوانی مانند گوشت گاو، مرغ، ماهی و تخم مرغ را بهتر از غذا های گیاهی مانند سبزیجات تیره، بادام زمینی، دانه ها، لوبیا و سایر غذا های غنی شده جذب می کند.

2: زینک : روی یا زینک برای رشد ناخن ها ضروری است. مصرف ناکافی روی در انحطاط صفحه ناخن شما مؤثر است و باعث ظاهرشدن لکه های سفید روی ناخن ها می شود. پروتئین های حیوانی (مانند گوشت گاو، مرغ، ماهی و تخم مرغ) یک راه عالی برای دریافت زینک کافی از طریق رژیم غذایی هستند، اگرچه برخی از غذا های گیاهی (مانند سویا، نخود، لوبیا سیاه، آجیل به ویژه بادام و بادام هندی و دانه ها) نیز حاوی این ماده معدنی هستند. میزان توصیه شده برای مصرف زینک، برای مردان و زنان به ترتیب ۱۱ میلی گرم و ۸ میلی گرم در روز است.

3: بیوتین : بیوتین یک ویتامین ب کمپلکس است که با نام های ویتامین ۷ B یا ویتامین H هم شناخته می شود. این ویتامین به رشد سلولی سالم و متابولیسم اسید های آمینه سازنده پروتئین (که برای رشد ناخن ضروری هستند)، کمک می کند. میزان مصرف بیوتین توصیه شده برای بزرگسالان ۳۰ میکروگرم در روز است.

سخن آخر :

در حالی که مصرف انواع ویتامین ها، مواد معدنی و مواد مغذی در رژیم غذایی به رشد و حفظ سلامت ناخن کمک می کند، شواهد نشان می دهد که مکمل ها به این اندازه تأثیرگذار نیستند. اما بیوتین در این زمینه استثنا بوده و مکمل های این ویتامین در روند بازسازی ناخن های شکننده مؤثر است. بطور کلی، اگر می خواهید ناخن های قوی و براق داشته باشید، حتما انواع میوه، سبزیجات، آجیل و دانه ها و همچنین پروتئین کافی و اسید های چرب امگا ۳ را در رژیم غذایی خود بگنجانید.

ناخنهای محکم با این 3 ویتامین

پدیدآورنده: 
Share