فیلم سینمایی چ - ابراهیم حاتمی کیا

دریافت ویدئو
دانلود فایلاندازه
فایل دانلود فیلم سینمایی «چ» - ابراهیم حاتمی کیا349.28 مگابایت
فیلم سینمایی «چ» شهید دکتر مصطفی چمران به کارگردانی ابراهیم حاتمی کیا

فیلم سینمایی چ روایت چهل و هشت ساعت از زندگی شهید دکتر مصطفی چمران رحمة الله علیه طی محاصره شهر پاوه توسط نیروهای ضد انقلاب در روزهای 25 تا 27 مرداد ماه 1358 ه . ش است.

فیلم سینمایی چ

عوامل و توضیحات فیلم سینمایی چ

کارگردان : ابراهیم حاتمی کیا
موسیقی متن : فردین خلعتبری
محصول سال 1392ه . ش
طراحی صحنه و لباس : عباس بلوندی
در سکانس پایانی این فیلم که در یکی از پادگان‌های نظامی تهران فیلمبرداری شد، به دلیل حضور نیافتن فریبرز عرب نیا سر صحنه، کارگردان از یک بدل به جای وی استفاده نمود. فیلم چ دارای ۵۲۰ پلان است و در مقایسه با فیلم های دیگر ژانر سینمای جنگی ایرانی، دارای جلوه های ویژه و صحنه آرایی های نظامی کم نظیری است . فیلمبرداری این فیلم ۵ ماه ، صداگذاری ۶ ماه و مونتاژ ۴ ماه و همگی به صورت بی وقفه انجام شد . همچنین عملیات خلاقه ویژوال افکت ۱۶ ماه به صورت همزمان با دیگر کارهای فیلمسازی به طول انجامید.

کیفیت عالی حجم
دانلود 1.9 گیگابایت

حاتمی کیا با "چ" بار دیگر نشان داد که "جسارت" و "وفاداری" را با هم دارد

شهاب اسفندیاری منتقد سینما در خصوص این فیلم می گوید: "چ"  ابراهیم حاتمی کیا، فضیلت های فنی و هنری و مضمونی بسیار دارد و یکی از بهترین سکانس های تاریخ سینمای ایران که مربوط به صحنه سقوط هلی کوپتر است در این فیلم به تصویر کشیده شده است.

وی بیان می کند: برای من اما، مهمترین فضیلت این فیلم، "فضیلت اخلاقی"‏ اش بود. این فیلم نشان داد وقتی حاتمی کیا به فرزندان شهدا می گوید "دعا کنید در بستر عافیت نمیرم" در این سخن خود کاملا جدی است. نشان داد که "حاتمی کیا" در ادای دین به انقلاب و امام، یک سر و گردن از بسیاری از هم نسلان خود بالاتر ایستاده است.

اسفندیاری ادامه می دهد: انقلاب به فرزندانی "جسور" و "وفادار" نیاز دارد. آنکه "جسارت" دارد، ممکن است در جایی هم "تندی" و "سرپیچی" کند. اما وفاداری اش او را حفظ می کند. در مقابل آن که جسارت ندارد، حتی اگر وفادار هم باشد، در میدان معرکه و خطر به هیچ دردی نمی خورد. صرفا سیاهی لشکری است برای دوران عافیت. حاتمی کیا با چ بار دیگر نشان داد که جسارت و وفاداری را با هم دارد.

Share