موشن گرافی| نقش رسانه در انقلابها

دریافت ویدئو
دانلود فایلاندازه
فایل موشن گرافی| نقش رسانه در انقلاب ها9.5 مگابایت
رسانه ها می توانند با رهبری افکار عمومی نقش فعالی در جنبشهای مردمی داشته باشند. به همین دلیل جنگ رسانه ای یا همان جنگ نرم میتواند افکار عمومی را تغییر دهد.

موشن گرافی| نقش رسانه در انقلابها

از سری کلیپهای آموزش سواد رسانه ای، کلیپ کوتاهی با عنوان «نقش رسانه در انقلابها» را به مدت 90 ثانیه به اشتراک گذاشته ایم. با ضیاءالصالحین همراه باشید.

 نقش رسانه در انقلاب ها

نقش رسانه در انقلابها 

قدرت رسانه به قدری زیاد است که توانسته است در دو دهه اخیر بدون نزاع شدید حکومت هایی را در جهان تغییر دهد. رسانه ها می توانند با رهبری افکار عمومی نقش فعالی در جنبش های مردمی داشته باشند. به همین دلیل جنگ رسانه ای یا همان جنگ نرم می تواند افکار عمومی را تغییر دهد. از مهم ترین آن ها می توان به انقلاب گل رز گرجستان و انقلاب نارنجی اوکراین اشاره کرد. از نمونه های دیگر نقش رسانه در انقلاب ها در کشور ترکیه بود که بعد از اعلام کودتا توسط نخست وزیر ترکیه در سال 2016 دولت برای مقابله و حفظ کشور به رسانه ها روی آورد و توسط رسانه ها و فضای مجازی از مردم خواست تا به خیابان ها بیایند و جلوی کودتا را بگیرند. نقشی که رسانه ها در اطلاع رسانی و بازتاب اخبار این اتفاق داشتند در نهایت منجر به شکست کودتا شد. جنگ رسانه ای که به آن جنگ نرم هم گفته می شود حتی در شرایط صلح هم به طور غیررسمی ادامه دارد و دولت ها با بهره گیری از حداکثر توان رسانه ها اهداف سیاسی شان را دنبال می کنند جنگی که روی صفحات روزنامه ها تلویزیون میکروفون رادیو و عدسی دوربین ها جریان دارد. با ورود عصر دوم رسانه و استفاده از ابزارهای الکترونیکی و اهمیت اطلاعات نقش خاص رسانه را جدی بگیریم و با افزایش سواد رسانه ای به درک دقیقی از فضای رسانه ای دست پیدا کنیم.

 نقش رسانه در انقلاب ها

مطالب مرتبط:

جنگ نرم ، شلیک به افکار عمومی

آمادگی در جنگ نرم، پیش زمینه موفقیت در جنگ سخت

 نقش رسانه در انقلاب ها

❖ نظرات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید. 

 

 

Share