معرفی بهترین باندها برای مساجد و هیئت ها

بهترین باندها برای مساجد و هیئت ها
فروشگاه آوازک، یکی از بهترین و معتبرترین فروشگاه‌های اینترنتی در زمینه تجهیزات صوتی و الکترونیک بوده که بهتری انواع باند پسیو، الکتیو و غیره را ارائه کرده و مشاور خوبی برای هیئت‌ها و مساجد خواهد بود.

بهترین باندها برای مساجد و هیئت ها

هر ساله در ایام ماه محرم و عزاداری‌های امام حسین علیه السلام، مراسمات مذهبی در سراسر کشور برگزار می‌گردد. صدای این عزاداری‌ها و مراسمات گاهاً آنقدر واضح و دلنشین به گوش می‌رسد که افراد را ساعت‌ها مجذوب خود می‌کند و البته اتفاق بالعکس نیز اتفاق می‌افتد. در برخی مواقع صدای عزاداری به قدری می‌تواند گوش خراش باشد که باید سریع مکان را ترک نمود. همین امر موجب می‌شود که سیستم صوت هیئت و مساجد اهمیت زیادی داشته باشد. بهترین باندها برای مساجد و هیئت ها باید به گونه‌ای باشند که جذابیت صدای نوحه‌ها و مداحی‌ها را افزایش دهد.

به طور کلی سیستم صوتی مساجد و هیئت‌ها نقش بسیار مهم و کاربردی در جذابیت مراسمات خواهد داشت. فروشگاه آوازک، یکی از بهترین و معتبرترین فروشگاه‌های اینترنتی در زمینه تجهیزات صوتی و الکترونیک بوده که بهتری انواع باند پسیو، الکتیو و غیره را ارائه کرده و مشاور خوبی برای هیئت‌ها و مساجد خواهد بود. در ادامه این مقاله نیز به طور کامل در رابطه با باندها و بلندگوهای مناسب توضیح داده شده و چند مورد از بهترین باندها نیز معرفی می‌شود.

سیستم صوتی مسجد و هیئت‌ها

مساجد جزو مهم‌ترین اماکن برای تجمع مسلمانان و برگزاری مراسمات مختلف مذهبی و عبادی است. از تجهیزات صوتی لازم مورد استفاده در مساجد و هیئت‌ها می‌توان به انواع باند و بلندگو، میکروفن باسیم و بی‌سیم، آمپلی فایر، پاورمیکسر و میکسر اشاره نمود. تمامی مساجد و هیئت‌ها باید این لوازم را داشته باشند. صدایی که از سیستم صوت هیئت و مسجد پخش می‌شود باید یکنواخت باشد و طراحی این امر نیز نیاز به تخصص و مهارت کافی دارد.

از مهم‌ترین نکاتی که در زمان انتخاب تجهیزات صوتی و بهترین باندها برای مساجد و هیئت ‌ها باید به آن توجه شود، حفظ هارمونی فضا و محیط عرفانی مراسم است. همخوانی معماری مسجد و حسینیه‌ها با سیستم صوتی یکی از موارد مهم است که در زمان ساخت این اماکن مذهبی باید مورد توجه ویژه قرار گیرند.

باند برای مسجد , بهترین باندها برای مساجد و هیئت ها

 

بهترین باندها برای مساجد و هیئت ها

با انتخاب درست باند و سیستم صوت هیئت و مسجد می‌توان در نهایت سیستم صوتی مناسبی برای اجزای برنامه‌های عزاداری در سطح گسترده فراهم کرد. به طور کلی باندهای مورد استفاده در سیستم‌های صوتی در دو دسته باند پسیو و باند اکتیو قرار می‌گیرد که ویژگی‌ها و قابلیت‌های متفاوتی دارند؛

1. باند پسیو؛ بهترین باندها برای مساجد و هیئت ها

از بهترین باندها برای انجام مراسمات و هیئت‌ها، باندهای پسیو هستند که در فضای باز و بسته استفاده می‌شوند. این نوع باندها از بزرگترین سیستم‌های صوتی به حساب آمده که اغلب در فضاهای گسترده و بزرگ کاربرد دارند. با توجه به قابلیت‌ها و ویژگی‌های کاربردی باندهای پسیو، این نوع باندها به عنوان بهترین باندها برای مساجد و هیئت ها به حساب می‌آیند. به طور کلی وظیفه تمامی باندها از جمله باندهای پسیو، تبدیل سیگنال‌ها در بهترین کیفیت به امواج صوتی فیزیکی است. از دیگر نکات مهم در استفاده این نوع باندها به افزایش کارایی آن‌ها با استفاده آمپلی فایر اشاره کرد. در این نوع باندها برای تقویت امواج صوتی می‌توان از یک یا چند دستگاه آمپلی فایر استفاده کرد.

