ویژه نامه شب و روز نوزدهم ماه مبارک رمضان

ویژه نامه شب و روز نوزدهم ماه مبارک رمضان
ویژه نامه شب و روز نوزدهم ماه مبارک رمضان شامل انواع مطالب مرتبط از قبیل ترتیل و تفسیر قرآن، اعمال، مقالات، ادعیه، شرح ادعیه، سخنرانی، پوستر، پاورپوینت، استیکر و...

ویژه نامه شب و روز نوزدهم ماه مبارک رمضان

ویژه نامه شب و روز نوزدهم ماه مبارک رمضان شامل انواع مطالب مرتبط از قبیل ترتیل و تفسیر قرآن، اعمال، مقالات، ادعیه، شرح ادعیه، سخنرانی، پوستر، پاورپوینت، استیکر و... از سوی واحد سایبری بنیاد فرهنگی تربیتی ضیاءالصالحین منتشر شد.

ویژه نامه شب و روز نوزدهم ماه مبارک رمضان

ویژه نامه شب و روز نوزدهم ماه مبارک رمضان

پیشنهاد ویژه:

ꕤꕥꕤꕥꕤꕥꕤꕥꕤꕥꕤꕥꕤꕥ

 
منبر مکتوب:

ꕤꕥꕤꕥꕤꕥꕤꕥꕤꕥꕤꕥꕤꕥ

مقالات و محتوای مرتبط :

دعاهای روزهای ماه رمضان (سند، متن، ترجمه)

بخش ترتیل و تلاوت قرآنی ویژه نامه شب و روز نوزدهم ماه مبارک رمضان :

تند خوانی احمد دباغ جزء 19 (جزء نوزدهم)

بخش معارف قرآنی ویژه نامه شب و روز نوزدهم ماه مبارک رمضان :

ꕤꕥꕤꕥꕤꕥꕤꕥꕤꕥꕤꕥꕤꕥ

30 تفسیر از رهبر انقلاب 19 | تقوا شرط اصلی پیروزی(آیه 3 سوره طلاق)

شرح فرازهایی منتخب از آیات جزء نوزدهم قرآن کریم

بخش احکام ویژه نامه شب و روز نوزدهم ماه مبارک رمضان :

دعای روز نوزدهم ماه رمضان

تصاویر مرتبط با ویژه نامه شب و روز نوزدهم ماه مبارک رمضان :

پوستر و... :

استوری و عکس پروفایل :

عکس نوشته دعای روز نوزدهم ماه رمضان/ به سوی نیکی ها

دعای روز نوزدهم ماه مبارک رمضان (تصاویر لایه باز) :

تصویر و متن دعای روز نوزدهم ماه رمضان + فایل PSD

ویژه نامه شب و روز نوزدهم ماه مبارک رمضان

«اللهُمَّ وَفِّرْ فیهِ حَظّی مِنْ بَرَکاتِهِ، وَسَهِّلْ سَبیلی الی خَیْراتِهِ، وَلاتَحْرِمْنی قَبُولَ حَسَناتِهِ، یا هادِیاً الَی الْحَقِّ الْمُبینِ»

خوشبخت و سعادتمند کسانی هستند که ارزش والای این ماه را بشناسند و از برکات بی‌پایان آن بهره گیرند و مشکلات معنوی و مادی خود را به برکت روزه‌ها و عبادات در این ماه حل کنند.

در این زمینه امام صادق (علیه السلام) می‌فرماید:«نَوْمُ الصَّائِمِ عِبادَةٌ وَصَمْتُهُ تَسْبیحٌ وَعَمَلُهُ مُتَقَبَّلٌ وَدُعاؤُهُ مُسْتَجابٌ»؛

در این حدیث امام صادق (علیه السلام) چهار برکت را برای روزه بیان فرموده است: 1- خواب روزه دار عبادت است 2- سکوت روزه دار تسبیح است 3- عمل روزه دار پذیرفته است 4- دعای روزه‌دار مستجاب است

بی‌شک برای بهره‌گیری بیشتر از برکات مادی، معنوی، آثار و ثواب‌های ماه مبارک رمضان، نباید تنها به روزه گرفتن اکتفا کرد، بلکه باید برای تحصیل آثار و برکات ماه رمضان هم چون آمرزش گناهان و نجات از مشکلات تلاش کرد.

