بنده نوازی پروردگار در ماه رمضان - استاد انصاریان (بخش هشتم) + متن

هشتمین قسمت از بیانات ارزشمند شیخ حسین انصاریان با موضوع «بنده نوازی پروردگار در ماه رمضان»

بنده نوازی پروردگار در ماه رمضان - استاد انصاریان (بخش هشتم)

هشتمین قسمت از بیانات ارزشمند شیخ حسین انصاریان با عنوان « بنده نوازی پروردگار در ماه رمضان» ویژه ماه مبارک رمضان / مدت زمان سخنرانی :  49 دقیقه

بنده نوازی پروردگار در ماه رمضان - استاد انصاریان (بخش هشتم) + متن

متن سخنرانی بخش هشتم :

در یکی از آیات سوره ی آل عمران پروردگار به همه ی امور مادی که در دنیا در اختیار انسان قرار دارد اشاره می کند. خداوند می فرماید که این نعمت ها برای زندگی انسان ضروری و لازم است و همچنین مورد علاقه ی انسان است. خداوند به رسولش می فرماید که من شما را به بهتر از این دنیا بشارت می دهم و در ادامه بحث تقوا مطرح می شود. هر که تقوا پیشه کند و در دنیا مراقبت نماید در نتیجه در بهشت جاودان خواهد شد. در انتهای دنیا انسان می ماند و اعمالش و بد و خوب آن اعمال عاقبت او را خواهد ساخت.

رمز و رموز آسمان ها برای ما انسان ها معلوم و مشخص نیست و انسان از راه تقوا می تواند به آن دست یابد. خداوند در سوره ی یوسف می فرماید که رابطه ی انسان با تقوا نباید قطع شود و انسان تا موقع مرگ باید با اعمال خوب همراه باشد تا به بهشت جاودان برسد. راه توبه همیشه برای انسان باز است تا به واسطه ی آن مورد رحمت خداوند قرار گیرد. حتی در مورد گناهان کبیره نیز خداوند توبه پذیر است و پشیمانی قلبی از گناه همان توبه محسوب می شود. اگر کسی نیت جدی برای ترک گناهان داشته باشد اما مرگ به او فرصت توبه ندهد نیز خداوند او را خواهد بخشید. البته این فرصت تنها برای انسان های مؤمن فراهم می شود و نه غیر آن. در آن روز خداوند تلاش می کند تا بنده ی مؤمن بخشیده شود و نتیجه ی تقوا همان وعده ی بهشت خداوند است. رضایت خداوند و اتصال قلب مؤمن به او بالاترین لذت در بهشت است و خداوند بینا به همه چیز است.

بنده نوازی پروردگار در ماه رمضان - استاد انصاریان (بخش هشتم) + متن

ویژه نامه مرتبط : 

ویژه نامه نشانی از آسمان - ویژه ماه مبارک رمضان​

ویژه نامه احکام روزه و روزه داری

Share