روش درست کردن کوکی شکلاتی با بستنی به روش دیگر

روش درست کردن کوکی شکلاتی با بستنی به روش دیگر

برای شما که شیرینی پزی بلد هستید و مرتب در خانه انواع و اقسام شیرینی ها را می پزید، پختن این کوکی هیچ کاری ندارد. آن را بپزید و تابستانی سرو کنید؛ یعنی یک مقدار بستنی لای دو تکه بیسکویت بگذارید و نوش جان کنید. هم با کلاس تر است هم تابستانی.

وسایل مورد نیاز برای کوکی شکلاتی با بستنی :

آرد      2 پیمانه
 بکینگ پودر     1 قاشق چایخوری
 نمک     1/4 قاشق چایخوری
کره      3/4 پیمانه
شکر قهوه‌ای     3/4 پیمانه
شکر سفید     1/2 پیمانه
شکلات چیپسی     1/4 و 1 پیمانه
تخم مرغ     1 عدد
وانیل     1/8 قاشق چایخوری
انواع بستنی     به مقدار لازم
شکلات چیپسی، ترافل رنگی و شکلات مایع     برای تزیین

روش درست کردن کوکی شکلات بستنی :

فر را با حرارت 180 درجه سانتیگراد روشن کنید تا گرم شود. روی سینی فر را کاغذ روغنی بیندازید. آرد، بکینگ پودر و نمک را  با هم مخلوط  و چند بار الک بکنید.

در یک کاسه بزرگتر شکرها و کره را با همزن برقی مخلوط کنید تا به صورت کرم در بیایند. بعد تخم مرغ و وانیل را هم اضافه کنید و دوباره با همزن برقی هم زنید.

حالا مخلوط آردی را به مواد داخل کاسه بزرگتر افزوده و با لیسک به آرامی مخلوط کرده و در آخر شکلات چیپسی را به مایه اضافه کنید.

مایه به دست آمده را به 16 قسمت تقسیم کنید. هر قسمت را در دست گرد کرده و در سینی فر قرار دهید. سپس با دست روی آنها را کمی فشار بدهید.

سینی را در فر به مدت 10 تا 12 دقیقه قرار دهید؛ به حدی که کناره شیرینی ها کمی طلایی شود. سپس سینی را از فر بیرون آورده و کناری بگذارید تا به مدت ده دقیقه کوکی ها خنک شوند.

بعد از این مدت کوکی ها را از کاغذ جدا کرده و  به اندازه یک اسکوپ از بستنی دلخواه خود را روی آن بگذارید. سپس یک کوکی دیگر روی آن قرار دهید. کناره های آن را با انواع ترافل، شکلات چیپسی و شکلات مایع تزیین کنید.

پدیدآورنده: 
Share