2. باند اکتیو؛ بهترین باندها برای مساجد و هیئت ها

باندهای اکتیو نیز در دسته باندهای استانداردی قرار می‌گیرند که برای استفاده در مراسمات و هیئت‌ها مناسب هستند. از مزایای استفاده از این نوع باند می‌توان به عدم نیاز به دستگاه آمپلی فایر برای تقویت صدا اشاره کرد. در باندهای اکتیو، آمپلی فایر در درون جعبه بلندگو تعبیه شده و همین امر موجب جابه‌جایی راحت این نوع باندها می‌شود. از طرف دیگر، باندهای اکتیو دارای انعطاف‌پذیری و کنترل بیشتری به نسبت باندهای پسیو هستند. این نوع باندها در مدل‌ها متنوع با قابلیت‌های متفاوت در بازار موجود بوده که از نظر برند و کاربرد تنوع بالایی دارند. از دیگر امکانات باندهای اکتیو باید به وجود گین‌های کنترلی مختلف و قابلیت ایجاد افکت‌های صوتی اشاره نمود. همین موارد موجب می‌شود تا استفاده از این نوع باندها در مساجد و هیئت‌ها برای انتقال بهتر اصوات بسیار باشد.

نکات لازم در زمان انتخاب باند برای مساجد و هیئت ها

در زمان انتخاب باند برای مراسمات و هیئت‌ها باید به نوع مسجد و فضای مراسم توجه کرد. مکان باید از لحاظ گنجایش، نوع طراحی و معماری و دیگر موارد بررسی شود و سپس باند و بلندگوی متناسب با فضا انتخاب گردد. به طور کلی هرچه فضا بزرگتر باشد، باید از باندها و بلندگوهای بزرگتر با توان پخش صدای بیشتر استفاده کرد. همچنین باید به این نکته نیز توجه داشت که بهترین باندها برای مساجد و هیئت ها باید اندازه و کیفیت تیوتر مناسبی داشته باشند.

سیستم صوت هیئت , بهترین باندها برای مساجد و هیئت ها

به طور کلی در مراسمات مذهبی و هیئت‌ها، صدا مهم‌ترین فاکتور به حساب می‌آید و هیئت‌داران و بانی‌های مساجد باید بر اساس بودجه تعیین شده، بهترین انتخاب را برای سیستم صوت هیئت و مسجد داشته باشند. بنابراین بسته به حجم فضا و میزان بودجه انتخاب‌ها متفاوت خواهد بود.

برای مساجد و هیئت‌ها در فضای بسته، بلندگوهای سقفی توکار و روکار و بلندگوهای دیواری بهترین انتخاب هستند. هیئت‌هایی که مراسمات خود رادر فضای باز برگزار می‌کنند، می‌توانند از بلندگوهای پرتابل استفاده کنند. مقاوم بودن بدنه باندها نیز اهمیت زیادی دارد، علی‌الخصوص در مواردی که بلندگو و باند در فضای باز قرار می‌گیرد، زیرا در این حالت باند به طور مستقیم در برابر رطوبت، گرد و غبار، بارش برف و باران خواهد بود.

چند مورد از بهترین باندها برای مساجد و هیئت ها

انتخاب بهترین باندها برای مساجد و هیئت ها یکی از مهم‌ترین نکات در برپایی مراسمات مذهبی علی‌الخصوص در ایام محرم و صفر و دیگر اعیاد مذهبی خواهد بود. در ادامه چند مورد از بهترین باندها و بلندگوها برای این منظور معرفی می‌شوند؛

1. باند پسیو NX-15

باند پسیو NX-15 از محصولات برند زیکو بوده که قابلیت‌ها و کاربردهای گسترده‌ای دارد. برند زیکو در واقع یکی از بهترین برندهای تجهیزات صوتی چینی بوده که محصولات آن در بسیاری از فروشگاه‌های ایرانی عرضه می‌شوند. نکته‌ای که باید در رابطه با این نوع باند به آن توجه داشت، نداشتن آمپلی فایر داخلی است. همین امر موجب می‌شود تا برای راه‌اندازی و شروع به کار باند به یک منبع خارجی نیاز داشت. بلندگوی این مدل باند برند زیکو، از نوع Two Way است.

