ثبت نام سهام عدالت 1401

جاماندگان سهام عدالت بخوانند؛
ثبت نام سهام عدالت ۱۴۰۱
ثبت نام جدید سهام عدالت در سال 1401 احتمالا از خرداد ماه به صورت رسمی آغاز خواهد شد.

ثبت نام سهام عدالت 1401 

ثبت نام سهام عدالت سال ۱۴۰۱ پس از مدت ها مجددا انجام می گیرد تا  جاماندگان ، کودکان و افرادی که در مرحله اول از نام نویسی جا مانده اند،‌ امکان استفاده از این فرصت مناسب را داشته باشند. در سال های گذشته دولت به منظور بهره مندی مردم از منافع ملی تصمیم به واگذاری بخشی از سهام شرکت های دولتی به آن ها گرفت. به این ترتیب، قرار شد مردم جهت دریافت سهام نام نویسی کرده و مبلغی را هم در ازای آن بپردازند. این مبلغ برای افرادی که تحت پوشش نهادهای حمایتی مانند کمیته امداد یا بهزیستی بودند به صورت خودکار پرداخت شده و سهام به آن ها تعلق گرفت. برخی از مردم عادی هم خودشان ثبت نام سهام عدالت با کد ملی را انجام داده و هزینه مربوط به آن را پرداخت کردند. اما در این میان تعدادی هم به دلایل گوناگون از جمله بی اطلاعی یا عدم تمایل به پرداخت هزینه برای خرید سهام دولتی، از فرآیند نام نویسی جامانده و ثبت نام شان را انجام ندادند.

در سال های اخیر طرح هایی برای نام نویسی جاماندگان ارائه شد تا این که نهایتا امکان انجام این کار در سال جاری فراهم گردید. به این ترتیب، جاماندگان با اطلاع از تاریخ ثبت نام سهام عدالت 1401 می توانند در موعد مقرر نسبت به نام نویسی اقدام کنند. با توجه به اهمیت این موضوع و ارزش این سهام برای جاماندگان،‌ در این مطلب به زمان در نظر گرفته شده برای ثبت نام سهام عدالت ۱۴۰۱ می پردازیم. هم چنین نحوه انجام این کار را بیان خواهیم کرد تا افرادی که در مرحله اول موفق به نام نویسی نشده اند،‌ به راحتی بتوانند در این مرحله فرآیندهای لازم را طی کنند. البته در این سال ها تعداد زیادی کودک متولد شده که آن ها هم سهام عدالت ندارند. بنابراین باید ثبت نام سهام عدالت برای کودکان هم توسط خانواده های شان انجام گیرد. در ادامه با ما همراه باشید تا اطلاعات لازم را در این زمینه به دست آورده و جهت نام نویسی این سهام با مشکل مواجه نشوید.

بیشتر بخوانیدهمه چیز درباره سهام عدالت ، از آزاد سازی تا فروش

ثبت نام سهام عدالت 1401 

تاریخ ثبت نام سهام عدالت ۱۴۰۱

همان گونه که اشاره کردیم، بر اساس تصمیم های اتخاذ شده توسط مجلس و دولت، سرانجام قرار است امسال ثبت نام سهام عدالت برای جاماندگان انجام شود. همه کسانی که به هر دلیل در مرحله اول موفق به نام نویسی نشده اند، باید از این فرصت استفاده کرده و ثبت نام شان را انجام دهند. زیرا در صورت از دست دادن فرصت ثبت نام سهام عدالت ۱۴۰۱  ، ممکن است تا سال ها برنامه ای برای ارائه این سهام به مردم وجود نداشته باشد. با توجه به اطلاعیه های منتشر شده در این رابطه، قرار بر این بود تا وزارت کار و رفاه اجتماعی تا پایان بهمن ماه سال قبل لیست افراد واجد شرایط برای برخورداری از سهام را که در مرحله اول از ثبت نام جا مانده اند را به مجلس تحویل دهد. این وزارت خانه تا انتهای سال قبل لیست مذکور را آماده کرده و به مجلس تحویل داد تا شرایط لازم جهت ثبت نام سهام عدالت برای کودکان تازه متولد شده و باقی جاماندگان فراهم شود.