باید از گناهان اجتناب نمود و با خودسازی و مراقبت و دوری از آلودگی‌ها، جان خویش را در معرض وزش نفحات رحمانی و عنایات ویژه سبحانی قرار داد.

لزوم تحقق این امور در حالی است که خداوند که میزبان ما در این ماه است چون رحمتش عام و بی پایان است همیشه آماده پذیرایی است و این ما هستیم که برای ورود در این ضیافت باید آمادگی پیدا بکنیم و آمادگی ما به این است که روح و قلبمان را صفا دهیم و کینه‌ها، حسادت‎ها، غلّ و غش‌ها را از روحمان بزداییم تا اینکه نشاط عبادت پیدا کنیم، چون بسیاری از افراد هستند که نماز می‌خوانند و روزه می‌گیرند؛ اما به علت ارتکاب به گناه، عباداتشان فاقد نشاط معنوی است؛ لذا می‌گوید نماز بخوانیم تا سبک بشویم و یا وقتی ماه رمضان تمام شد می گوید راحت شدیم، که این بی‌نشاطی در عبادت را می‌رساند. حال آن‌که نشاط معنوی به «حالات معنوی و روحانی» و« نشاط و جذبه ملکوتی»اطلاق می‌شود که در دل و جان انسان در این ساعات با برکت ماه رمضان به ویژه در شب به وجود می‌آید که آثارش در روح انسان عمیق‌تر و دوامش بیشتر است.

آری شکوه نعمت و احسان الهی در ماه رمضان به گونه‌ای است که، تمام نعمت‌های مادی و معنوی و حتی استعدادهای گوناگون درونی را شامل می‌شود و این بدان معناست که همگان باید از نعمت‌های او بهره گیرند و طریق ناسپاسی پیش نگیرند و نعمت‌های الهی را بیهوده به هدر ندهند و از سستی و تنبلی در بهره گیری از آن بپرهیزند و بدانند برای رسیدن به رشد و تعالی و کمال مطلوب، همه اسباب و وسائل آماده است. لیکن متأسفانه در عمل بسیارند کسانی که به ظاهر در مسیر اطاعت هستند و دعوت پیشوایشان را لبیک می‌گویند؛ ولی بر اثر سستی و کاهلی نتیجه مطلوبی عایدشان نمی‌شود.

دعای روز نوزدهم ماه مبارک رمضان (کلیپ) :

کلیپ دعای روز نوزدهم ماه رمضان + ترجمه منظوم ترکی از استاد کلامی زنجانی

ویژه نامه شب و روز نوزدهم ماه مبارک رمضان

شرح ادعیه :

 

ꕤꕥꕤꕥꕤꕥꕤꕥꕤꕥꕤꕥꕤꕥ

 

شرح فرازهای دعای روز نوزدهم ماه رمضان

ادعیه مشترک :

دعای سحر با صدای محسن فرهمند (کلیپ،صوت، متن و ترجمه)

سخنرانی های مرتبط :

افطاری ساده - با استفاده از بیانات رهبر معظم انقلاب

سیره و دستورات :

مجموعه استیکر ماه رمضان (ایام و مناسبتها)

اینفوگرافیک و پاورپوینت های مرتبط :

اینفوگرافی ها :

ꕤꕥꕤꕥꕤꕥꕤꕥꕤꕥꕤꕥꕤꕥ

پاورپوینت ها :

رمضان المعظم (منبر، سخنرانی، روضه)
ویژه نامه های مرتبط :
Share