باند زیکو پسیو NX-15، با وزن 22 کیلوگرم و ابعاد 44*70*38 سانتی‌متر، به رنگ مشکی در بازار لوازم صوتی ارائه می‌شود. جنس بدنه باند از فایبرگلاس مقاوم بوده که در برابر انواع ضربه استحکام بالایی دارد. همچنین باند مدل پسیو NX-15 زاویه عمودی 60 درجه و زاویه افقی 90 درجه را به طور کامل پوشش می‌دهد. نکته‌ای که این مدل باند برند زیکو را از سایر باندهای مشابه متمایز می‌کند، ورودی و خروجی اسپیکون و آمپدانس 8 اهم است.

2.  باند پسیو PS-15، بهترین باندها برای مساجد و هیئت ها

باند پسیو PS-15 یکی دیگر از محصولات برند چینی زیکو بوده که در ساخت آن از تکنولوژی بروز دنیا استفاده شده است. قطعات و مونتاژ مناسب این باند موجب کیفیت بالای صدا و طول عمر زیاد می‌شود. همین موارد باند مدل پسیو PS-15 زیکو به یکی از بهترین و پرفروش‌ترین باندهای پسیو تبدیل کرده است. جنس تیوتر این باند ترکیبی از تیتانیوم و نئودینموم است که توان پرتاب صدای بالایی دارد و برای انواع مجالس مذهبی، سخنرانی و غیره مناسب خواهد بود. زاویه پوششی باند زیکو PS-15 به طور افقی، 60 درجه و به طور عمودی 90 درجه بوده که پخش صدای بهتر کمک می‌کند. این باند وزن مناسبی داشته و تنها 5/16 کیلوگرم است.

3. باند پسیو GLX-15

از دیگر باندهای برند زیکو، باند پسیو GLX-15 است که یکی از بهترین باندها برای مساجد و هیئت ها به شمار می‌رود. این باند در واقع یک بلندگوی Two Way بوده و دارای ابعاد 45*37*71 سانتی‌متر است. بدنه باند از ترکیب ABS و فایبرگلاس ساخته شده است که موجب ضدضربه بودن و استحکام بالای محصول می‌شود. باند زیکو مدل GLX-15 به رنگ مشکی و وزن 19 کیلوگرم در فروشگاه‌های تجهیزات صوتی موجود است. این باند به علت توان 900 وات و قدرت پرتاب صدای 99 دسی‌بل یکی از پرطرفدارترین محصولات برند زیکو به حساب می‌آید. همچنین وجود 2 اسپیکون، ووفر 15 اینچ و تیوتر 2 اینچ نیز به این محبوبیت می‌افزاید. این نوع باند به علت پسیو بودن برای راه‌اندازی به یک منبع خارجی مناسب نیاز دارد.

4. باند فول رنج زیکو، بهترین باندها برای مساجد و هیئت ها

برند زیکو برای باند فول رنج در تأمین و مونتاژ قطعات از بهترین و باکیفیت‌ترین قطعات و ابزار استفاده کرده است که موجب کیفیت صدای بالا و طول عمر زیاد آن می‌شود. این نوع باند دارای وزن 19 کیلوگرم و تیوتر 44 اینچی است. این تیوتر ترکیبی از جنس تیتانیوم و نئودینموم بوده که توان قدرت پرتاب صدا را به طور قابل توجهی افزایش می‌دهد. همچنین باند فول رنج زیکو در قسمت پشتی دارای دو عدد ورودی TRS بوده که برای اتصال باندهای دیگر استفاده خواهد شد.

