فواید ویتامین B ۱۲ و اسید فولیک برای زنان

زمان تقریبی مطالعه : 3 دقیقه
فواید ویتامین B ۱۲ و اسید فولیک برای زنان
مطالعات اخیر نشان می‌ دهد ویتامین B ۱۲ غنی شده با اسید فولیک برای مقابله با مشکلات سلامتی در زنان بسیار مفید است.

فواید ویتامین B ۱۲ و اسید فولیک برای زنان

دانشمندان بر اساس مطالعه ای که در دانشکده پزشکی دانشگاه نیویورک انجام دادند نتیجه گرفتند که غنی سازی چای با اسید فولیک و ویتامین B۱۲ می تواند به خنثی کردن مقادیر بالای کم خونی و نقص لوله عصبی مرتبط با کمبودهای تغذیه ای شایع در زنان کمک کند. با نوشتار " فواید ویتامین B ۱۲ و اسید فولیک برای زنان " ما را همراهی کنید.

فواید ویتامین B ۱۲ و اسید فولیک برای زنان

طبق نتایج مطالعه منتشر شده در مجله BMJ Nutrition Prevention and Health، چای همراه با اسید فولیک و ویتامین B۱۲ ممکن است به خنثی کردن سطح بالای کم خونی و نقص لوله عصبی مرتبط با کمبود تغذیه ای شایع در زنان هندی کمک کند.

این مطالعه نشان داد که اکثر زنان در سنین باروری در هند از یک رژیم غذایی نامتعادل پیروی می کنند که منجر به کمبود مزمن اسید فولیک و ویتامین B۱۲ می شود و اگرچه بسیاری از کشور ها موفق به تقویت آرد با فولیک اسید برای دفع نقص لوله عصبی شده اند، اما مشکلات لجستیکی اجرای این استراتژی را در هند دشوار کرده است، زیرا حدود ۷۰ درصد از زنان در هند در بیش از ۶۵۰ هزار روستا زندگی می کنند که خودشان غلات را کشت، آسیاب و اغلب به صورت محلی پخت می کنند.

روش های این مطالعه شامل تقسیم ۴۳ زن جوان (میانگین سنی ۲۰ سال) در ایالت ماهاراشترا به سه گروه بود. از یک گروه ۱۹ نفره خواسته شد تا از کیسه های چای با دز های درمانی ۱ میلی گرم اسید فولیک به علاوه ۰.۱ میلی گرم ویتامین B۱۲ یک بار در روز استفاده کنند. گروه دوم متشکل از ۱۹ زن بودند که از کیسه های حاوی ۰.۵ میلی گرم ویتامین B۱۲ برای مدت مشابه استفاده کردند، در حالی که از گروه سوم خواسته شد از کیسه های چای غیر تقویت شده استفاده کنند.

با مقایسه سطح ویتامین و هموگلوبین آن ها در پایان و آغاز دوره مطالعه، افزایش قابل توجهی در میانگین سطح اسید فولیک در گروه های ۱ و ۲ به ترتیب با ۳۷/۸ نانوگرم در میلی لیتر و ۶۹/۶ نانوگرم در میلی لیتر مشاهده شد و میانگین سطح هموگلوبین نیز در گروه اول ۱.۴۵ گرم در دسی لیتر افزایش یافت و در گروه دوم این میزان، ۰.۷۹ گرم در دسی لیتر افزایش بود.

پدیدآورنده: 
Share