حفظ آرامش و مقابله با وسواسی در مواجهه با کرونا

حفظ آرامش و مقابله با وسواسی در مواجهه با کرونا
بیماری کرونا به شدت مرا به وسواس انداخته و آرامشم را گرفته، لطفا کمکم کنید.

حفظ آرامش و مقابله با وسواسی در مواجهه با کرونا

حفظ آرامش و مقابله با وسواسی در مواجهه با کرونا ؛ پرسشی که شاید ذهن هزاران هزار ایرانی را با خود درگیر است، برای پاسخ به این سوال با ما همراه باشید:

حفظ آرامش و مقابله با وسواسی در مواجهه با کرونا

بیشتر بخوانید: شش توصیه آیت الله مظاهری برای کاهش استرس کرونا

برای حفظ آرامش و مقابله با وسواسی در مواجهه با کرونا و ایام مشابه آن به چند نکته باید توجه شود:

1. این بیماری و گرفتاری چون عموم جامعه و دنیا را متوجه خود کرده است یک مشکل عام است و اختصاص به یک نفر ندارد و از قدیم گفته اند (الْبَلَيَّةُ إذا عَمَّتْ طابَتْ) وقتی مشکل همگانی شود قابل تحمل وگوارا ست، علاوه براینکه تلاشها برای خروج از این حالت یک تکاپوی عمومی است و قطعا این ویروس شکست خواهد خورد. 

2. ازهر گونه تلقینات منفی اجتناب کنید، چون تلقینات منفی از ناحیه شیطان است که شما را نسبت به خدای متعال و الطاف بی پایان او نا امید سازد، بدانید و باور کنید که قدرت خداوند عزیز نامحدود است و او قادراست هر بلا و گرفتاری را  درهر شرایطی که مصلحت بداند و اراده کند برطرف نماید.

3. بلاها و سختیها را با ملاکهای عقلانی و اعتقادی ببینید و بپذیرید نه براساس احساسات و عواطف فقط. گرفتاریها طبیعت زندگی دنیاست، پیشنیان نیز با اینگونه بلایا مواجه بودند آیندگان نیز روبرو خواهند شد و ما نیز این روزها را پشت سر خواهیم گذاشت.

4. به جای اینکه روز و روزگار را محکوم کنیم بیاییم واقعیت را بپذیریم و با آن کنار بیاییم، به جای فرار از حقیقت، خود را برای مواجه با آن مسلح و تقویت کنیم.
امیرمومنان علیه السلام فرمودند از هرچیزی که می ترسید با آن مواجه شوید.
بهترین سلاح در مواجه با این مشکل بعد از رعایت توصیه های بهداشتی، اسلحه دعا است که سلاح پیامبران است وهر بلائی را دفع میکند.

5. مرگ و زندگی در دست خداست اوست که می میراند و زنده میکند، بنابراین تفآل زدن و پیشگویی و پیش بینی کردن مرگ خود یا دیگران یک امر باطل است و ریشه در ضعف اعتقادات و باورهای دینی دارد.
امیرمومنان علیه السلام فرمودند: چنان برای زندگی تلاش کن که گویا هرگز نمی میری و آنگونه  به یاد اخرت باش که گویا فردا روز پایان است.

از منظر اوالیای الهی انسان باید بین خوف و رجاء باشد و هیچکدام بر دیگری پیشی نگیرد. نباید اجازه دهید سرمایه امید به زندگی که یک موهبت الهی است آسیب ببینید. تا اراده حق تعلق نگیرد برگی از درخت نمی افتد.

پدیدآورنده: 
Share