5. باند EV مدل SX-300

باندهای الکتروویس (EV) سری SX از قدیمی‌ترین تولیدات این شرکت بوده که در بین محصولات الکتروویس محبوبیت بسیاری دارند و جزو بهترین باندها برای مساجد و هیئت ها به شمار می‌روند. محبوب‌ترین مدل این سری، باند EV مدل SX-300 بوده که دارای یک بلندگوی 12 اینچی با قدرت 300 وات است. به علت وجود یک هورن با زاویه پخش 65 در 65 درجه در این باند، پخش و پوشش صوتی به صورت یکسان اتفاق می‌افتد. کیفیت تیوتر باند مدل SX-300 مانند دیگر باندهای الکتروویس، کیفیت قابل قبولی داشته و صدایی طبیعی را به وجود می‌آورد. از دیگر ویژگی‌های مهم این نوع باند باید به جعبه بلندگو اشاره کرد که از جنس پلی‌پروپلین ساخته شده است. این جنس باند، دوام و طول عمر بسیار بالایی داشته و موجب کم وزن‌تر شدن بلندگو می‌شود. وزن کم باند، جابه‌جایی آن را آسان کرده و به راحتی می‌توان باند را مجالس مختلف استفاده کرد.

6. باند EV مدل ZX-4

یکی از محبوب‌ترین و بهترین باند برای انواع مراسمات و اماکن مذهبی، باندهای خانواده ZX از شرکت الکتروویس است. باند EV مدل ZX-4 از باندهای این سری بوده که محبوبیت بسیار زیادی دارد. این باندها ویژگی‌های کاربردی و قیمت مقرون به صرفه‌ای داشته و نسبت به مدل‌های مشابه دیگر، زیباتر و قدرتمندتر است. باند مدل ZX-4 الکتروویس، 20 کیلوگرم وزن داشته که همین وزن سبک موجب جابه‌جایی راحت آن شده و جزو باندهای پرتابل به حساب می‌آید. برای پخش جزئیات صدا و موسیقی می‌توان از بالاترین و پایین‌ترین فرکانس استفاده کرد. جنس بدنه باند از ساختار پلی‌پروپلین است که موجب دوام بالا و وزن کم بلندگو می‌شود.

7. باند RCF مدل ۷۳۵ و ۷۴۵

این نوع باندها از محصولات پرطرفدار برند RCF است که مدل‌های محبوب و خوش‌نام آن می‌توان به مدل 735 و 745 اشاره کرد. کیفیت صدای این باندها بسیار بالا بوده و دارای وزن 6/19 کیلوگرم است. این نوع باندها، جزو باندهای اکتیو بوده که دارای پردازنده داخلی باکیفیت است. باندهای مدل 735 و 745 RCF یکی از بهترین باندها برای مساجد و هیئت ها بوده که بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد.

سخن پایانی؛ خرید بهترین باندها برای مساجد و هیئت ها

در این مقاله به بیان موضوعات مربوط به انتخاب باند برای انواع مراسمات و اماکن مذهبی پرداخته شد. در زمان تهیه بهترین باند برای مساجد و هیئت ها باید به ویژگی‌های این تجهیزات با توجه به نوع نیاز به آن‌ها توجه کرد. در وهله اول، باندهای انتخابی برای استفاده در مراسمات و اماکن مذهبی مانند مسجد و هیئت باید کیفیت پخش بالا و مناسبی داشته باشند و همچنین توان خروجی باند باید سطح وسیعی را پوشش دهد. برخی از برندهای باند و بلندگو، کیفیت بسیار بالایی داشته و با استقبال زیادی روبه‌رو می‌شوند. از جمله این برندها می‌توان به زیکو و الکتروویس اشاره کرد.

همچنین برای انتخاب بهترین باندها برای مساجد و هیئت ها باید به قیمت فروش باند نیز توجه داشت و قیمت‌ها و ویژگی‌های هر باند را با یکدیگر مقایسه کرده و در نهایت انتخاب نمود. نوع کارایی باند و کیفیت آن نیز باید با قیمت مطابقت داشته باشد. در حال حاضر فروشگاه‌های بسیاری در زمینه عرضه سیستم‌ها و تجهیزات صوتی فعالیت دارند که از جمله آن‌ها می‌توان فروشگاه اینترنتی آوازک را نام برد. این وبسایت اینترنتی انواع خدمات مربوط به فروش، تعمیر و نصب انواع سیستم‌های صوتی را با بهترین قیمت و کیفیت به مشتریان خود ارائه می‌دهد. 

Share

دیدگاه‌ها

خوبه