موشن گرافی پرسشهای 5 گانه سواد رسانه ای

دریافت ویدئو
دانلود فایلاندازه
فایل پرسش های پنج گانه سواد رسانه ای5.54 مگابایت
سواد رسانه ای می خواهد مخاطب منفعل را به مخاطب فعال و مخاطب فعال را به مخاطب هوشمند تبدیل کند.

پرسش های پنج گانه سواد رسانه ای

در این کلیپ کوتاه قصد داریم، پرسش های پنج گانه سواد رسانه ای را به مدت 1 دقیقه مطرح کنیم. با ضیاءالصالحین به روز باشید. 

پرسش های پنج گانه سواد رسانه ای

پرسش های پنج گانه سواد رسانه ای

رسانه هایی مانند روزنامه مجله فیلم های سینمایی برنامه های تلویزیونی و شبکه های اجتماعی دو نوع مخاطب دارند مخاطب فعال و مخاطب منفعل. سواد رسانه ای می خواهد مخاطب منفعل را به مخاطب فعال و مخاطب فعال را به مخاطب هوشمند تبدیل کند. هر مخاطب فعال و خلاق در رویارویی با هر پیام رسانه ای پنج پرسش کلیدی را مانند پنج گذرواژه در نظر می گیرد و با نگاه دقیق و درک عمیق با آن روبرو می شود.

این ها پرسش های پنجگانه سواد رسانه ای هستند. از چه فنونی در پیام رسانه ای برای جلب توجه من به پیام استفاده شده؟ چه کسی این پیام را تولید کرده است؟ چرا این پیام فرستاده شده است؟ درک من از این پیام چه تفاوتی با درک دیگران دارد؟ چه طرز تفکر ارزش ها و نظراتی در این پیام ارائه یا از آن حذف شده است؟

برای یادگیری مهارت هایی مانند رانندگی شنا و فوتبال گذراندن مراحلی لازم است که باید یکی پس از دیگری طی شوند. سواد رسانه ای هم مانند فعالیت های دیگر نیازمند تمرین مستمر و مداوم است که بتوان در آن به دانایی و توانایی رسید.

بهتر است در برخورد با برنامه های تلویزیونی تبلیغات بازرگانی بازی های رایانه ای یا خبرها و نوشته های رد و بدل شده در شبکه های اجتماعی و فضای مجازی پنج پرسش کلیدی را فراموش نکنید.

پرسش های پنج گانه سواد رسانه ای

مطالب مرتبط:

سوالات پنجگانه سواد رسانه ای

پرسش های پنج گانه سواد رسانه ای

Share