قسمت ششم مستند روایت صنوبر/ (علامه حسن زاده، آقای آملی)

دریافت ویدئو
⮜ روایت صنوبر داستان زندگی و شخصیت علامه حسن حسن زاده آملی است که عنوان ششمین قسمت آن «آقای آملی» می باشد.

قسمت ششم مستند روایت صنوبر/ (علامه حسن زاده، آقای آملی)

مجموعه روایت صنوبر با موضوع معرفی و سیره علامه حسن زاده آملی از شبکه افق پخش شده است. در طول تاریخ ، عالمان دینی فراوانی در این سرزمین ظهور کرده اند که هر یک منشأ خیرات و برکاتی بوده اند و در زمانه خویش، ملجأ و پناهگاه مردم به شمار می رفته اند.

روایت صنوبر داستان زندگی و شخصیت علامه حسن حسن زاده آملی است که عنوان ششمین قسمت آن «آقای آملی» می باشد.

⮜ در این مجموعه ابتدا به روایتی کوتاه از نخستین سال های زندگی علامه حسن زاده پرداخته می شود و بخشی از زندگی نامه او از زبان خودش روایت می شود.

⮜ مصاحبه با علامه از دیگر بخش های این مستند به شمار می رود و سپس مصاحبه هایی با شاگردان ایشان پخش می شود. همچنین برخی سخنرانی های علامه حسن زاده نیز در لابه لای این مصاحبه ها پخش می شود.

⮜ آیت الله علامه حسن طبری آملی مشهور به حسن حسن زاده آملی مجتهد، عارف، فیلسوف و مدرس دروس حوزوی است. لقب ایشان علامه ذوالفنون است، زیرا در ادبیات، علوم غریبه، ریاضی، هیئت و ... دارای تبحر است و اشعار حکیمانه ای نیز دارند.

⮜⮜⮜ سایر قسمتها ⮞⮞⮞

⮜ این مستند کاری است از ایمان احمدی که طراحی و نویسندگی آن را بر عهده داشته است. و از شبکه افق سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش شده است.

⮜ به گزارش روابط عمومی شبکه افق، روایت صنوبر داستان زندگی مردی بزرگ در دوران ماست؛ علامه حسن حسن زاده آملی که آیت الله جوادی آملی درباره او می فرماید: علامه از مفاخر جهان اسلام است که همه ما از او بهره های فراوانی برده ایم و وجود مبارکش برای همه ما نافع است. علامه حسن زاده آملی در علوم مختلفی از جمله فقه، طب، ریاضیات و فیزیک تبحر دارد و از این جهت او را علامه ذوالنون می نامند.

پدیدآورنده: 
Share