فضائل و کمالات امیرالمومنین علیه السلام - استاد انصاریان + متن

بیانات ارزشمند حجت الاسلام شیخ حسین انصاریان درباره ی «فضائل و کمالات امیرالمومنین علیه السلام» به همراه متن

فضائل و کمالات امیرالمومنین علیه السلام - استاد انصاریان + متن

در این بخش از ضیاءالصالحین، به مناسبت سالروز ولادت با سعادت امام علی علیه السلام، بیانات ارزشمند حجت الاسلام حسین انصاریان را درباره ی «فضائل و کمالات امیرالمومنین علیه السلام» به مدت 43 دقیقه با عاشقان و دلدادگان آن حضرت به اشتراک می گذاریم.

فضائل و کمالات امیرالمومنین علیه السلام - استاد انصاریان + متن

«فضائل و کمالات امیرالمومنین علیه السلام» / استاد انصاریان

امیرالمومنین علیه السلام اولین مردی بود که به دین اسلام گروید. حضرت در آن وقت سیزده ساله بود و با تمام وجودش و با شوق و رغبت دین اسلام را قبول کرد. تنها ایمان امام علی علیه السلام را اگر در کفه ترازو بگذاریم، وزن آن بر تمام هستی سنگینی می کند. امیرالمومنین وقتی تمام مصیبت های پس از رحلت رسول خدا صلی الله علیه و آله وسلم را با چشم خود دید، با اینکه می توانست دعا کند تا خداوند شر دشمنان را در جا دفع کند، ایستادگی کرد و فرمود: «از خدا راضی هستم». پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله وسلم فرمود: «اگر دریاها مرکب شود، جن و انس نویسنده شوند و درخت ها قلم شوند، نمی توانند فضائل و کمالات علی علیه السلام را بازگو کنند».
ترک گناه تلخ است و زحمت دارد ولی اگر انسان آن را تحمل کند، این تلخی تبدیل به عسل و رضایت و بهشت پروردگار می شود. پس از ترک گناه، تغییرات عجیبی در زندگی انسان پیدا می شود. ترک گناه تمام شئون زندگی را فرا می گیرد و حتی در درآمد انسان نیز موثر است.
در روایات داریم اگر یک عالم ربانی از کنار قبرستان عبور کند، اگر چنانچه اهل قبور در عذاب باشند، خدای متعال به احترام آن عالم ربانی تا وقتی که او آنجاست، اموات را از عذاب آزاد می کند.
طبق فرمایش امام علی علیه السلام اگر فرد حرام خوار می خواهد توبه کند بایستی آن قدر حلال بخورد تا گوشت و پوست و خون او پاک شود. امام باقر می فرماید: بدن نجس را در بهشت راه نمی دهند؛ بلکه آن را در جهنم داخل می کنند تا طیب و طاهر شود. طبق فرمایش امیرالمومنین علیه السلام حداقل مکث در جهنم سیصد هزار سال است.

فضائل و کمالات امیرالمومنین علیه السلام - استاد انصاریان + متن

ویژه نامه مرتبط و پیشنهادی :

ولادت امام علی علیه السلام - ویژه نامه مولود کعبه

ویژه نامه روز پدر، روز مرد - میلاد امام علی علیه السلام

 

Share