فلسفه روزه ماه رمضان - حجت الاسلام محمدی

دریافت ویدئو
فلسفه و چرایی روزه گرفتن در ماه مبارک رمضان در کلام استاد رضا محمدی

فلسفه روزه ماه رمضان - حجت الاسلام و المسلمین استاد رضا محمدی

در این کلیپ کوتاه ، پرسش و پاسخ از حجت الاسلام و المسلمین استاد رضا محمدی پیرامون " فلسفه روزه ماه رمضان " را به مدت 6 دقیقه مشاهده می فرمایید.

✯ ✯ ✯ ✯ ✯ ✯ ✯ ✯ ✯ ✯ ✯ ✯ ✯ ✯ ✯ ✯ ✯ ✯ ✯ ✯ 

«یا ایها الذین ءامنوا کتب علیکم الصیام کما کتب علی الذین من قبلکم لعلکم تتقون » [سوره مبارکه بقره آیه 183]

 ای افرادی که ایمان آورده اید! روزه بر شما نوشته شد؛ همانگونه که بر پیشینیان از شما نوشته شده تا پرهیزگار شوید . [علامه طباطبایی، تفسیر المیزان، جلد 2، صفحه 8]

انسان علاوه بر بعد جسمی و مادی، دارای بعد روحی و معنوی هم هست و هر یک از آنها در رسیدن به کمال مطلوب خود، برنامه های خاصی احتیاج دارند . یکی از برنامه هایی که جنبه معنوی دارد، تقوا و پرهیزگاری است . به این معنا که اگر انسان بخواهد خودش را از جنبه ی معنوی ارتقاء دهد و به عالم طهارت و رفعت متصل کند، اولین چیزی که باید بدان ملتزم بشود، جلوگیری از افسار گسیختگی خود است . او نباید خود را سرگرم شهوات بدنی و لذت های جسمی کند، باید خود را بزرگ تر از آن بداند که زندگی مادی را هدف بپندارد . مؤثرترین، نزدیک ترین و بهترین و عمومی ترین راهی که افراد را در این امر (تقوا) می تواند کمک کند، روزه است که با پرهیز از خوردن، آشامیدن و شهوت جنسی، علاوه بر این که نیروی خویشتنداری از گناهان در آنان قوت می گیرد، به تدریج بر اراده ی خود مسلط می شوند و در برابر هر گناهی زمام اختیار از کف نمی دهند . 

فلسفه روزه ماه رمضان

جهت دانلود و تماشای فیلم و سریال های بیشتر در موضوعات مختلف و متنوع (از قبیل فیلم سینمایی - سریال تلویزیونی - انیمیشن و کارتون - سخنرانی - تلاوت قرآن و...) می توانید با کلیک روی بنر فوق به سایت فیلم و انیمیشن ضیاءالصالحین مراجعه نمایید.

Share