نقش سیاسی و اجتماعی امام هادی علیه السلام - حجت الاسلام حسینی قمی + متن

بیانات ارزشمند حجت الاسلام سید حسین حسینی قمی در مورد «نقش سیاسی و اجتماعی امام هادی علیه السلام»

نقش سیاسی و اجتماعی امام هادی علیه السلام - حجت الاسلام حسینی قمی + متن

در این بخش از ضیاءالصالحین، به مناسبت سالروز شهادت امام علی النقی علیه السلام، بیانات ارزشمند حجت الاسلام سید حسین حسینی قمی در مورد «نقش سیاسی و اجتماعی امام هادی علیه السلام» را به مدت 36 دقیقه با عزاداران و محبان آن امام همام به اشتراک می گذاریم.

نقش سیاسی و اجتماعی امام هادی علیه السلام - حجت الاسلام حسینی قمی

خلاصه متن بیانات حجت الاسلام حسینی قمی در مورد "نقش سیاسی و اجتماعی امام هادی علیه السلام"

یکی از سخت ترین دوران ها برای اهل بیت علیه السلام دوران امامت امام هادی و امام حسن عسگری علیهم السلام است. این ائمه بزرگوار در منطقه ای نظامی تحت نظر حکومت ظالم عباسی با نام « عسگرین» زندگی می کردند.
یکی از خلفای جور آن زمان معتصم عباسی بود. او امام جواد علیه السلام را نیز به شهادت رسانده بود و بسیار جنایتکار بود. متوکل عباسی یکی دیگر از خلفای جور معاصر امام هادی علیه السلام است که دستور داد مضجع شریف امام حسین علیه السلام را هفده بار خراب کنند و امام هادی علیه السلام را بسیار مورد آزار و اذیت قرار می داد و اصحابش را به شهادت می رساند. آن ها اجازه نمی دادند امام هادی علیه السلام به راحتی با شیعیان ارتباط داشته باشد.
زیارت جامعه کبیره یکی از میراث های امام هادی علیه السلام است. علی رغم سختی هایی که در دورانش بود، از امام هادی همین زیارت جامعه کبیره و حدود پانصد حدیث به دست ما رسیده است. زیارت جامعه کبیره مانند نهج البلاغه سندی بی نظیر در امام شناسی است و متن بسیار بلند و بالایی دارد؛ آن قدر که آن را از سند بی نیاز می کند

نقش سیاسی و اجتماعی امام هادی علیه السلام - حجت الاسلام حسینی قمی

ویژه نامه پیشنهادی : شهادت امام هادی علیه السلام - ویژه نامه هادی امت

Share