روش درست کردن نان رول شکری با خمیر هزار لایه

روش درست کردن نان رول شکری با خمیر هزار لایه

اگر به فکر درست کردن یک عصرانه سریع، خوشمزه و ساده هستید، این مطلب مناسب شماست. خیلی وقت ها پیش می آید که دلتان هوس یک شیرینی خوشمزه را کند ولی حوصله یا وقت کافی نداشته باشید، آن وقت کافی است یک خمیر هزار لایه داخل فریزر خانه تان باشد و یا اینکه سریع برید به نزدیک ترین لوازم قنادی و یک بسته تهیه کنید. با خمیر هزارلایه شیرینی های متنوع و خوشمزه ای را می شود درست کرد که نان شکری از ساده ترین آنها است. امیدوارم از درست کردن این نان خوشمزه لذت ببرید.

وسایل مورد نیاز برای نان رول شکری با خمیر هزار لایه :

شکر      4 قاشق سوپخوری
 شکر قهوه ای     2 قاشق سوپخوری
 پودر دارچین     1 قاشق چایخوری
 رنده پوست لیمو     1 قاشق سوپخوری
کره     8 قاشق سوپخوری (120 گرم)
خمیر هزار لایه     یک بسته 500 گرمی

مراحل تهیه نان شکری :

فر را روشن کنید و درجه حرارت آن را روی 200 درجه سانتیگراد تنظیم کنید. یک قالب مافین 12 تایی را با اسپری روغن چرب کنید و قالب را کنار بگذارید.

قالب مافین را با اسپری روغن چرب کنید

دو قاشق سوپخوری از کل شکر، شکر قهوه ای، دارچین و رنده پوست لیمو را داخل یک کاسه کوچک بریزید و به خوبی با هم آن ها را مخلوط کنید.

2 قاشق سوپخوری شکر، شکر قهوه ای، دارچین و رنده پوست لیمو را با هم مخلوط کنید

یک قاشق سوپخوری از شکر را روی سطح کار بپاشید.

خمیر هزارلایه را می توانید از لوازم قنادی ها و هایپرمارکت های بزرگ تهیه کنید. همچنین این خمیر خوشمزه و پرکاربرد را می شود در خانه تهیه کرد ولی کمی وقت گیر و پر دردسر هست. این خمیر به صورت فریز شده هست بهتر است یک شب قبل از مصرف خمیر را از فریزر به یخچال منتقل کنید که یخ آن به آرامی باز شود. خمیر را روی سطح کار قرار داده و کاغذهای آن را ازش جدا کنید.

خمیر را روی سطح کار قرار داده و کاغذهای آن را ازش جدا کنی

معمولا بسته های خمیر دارای دو برش مستطیلی خمیر هستند. اولین تکه خمیر را روی سطح قرار داده و دو قاشق سوپخوری کره روی آن بمالید.

اولین تکه خمیر را روی سطح قرار داده و دو قاشق سوپخوری کره روی آن بمالید

یک سوم از ترکیب شکر و دارچین را روی خمیری که سطح آن را با کره چرب کردید، بپاشید و بعد خمیر را با دقت از سمتی که طول آن بیشتر هست، رول کنید.

یک سوم از مخلوط شکر و دارچین را روی خمیر چرب شده بپاشید و سپس آن را رول کنید

این کار را برای تکه ی دیگر خمیر هم انجام بدهید. یعنی اول یک قاشق شکر روی سطح ریخته و بعد وسط خمیر را دو قاشق کره بمالید و یک سوم از مخلوط شکر و دارچین روی آن بپاشید. خمیرهای رول شده را با یک چاقو تیز برش بزنید. هر رول باید به 6 برش تقسیم شود.

خمیرهای رول شده را با یک چاقو تیز برش بزنید

هر برش را به صورت جداگانه داخل خانه های قالب مافین بگذارید و بعد سینی را به مدت حدودا 20 دقیقه تا زمانی که خمیر پف کند و روی آن کاملا برشته و طلایی شود داخل فر قرار بدهید.

هر برش را داخل قالب مافین بگذارید و داخل فر قرار بدهید

بعد از اینکه نان ها را از فر خارج کردید و کمی خنک شدند. 4 قاشق سوپخوری باقی مانده کره را داخل یک ظرف کوچک ذوب کنید و با برس کره ذوب شده را روی نان ها بمالید و یک سوم باقی مانده از مخلوط شکر و دارچین را روی آن ها بپاشید.

بعد از خنک شدن کره ذوب شده را روی نان ها بمالید و باقی شکر و دارچین را روی آن ها بپاشید

در صورت عدم دسترسی به خمیر هزار لایه با خمیر پیتزا هم می توانید این نان ها را درست کنید ولی با خمیر هزارلایه خیلی خوشگل تر و خوشمزه تر خواهند بود. این نان های خوشمزه را در کنار یک فنجان قهوه یا چای نوش جان کنید.

این نان های خوشمزه را در کنار یک فنجان قهوه یا چای نوش جان کنید

 

پدیدآورنده: 
Share