ببینید | نقشه اسرائیل برای منطقه قفقاز

دریافت ویدئو
دانلود فایلاندازه
فایل نقشه اسرائیل برای منطقه قفقاز8.11 مگابایت
پیروزی نسبی الهام علی اف در جنگ اخیر قره‌باغ که تل‌آویو با فروش پهپاد‌هایی به باکو در آن سهیم بود، دلیل کافی برای هماهنگی بین آذربایجان و اسرائیل شد.

ببینید | نقشه اسرائیل برای منطقه قفقاز

المیادین: پیروزی نسبی الهام علی اف در جنگ اخیر قره‌باغ که تل‌آویو با فروش پهپاد‌هایی به باکو در آن سهیم بود، دلیل کافی برای هماهنگی بین آذربایجان و اسرائیل شد.

نقشه اسرائیل برای منطقه قفقاز

 اسرائیل به پایگاه‌ها و ایستگاه‌های راداری خود در نزدیکی مرز‌های ایران برای کنترل تحرکات نظامی ایرانی و رصد موشک‌های آن در صورت شلیک به سمت اسرائیل نیاز دارد.

✔ اسرائیل به دنبال طرح‌های کشاورزی و صنعتی شبیه به نظام شهرک‌های یهودی، در فاصله 20 کیلومتری از مرز‌های ایران است و قراردادهای همکاری متعددی در این موضوع با باکو امضاء کرده است.

✔ الهام علی اف که می‌داند این همکاری‌ها موجب تنش با ایران می‌شود، از این مساله ناراحت نیست و به روابط مستحکم خود با تل‌آویو افتخار می‌کند.

✔ تاجران یهودی تاثیرگذار در باکو، که اصلیت‌های آذربایجانی، اسرائیلی و روسی دارند، نقش مهمی در بهبود روابط بین آذربایجان و اسرائیل در تمام زمینه‌های نظامی و اطلاعاتی داشته‌اند. 

✔ این افراد بین تل‌آویو و آنکارا هم میانجی گری می‌کنند، درست مانند رئیس جمهور اوکراین و رابطه مستحکم او با اسرائیل و لابی‌های یهودی در آمریکا. 

✔ علی اف به عمق رابطه با اسرائیل اعتراف کرد و گفت: ۸۰ درصد از روابط بین این دو دولت زیرزمینی و پنهانی است.

✔ تل آویو به این حضور فعال سیاسی، نظامی، اقتصادی و رسانه‌ای خود در آذربایجان کفایت نمی‌کند و در تلاش است نفوذ خود را به منطقه قفقاز برساند.

✔ تل‌آویو در حال تلاش برای ایجاد ایستگاه‌های جاسوسی اسرائیل در گرجستان با هدف کنترل تحرکات نظامی ایران و شنود تماس‌های ایران است.

✔ همان مأموریتی که پایگاه کوراجیک آمریکا در جنوب شرق ترکیه دارد و وظیفه اصلی آن، اطلاع رسانی به تل‌آویو در مورد شلیک موشک‌های ایرانی به سمت اسرائیل است.

✔ تلاش‌های اسرائیل و ترکیه در راستای صلح بین آذربایجان و ارمنستان، از این جهت است که بتوانند تشکل تازه‌ای را در قفقاز ایجاد کنند تا ایران و محور مقاومت را هدف بگیرند.

✔ باید منتظر تحولات و سیاست‌های آینده ترکیه پس از نشست اخیر در سوچی باشیم که که تاثیر بر محاسبات اسرائیل در منطقه دارد و هدف اصلی آن، بدون شک ایران است.

+07-Khat-Fase2l.png

جهت دسترسی به مجموعه یادداشتهای سردبیر سایت ضیاءالصالحین با موضوع جمهوری آذربایجان کلیک کنید.

Share