فضایل امام علی (علیه السلام) - استاد فرحزاد (بخش اول) + متن

اولین قسمت از بیانات ارزشمند حجت الاسلام حبیب الله فرحزاد با عنوان «فضایل امام علی (علیه السلام)» ویژه شهادت شهادت موالموحدین امیرالمومنین علیه السلام

فضایل امام علی (علیه السلام) - استاد فرحزاد (بخش اول) + متن

اولین قسمت از بیانات ارزشمند حجت الاسلام حبیب الله فرحزاد با عنوان «فضایل امام علی (علیه السلام)» ویژه شهادت موالموحدین امیرالمومنین علیه السلام / مدت زمان سخنرانی : 29 دقیقه

فضایل امام علی (علیه السلام) - استاد فرحزاد (بخش اول) + متن

متن سخنرانی بخش اول :

بنا بر روایات روزی پیامبر صلی الله علیه و آله وسلم در جمع اصحاب فرمودند: «در خواب حمزه و جعفر طیار را دیدم در حالی که هر دو شهید شده بودند. آنها در حال خوردن غذای بهشتی بودند من از آنها پرسیدم که برترین اعمال در آن دنیا چیست ؟ آنها پاسخ دادند: سه چیز، صلوات بر محمد و آل او، آب نوشاندن به تشنگان به یاد امام حسین علیه السلام و محبت به امیر مؤمنان و پیروی از ایشان.»

مقام انسان به قدری ارزشمند است که جبرئیل آرزو می کند که ای کاش از نوع آدمیزاد بود و برای یک بار هم که شده می توانست در نماز جماعت شرکت کند و یا به تشنگان آب بدهد.

محبت و ولایت امام علی علیه السلام ولایت و محبت خداوند است و امر او امر خدا است. خداوند به اهل بیت علیه السلام درجه ای داده که بالاتر از آن وجود نخواهد داشت. حتی کسی نمی تواند طمع به این جایگاه داشته باشد و به واسطه ی این بزرگان تمام کائنات خلق شده اند.

بنا بر روایات «روزی جبرئیل نزد پیامبر صلی الله علیه و آله وسلم نشسته بود که علی علیه السلام وارد شدند. حضرت به جبرئیل فرمود: او را می شناسی ؟ جبرئیل پاسخ داد: او معلم من است و وقتی چیزی نمی دانستم ایشان اولین کسی بود که به من ذکر خداوند را آموخت.»

ابن عباس شبی سلمان را در خواب می بیند. از او می پرسد که برترین عمل در آن جهان چیست ؟ و سلمان پاسخ می دهد که حب علی علیه السلام و تبعیت از او به شرطی که شعاری نباشد .

فضایل امام علی (علیه السلام) - استاد فرحزاد (بخش اول) + متن

ویژه نامه های مرتبط : 

شب قدر و شهادت امام علی علیه السلام - ویژه نامه معراج در محراب

ویژه نامه نشانی از آسمان - ویژه ماه مبارک رمضان​

Share