الگوگیری از حضرت علی اکبر علیه السلام - استاد انصاریان

دریافت ویدئو
موضوع: 
این کلیپ کوتاه حاوی سخنان ارزشمند استاد حسین انصاریان با موضوع "عمرمان را در چه راهی صرف کنیم؟" بمناسبت ولادت با سعادت حضرت علی اکبر علیه السلام تقدیم شما گرامیان می شود.

الگوگیری از حضرت علی اکبر علیه السلام - استاد انصاریان

این کلیپ کوتاه حاوی سخنان ارزشمند استاد حسین انصاریان با موضوع " الگوگیری از حضرت علی اکبر علیه السلام " بمناسبت ولادت با سعادت حضرت علی اکبر علیه السلام تقدیم شما گرامیان می شود.

الگوگیری از حضرت علی اکبر

جوانان امروزی باید به اوصاف شایسته و خصایص نورانی حضرت علی اکبر علیه السلام مثل عفت و پاکدامنی، ایثار، ادب، وقار، سخاوت، شجاعت و اطاعت و تسلیم بودن در برابر فرمان امام خود آراسته شده و حمایت از دین را از آن سرور خوبان یاد گرفته و نسخه عملی زندگی خویش قرار دهند و با پناه آوردن به بارگاه ربانی او، از تمام ناپاکی ها دست شسته و از دام رهبران شیطان صفت رهیده، به سوی خداوند عالم رفته و در دامان پروردگار مهربان آرام گیرند.
امام حسین علیه السلام فرمود: فانه ممسوس فی الله و مقتول فی سبیل ا...»؛ (1) او (علی اکبر) غرق در (عشق) خداست و کشته راه خدا می باشد.
دوران زندگی حضرت علی اکبر علیه السلام را از جنبه حوادث تاریخی می توان به 3 دوره کلی زیر تقسیم نمود:
1- دوره اول مصادف با قیام و زندگی جد بزرگوارشان، حضرت علی علیه السلام
2- دوره دوم مصادف با جریانات سیاسی و حوادثی بود که عموی بزرگوارش امام حسن علیه السلام با آن دست به گریبان بودند.
3- دوره سوم که دوران امامت امام حسین علیه السلام است که وی به عنوان وزیر و بازوی پدر انجام وظیفه می نمود تا جایی که برخی گمان می نمودند که امام و خلیفه بعد از امام حسین علیه السلام فرزند بزرگتر او یعنی علی اکبر علیه السلام است.

پی نوشت :

1- کودک، نوجوان و جوان از دیدگاه مقام معظم رهبری، ج2، ص234.

الگوگیری از حضرت علی اکبر

جهت دانلود و تماشای فیلم و سریال های بیشتر در موضوعات مختلف و متنوع (از قبیل فیلم سینمایی - سریال تلویزیونی - انیمیشن و کارتون - سخنرانی - تلاوت قرآن و...) می توانید با کلیک روی بنر فوق به سایت فیلم و انیمیشن ضیاءالصالحین مراجعه نمایید.

Share