اینفوگرافیک زندگانی حضرت عبدالعظیم حسنی علیه السلام

اینفوگرافیک زندگانی حضرت عبدالعظيم حسنی عليه السلام

اینفوگرافیک زندگانی حضرت عبدالعظیم حسنی علیه السلام

حضرت عبدالعظيم حسنی عليه السّلام فرزند عبداللّه بن علی، از نوادگان حضرت امام حسن مجتبی عليه السّلام است که نسب ایشان با چهار واسطه به آن حضرت می رسد. پدرشان عبداللّه و مادرش فاطمه دختر عقبه بن قيس نام داشت. محل تولد ایشان شهر مقدس مدینه بوده و مدّت 79 سال عمر با بركت ایشان با دوران امامت چهار امام معصوم يعنی امام موسی كاظم (علیه السلام) ، امام رضا (علیه السلام)، امام محمّد تقی (علیه السلام) و امام عليّ النّقی (علیه السلام) مقارن بوده و احاديث فراوانی از آنان روايت كرده اند.

یکی از ابعاد مهمّ در شخصیّت حضرت عبدالعظیم حسنی علیه السلام مقام و منزلت علمی و دانش و خدمات علمی ایشان است، به طوری که علاوه بر نقل احادیث از ائمه معاصر خویش کتاب هایی نیز تالیف نموده اند. حضرت عبدالعظیم حسنی علیه السلام در دانش و تقوا به منزلتی رسید که همواره مورد احترام و اعتماد امام معصوم زمان خویش بودند.[بخوانید : نکاتی درباره حضرت عبدالعظیم علیه السلام]

قابل ذکر است که امام هادی (علیه السلام) در شأن و منزلت این محدث والامقام فرمودند : ثواب زیارت حضرت عبدالعظیم حسنی (علیه السلام) در ری هم وزن با ثواب زیارت امام حسین (علیه السلام) در کربلاست.[بخوانید : حکمت برابری زیارت عبدالعظیم علیه السّلام با زیارت سیّدالشهدا علیه السلام]

مرحوم آیت الله بهجت نیز به ساکنان تهران فرمودند : شما در جوار گنج الهی هستید و قدر آن را بدانید؛ مبارزه و مقابله با ستم، کرامت و عزت نفس از ویژگی های شخصیتی حضرت عبدالعظیم حسنی (علیه السلام) به شمار می رود.

به مناسبت سالروز ولادت حضرت عبدالعظیم حسنی (علیه السلام) ؛ اینفوگرافیک زندگانی حضرت عبدالعظیم حسنی علیه السلام تهیه گردیده که مشاهده می کنید.

توجه : جهت دریافت و مشاهده اینفوگرافیک زندگانی حضرت عبدالعظیم حسنی علیه السلام در ابعاد اصلی و بزرگ تر روی آن کلیک کنید.

پیشنهاد ویژه : حضرت عبدالعظیم حسنی علیه السلام - ویژه نامه خورشید ری

اینفوگرافیک زندگانی حضرت عبدالعظیم حسنی علیه السلام

Share