مجلس هم پس از بررسی این لیست، برنامه ریزی های لازم را برای نام نویسی جاماندگان را انجام داده و تاریخ تقریبی ثبت نام را مشخص نمود. طبق تصمیمات اتخاذ شده در مجلس شورای اسلامی، تاریخ ثبت نام سهام عدالت 1401 از خرداد ماه این سال خواهد بود. به این ترتیب، در ماه خرداد امسال فراخوان ثبت نام انجام گرفته و اطلاعات لازم در این باره در اختیار افراد واجد شرایط قرار می گیرد. البته هنوز اطلاعاتی مبنی بر زمان دقیق آغاز نام نویسی و بازه زمانی در نظر گرفته شده برای این کار در دسترس نیست. اما گفته می شود تا پایان سال جاری نام نویسی تمامی جاماندگان و کودکان تازه متولد شده برای دریافت سهام عدالت انجام می گیرد. پس اگر شما هم جزو گروه جاماندگان هستید، باید منتظر فراخوان دولت در خرداد ماه باشید. این گونه از شرایط و نحوه ثبت نام سهام عدالت با کد ملی مطلع شده و می توانید فرآیند نام نویسی را برای خود یا کودک تان با موفقیت پشت سر بگذارید.

ثبت نام سهام عدالت 1401 

نحوه ثبت نام سهام عدالت ۱۴۰۱

اکنون که از زمان بندی در نظر گرفته شده برای ثبت نام سهام عدالت ۱۴۰۱ آگاه شده اید، می توانید در موعد مقرر فرآیندهای لازم را طی کرده و نام نویسی تان را در این مرحله با موفقیت انجام دهید. اما نکته مهم در این رابطه نحوه ثبت نام برای دریافت سهام عدالت است که داوطلبان می خواهند از آن مطلع شوند. در این رابطه باید بگوییم که تا کنون اطلاعیه ای مبنی بر اعلام روش دقیق نام نویسی منشر نشده است. پس نمی توان گفت که دولت دقیقا چه روشی را برای ثبت نام سهام عدالت برای کودکان و جاماندگان تعیین می کند. اما با توجه به شرایط فعلی کشور، نحوه ثبت نام این سهام در مرحله قبل و روش نام نویسی طرح های مشابه، می توان دو روش کلی را برای انجام این کار در نظر گرفت. در ادامه هر کدام از این روش ها را به شکل مختصر برای تان توضیح می دهیم تا در صورت انتخاب احتمالی، نحوه استفاده از این روش ها را بدانید.

ثبت نام سهام عدالت 1401 

ثبت نام افراد واجد شرایط توسط دولت

روش دیگری که می تواند جهت ثبت نام سهام عدالت برای کودکان و جاماندگان مورد استفاده قرار گیرد، نام نویسی جامع این افراد توسط دولت است. به این ترتیب که دولت به صورت خودکار و بر اساس لیستی که در اختیار دارد، ثبت نام افراد واجد شرایط را انجام می دهد. هزینه ثبت نام را هم از ارزش سهام آن ها کم کرده و یا از طریق راه دیگری وصول می نماید. در صورت استفاده از این روش، فرآیند ارائه سهام به افراد واجد شرایط با بیش ترین سرعت ممکن انجام می گیرد. منتهی ممکن است برخی افراد به این که نام شان در لیست تهیه شده برای ثبت نام سهام عدالت توسط دولت قرار نگرفته، اعتراض داشته باشند. به همین دلیل، لازم است بازه ای را جهت اعتراض افراد ناراضی و رسیدگی به این اعتراض ها در نظر گرفت. البته با توجه به تصمیمات دولت در موار مشابه، احتمال استفاده از این روش نسبت به روش های قبل بسیار کم تر است.

ثبت نام سهام عدالت 1401 

ثبت نام به صورت آنلاین

بدون شک یکی از روش هایی که برای ثبت نام سهام عدالت در نظر گرفته می شود، روش غیر حضوری و آنلاین خواهد بود. با توجه به پیشرفت تکنولوژی، در حال حاضر نام نویسی در بیش تر طرح های دولتی به صورت آنلاین انجام می گیرد. این موضوع در وهله اول باعث صرفه جویی در زمان و هزینه مردم خواهد شد. از طرف دیگر، تا حد زیادی هم به دولت جهت کنترل اوضاع و انجام هر چه ساده تر نام نویسی ها کمک می کند. چرا که مردم می توانند در خانه، محل کار یا هر جای دیگری نسبت به ثبت نام سهام عدالت با کد ملی اقدام کرده و نیازی به مراجعات حضوری هم نخواهند داشت. در کنار این، امکان انجام احراز هویت هم به صورت آنلاین فراهم شده است. نمونه این کار برای احراز هویت کاربران جهت ورود به بورس چند سالی است که در کشور انجام می شود. پس با توجه به همه این ها، روش آنلاین یک روش محتمل برای ثبت نام جاماندگان خواهد بود.

ثبت نام سهام عدالت 1401 

ثبت نام به صورت حضوری

در کنار روش آنلاین و اینترنتی، استفاده از روش های حضوری هم جهت ثبت نام سهام عدالت ۱۴۰۱ الزامی خواهد بود. زیرا ممکن است برخی از داوطلبان به هر دلیل شرایط لازم برای نام نویسی آنلاین را نداشته باشند. این افراد می توانند از روش های حضوری موجود استفاده کرده و ثبت نام شان را برای بهره مندی از سهام عدالت انجام دهند. در صورت استفاده از روش های حضوری جهت این امر، دفاتر پیشخوان دولت یکی از محتمل ترین گزینه ها برای ارائه خدمت به مردم و انجام نام نویسی ها خواهند بود. چرا که معمولا دولت در هنگام اجرای طرح های مختلف این چنینی از دفاتر پیشخوان استفاده می کند. به این ترتیب، افراد واجد شرایط در تاریخ ثبت نام سهام عدالت 1401 می توانند علاوه بر استفاده از سامانه های معرفی شده برای این کار، با مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت هم نام نویسی شان را انجام دهند. البته کافی نت ها و مراکز این چنین دیگر هم مانند سابق خدمات لازم را ارائه می دهند.

همان طور که گفتیم، تا کنون اطلاعیه ای مبنی بر اعلام رسمی تاریخ ثبت نام سهام عدالت 1401 یا نحوه نام نویسی آن منتشر نشده است. بنابراین نمی توان به صورت دقیق روشی را جهت ثبت نام برای بهره مندی از این سهام معرفی کرد. روش هایی هم که در این قسمت بیان کردیم، مواردی هستند که برای اجرای بیش تر طرح های این چنینی توسط دولت مورد استفاده قرار می گیرند. اما احتمال استفاده از سامانه ای خاص و دفاتر پیشخوان جهت ثبت نام سهام عدالت با کد ملی بسیار زیاد است.

ثبت نام سهام عدالت 1401 

ثبت نام سهام عدالت با گوشی

در بخش قبل تعدادی از مهم ترین روش های احتمالی که ممکن است برای ثبت نام سهام عدالت ۱۴۰۱ مورد استفاده قرار بگیرند را توضیح دادیم. این موارد شامل روش انلاین و غیر حضوری، روش های حضوری مانند مراجعه به دفاتر پیشخوان یا سایر مراکز ارائه دهنده خدمات دولت و ثبت نام همه واجدین شرایط توسط خود دولت بودند. همان طور که گفتیم، تا کنون اطلاعاتی مبنی بر نحوه نام نویسی برای بهره مندی از این سهام توسط دولت منتشر نشده است. اما با توجه به شرایط فعلی کشور و عملکرد دولت در طرح های مشابه دیگر، احتمال استفاده از روش های انلاین و دفاتر پیشخوان بسیار بالا است. به این ترتیب که سامانه ای به صورت اختصاصی جهت ثبت نام سهام عدالت برای کودکان و جاماندگان ایجاد می شود. در نتیجه، افراد جامانده و والدین کودکانی که در سال های اخیر متولد شده اند، با مراجعه به این سامانه امکان نام نویسی خود یا کودکان را خواهند داشت.

حال سوال مهمی که متقاضیان نام نویسی این سهام در دور جدید با آن رو به رو هستند، این است که آیا امکان ثبت نام سهام عدالت با گوشی هم وجود دارد یا خیر. در صورتی که امکان نام نویسی با گوشی فراهم است، داوطلبان به چه صورت باید اقدام کنند. در این رابطه باید بگوییم که بستگی به روش تعیین شده توسط دولت برای نام نویسی دارد. اگر سامانه ای خاص برای ثبت نام این سهام راه اندازی شود، به احتمال زیاد کاربران امکان ورود به این سامانه با استفاده از گوشی موبایل را هم خواهند داشت. چرا که معمولا ورود به اکثر سامانه های آنلاین در زمینه های مختلف از جمله سامانه های مدیریت سهام عدالت کنونی هم با سیستم های رایانه ای و هم با گوشی موبایل امکان پذیر است. پس در صورتی که دولت سامانه ای را برای ثبت نام سهام عدالت با کد ملی در نظر گیرد، کاربران می توانند با گوشی هم به آن وارد شده و نام نویسی شان را انجام دهند.

ثبت نام سهام عدالت 1401 

ثبت نام سهام عدالت برای کودکان

تا این جای کار اطلاعات لازم را در مورد تاریخ ثبت نام سهام عدالت 1401 ارائه داده و روش های احتمالی که توسط دولت برای نام نویسی انتخاب می شوند را بررسی کردیم. پس اکنون از زمان اعلام شده برای ثبت نام آگاهی داشته و روش های احتمالی انجام این کار را هم می دانید. اما همان طور که اشاره کردیم، واجدین شرایط در این مرحله از ثبت نام سهام عدالت تنها جاماندگان دوره قبل نیستند، بلکه افراد جدیدی هم به این لیست اضافه شده است. این افراد کودکانی هستند که از مرحله قبل واگذاری سهام عدالت تا کنون متولد شده و سهام مذکور به آن ها تعلق نگرفته است. طبق اطلاعیه های منتشر شده در این زمینه و بر اساس تصویبات مجلس، این کودکان هم می توانند در مرحله جدید نام نویسی شان را انجام داده و از این سهام بهره مند شود. البته روش ثبت نام سهام عدالت برای کودکان هم کاملا مشابه با نحوه انجام این کار برای سایر متقاضیان و جاماندگان است.

پس آن دسته والدینی که در بازه زمانی مرحله قبلی ثبت نام تا این مرحله دارای فرزند شده اند، باید اقدامات لازم جهت نام نویسی سهام عدالت برای کودک شان را انجام دهند. برای این کار، والدین باید از تاریخ ثبت نام سهام عدالت 1401 اطلاع داشته و در موعد مقرر با استفاده از روشی که توسط دولت تعیین می شود، فرآیند مربوطه را برای بهره مندی از این سهام طی کنند. دقت داشته باشید که برای ثبت نام این سهام هیچ محدودیتی در تعداد فرزندان وجود ندارد. یعنی اگر تعداد کودکان خانواده ای زیاد هم باشد، می توانند همه آن ها را جهت دریافت سهام ثبت نام کنند. چرا که این سهام به تمام ایرانیان واجد شرایط تعلق می گیرد. البته از آن جایی که ثبت نام سهام عدالت با کد ملی امکان پذیر است، در صورتی که از طریق روش حضوری اقدام می کنید، باید کد ملی و سایر مدارک لازم را هم ارائه دهید. در روش انلاین هم نیاز به بارگذاری آن ها وجود دارد.

موضوع مهم دیگر در مورد ثبت نام سهام عدالت برای کودکان این است که تنها افراد واجد شرایط امکان انجام این کار را دارند. پس کسانی که شرایط تعیین شده برای دریافت سهام عدالت را نداشته باشند، حتی در صورت به دنیا آوردن فرزند در چند سال گذشته، باز هم نمی توانند آن را ثبت نام نمایند. در واقع سیستم سهام عدالت به گونه ای چیده شده که این سهام به دهک های پایین تر جامعه تعلق گیرد. از نظر هزینه ثبت نام سهام عدالت ۱۴۰۱ برای کودکان هم باید بگوییم با توجه به شرایط خانواده ممکن است نیاز به پرداخت آن وجود داشته یا احتیاجی نباشد. به این صورت که اگر خانواده تحت پوشش نهادهای حمایتی هم چون کمیته امداد یا بهزیستی باشد، هزینه مورد نیاز برای نام نویسی کودک مانند مرحله اول توسط آن ها پرداخت می شود. در غیر این صورت خانواده باید هزینه ثبت نام سهام عدالت را برای فرزند خود پرداخت نموده تا کودک از این سهام بهره مند شود.

ثبت نام سهام عدالت 1401 

سوالات متداول

1- زمان ثبت نام سهام عدالت 1401 چه موقع است؟

احتمالا زمان ثبت نام سهام عدالت سال 1401 از خرداد ماه آغاز خواهد شد.

2- چگونه می توانم برای ثبت نام سهام عدالت ۱۴۰۱ اقدام کنم؟

تا کنون تاریخ دقیقی برای ثبت نام سهام عدالت جا ماندگان و کودکان اعلام نشده است. ولی به احتمال زیاد در خرداد ماه فراخوان ثبت نام سهام عدالت جا ماندگان اعلام می شود.

3- آیا ثبت نام برای سهام عدالت اجباری است؟

خیر. ثبت نام برای سهام عدالت برای هیچکس اجباری نیست ولی افرادی که تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد هستند به صورت خودکار و بدون پرداخت هزینه از سوی دولت ثبت نام می شوند.

پدیدآورنده: 
Share

دیدگاه‌ها

سلام من و فرزندانم سهام عدالت نداریم کی باید اقدام کنم

علیکم السلام
گفته ان که خردادماه اعلام میشه.... ماهم منتظر اعلامش هستیم...